איך קשור מיקוד השיווק שלנו ללבטים הפיננסים של העסק.
כאשר אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אנו נחשוב על הפעולות איך להשיג את מבוקשינו בדרך הכי יעילה והכי מהירה והכי מתאימה לנו נכון למצב בו אנו נמצאים.
לדוגמא : כאשר אנו רעבים, רובנו מנסים לאכול בצורה הכי בריאה ומספקת.
איך אנו עושים זאת? בודקים את כל האפשריות הקיימות נכון לאותו רגע, וכמה כסף יש לנו להוציא, וכמה זמן יש לנו לאכול ופועלים בהתאם.
אם אנו יכולים לעשות זאת בסיפוק הצרכים הפיזי שלנו, אנו בהחלט יכולים לעשות זאת בסיפוק צרכי העסק.
מסקנה : העסק צריך מיקוד כדי לחיות לאורך זמן.
למה?
• לאחר שנדע היכן הלקוחות הפוטנציאלים שלנו אנו נוכל לשווק להם ישירות
• לאחר שנלמד אותם, נוכל לפנות אליהם בדרך שתענה על צורך מסוים אצלם, כזו, שתגרום להם להבין שהמוצרים שלנו הם הכי נכונים לאותה נקודת זמן.
• נוכל להימנע פיזור כספים, בזבוז זמן, רכישת ידע מיותר, ומאמצים להגיע ולנסות למכור דרך אותם כלי פרסום שכולם רגילים ומכירים.
לצורך הבהרת הנקודה ניתן להסתכל על חברות הסלולארי:
כולנו רוצים להתקשר אחד עם השני במהירות יעילות והצורך בזמינות של אנשים הולך וגדל. .איך זה שלמרות שכולנו בעלי אותם צרכים אנחנו לא קונים את אותו מכשיר? איך זה שיש 3 חברות סלולאריות בארץ ולא אחת?
נכון לרבעון השלישי של שנת 2008, הגדולה ביצרני הטלפונים הסלולאריים בעולם הייתה נוקייה ואחריה סמסונג, סוני אריקסון, מוטורולה ו-LG.( (wikipedia.org
הרי בנינו כולם אותו הדבר - נותנים לנו הצרכנים לתקשר בכל זמן נתון והרבה. איך זה שבכל זאת יש פילוח לקוחות?
דנה ( לקוחה ) לא באמת ביקשה סלולארי שיגרום לה להרגיש חום ואהבה, אמא אוהבת, חלק ממשפחה תומכת ומחויכת, כל אלו רגשות שחברות הסלולארי משדרות לדנה שהיא תקבל אם היא תרכוש את המוצר שלהן. דווקא רגשות אלוהן שיכריעו את הכף לגבי החלטתה של דנה: איזה מכשיר לרכוש והיכן.
מסקנה: מתחרים על אותו המוצר קיימים מכל הסוגים, השפעה בעל העסק חייב למצוא ערך נוסף מעבר לאפיון המוצר כדי לענות לצרכי הלקוח ולזכות בו.
איתור הצרכים הפיזיים והרגשיים של הלקוח ושימוש נכון בהם ,יביאו אותו להקשבה, תוכלו לספר לו למה כדאי לו לרכוש את המוצר שלכם ואיזו חוויה הוא יקבל ממנו. בשפה של העם אנו אומרים:"ללחוץ לו בדיוק על הנקודות הרגישות".כך תמשכו את תשומת לבו ותגרמו לו לרצות את המוצר ולבסוף גם לרכוש אותו.
אז איך גורמים ללקוחות הפוטנציאלים האלו לקנות את המוצר שלנו?
התשובה: מיקוד.
המוצר שלכם אינו יכול להתאים לכולם.
לכל לקוח ישנם צריכים מיוחדים, פיזיולוגים, חברתיים, כלכליים או רגשיים
שאלו את עצמכם: מי הם הלקוחות שאליהם המוצר שלכם יכול להתאים בצורה הטובה ביותר?
ולהלן שאלות שיעזרו לכם לאפיין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם:
באיזה אזור גיאוגראפי הם מצויים? מה הגילאים שלהם? מה אופי המשפחה? מה הוא זמן הפנוי שלהם? במה הם עוסקים? וככל שאלה שיכולה למקד את התנהגותו והתנהלותו של קהל היעד הרלוונטי. זה מה שנקרא פילוח שוק !
לאחר שנדע מי הם, אנו נוכל לדעת איך אנו יכולים לגרום להם לראות ולהכיר או לחשוף את המוצר שלנו .
לא כל 100% הלקוחות יגיעו אליכם, אך אם תפעלו בשיטה זו לא תבזבזו אלפי שקלים בפרסום תשדיר ברדיו בשעה שרוב הלקוחות שלכם בעבודה ולא מקשיבים לו בכלל!.
לסיכום:
זיהוי לקוחותיכם לא רק יאפשר לכם למקד את אמצעי השיווק שלכם אליהם באופן יעיל ובמינימום הוצאות ובזבוז משאבים לעסק, אלא יצרתם קהל שיודע שאתם מכירים אותו - וכך יצרתם גם מערכת יחסים יציבה וחזקה. הלקוח ירצה תמיד לחזור למקום שמכיר אותו ומבין את צרכיו!
בהצלחה
מעיין
תמיד לשירותכם. מעיין צוויג יועצת עסקית- תות תקשורת ותוצאות maayanza@tut-coach.co.il תמיד פעילה בפייסבוק: יומן שיווק-טיפים מהשטח. באתר שלי : Maayanza.com