סוף סוף, אחרי כמעט ארבעה חודשים מאז עלתה לאוויר, השיקה הרשת החברתית Google+ את האפשרות להוסיף "דפי Google+ לעסקים". פונקצית הדפים מאפשרת לכל חברה, ארגון או בית עסק בעל חשבון פעיל בגוגל, לפתוח, בנוסף לפרופיל האישי, גם דף עסק עם מידע אודות החברה, ולמנף את Google+ לקידום הפעילות העסקית.
עד עתה, התמקדה גוגל בקשר בין אנשים ופונקצית "דפי Google+" החדשה נועדה לאפשר למנויי הרשת ליצור קשר עם כל מה שמעניין אותם, החל מהעסק המקומי ועד למותגים עולמיים. יש להניח שזו גם הסיבה לכך שבדף הגוגל פלוס שלכם מופיע כעת אייקון יוטיוב חדש שמאפשר לגשת ישירות מתוך הדף ליוטיוב.
אז איך יוצרים דף עסק (ודפים נוספים) בגוגל פלוס?
לפי מדריך גוגל פלוס ליצירת דפים (שדי דומה לזה של פייסבוק) בעלי חשבון ב- Google+ יכולים להוסיף דפים בקלות תוך 4 שלבים פשוטים:
• נכנסים לפרופיל שלכם ב- Google+.
• בתפריט Stream משמאל מקליקים על "צור דף גוגל פלוס" (Create Google+ Page)
• בוחרים בקטגוריה הרלוונטית לדף Google+ שברצונכם ליצור, מתוך 5 הקטגוריות קיימות כרגע:
- עסק מקומי או מקום (Local business or place). הדפים בקטגוריה זו כוללים, מפה, כתובת, טלפון, שעות פעילות ותכונות נוספות שנועדו להקל על לקוחות להתחבר למיקומו הפיזי של העסק.
- מוצר או מותג (Product or Brand)
- חברה, מוסד או ארגון (Company, Institution or Organization)
- אמנויות בידור או ענפי ספורט (Arts, Entertainment or Sports)
- אחר (Other)
• לאחר הזנת הנתונים, מקליקים על "צור" (Create) בתחתית העמוד ויש לכם דף עסק ב- Google+..
צריך דף עסק גם בגוגל פלוס?
הדפים העסקיים של Google+..די דומים לאלה של פייסבוק. למרות שגוגל לא סיפקה יותר מידי מידע, היא ציינה שבאמצעות הפונקציה החדשה אוהדים יוכלו להמליץ על העסק שלכם לחבריהם, להוסיף את דף העסק למעגל שיאפשר להם לקבל עדכונים מדף העסק שלכם (בדומה ל"Like" של פייסבוק) ויוכלו ליצור עם הארגון קשר ישיר, אחד על אחד.
היתרון העיקרי של דפי Google+, במתכונתם הנוכחית, הוא כמובן המעגלים (Circles). מעבר לתוכן, הפוסטים והמאמרים שאפשר להעלות לדף העסק, אפשר, באמצעות המעגלים, גם ליצור / לשמור על קשר ישיר עם קבוצות לקוחות ספציפיות באמצעות ה- Hangouts, כמו גם לנהל צ'ט קבוצתי מתוך הדף עצמו.
העניין הוא שבשלב זה אפשר רק לכתוב פוסטים בבאנר העליון ולהוסיף תמונות, אך עדיין אי אפשר להוסיף טאבים (לשוניות), אפליקציות ואופציות נוספות, כפי שניתן לעשות ב- פייסבוק. חסרון נוסף (ואולי יתרון בעיני אחרים) הוא שבגוגל פלוס אין פרסומות, וכשמדובר בפעילות עסקית ברשת זה די חיוני שתהיה אופציה לנהל קמפיינים בדף העסק.
אז כן..אפשר כבר להוסיף דפים לגוגל פלוס, לעבור ביניהם בקלות וליהנות מפיצ'רים דומים לאלה של פייסבוק, אבל נראה שעוד יש מה לשפר בדפים של Google+. חכו...גם זה בטח יקרה מתי שהוא בשבועות או החודשים הקרובים.
יחד עם זאת, עם למעלה מ- 40 מיליון מנויים, Google+ בכל זאת ראויה לתשומת ליבכם, כאנשי שיווק ובעלי עסקים.
שרון ישראל
מנכל חברת Xtra Mile
חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ
http://www.xtra-mile.co.il