החלטתם שעליכם למצוא קופירייטר שיעזור לכם במלאכת כתיבת הטקסט השיווקי לעסק שלכם. רעיון מצוין, אבל את מי תבחרו? איך בוחרים את הקופירייטר שיתאים בדיוק לצרכיכם? על עסק השוכר את שירותיו של קופירייטר לפרויקט ארוך ומושקע, להבין כי לבחור קופירייטר זה כמעט כמו לבחור בן או בת זוג, וכדי שהזוגיות הזו תצליח יש להקפיד על מספר כללים ובדיקות המפורטים מטה, שיסייעו בידכם לבחור את איש המקצוע הנכון. אזהרה: מאמר זה מיועד ליסודיים שביניכם, השאר מוזמנים להתעמק במאמר אחר...
1) סגנון עבודה: אם אתה נכנס ל"רומן" עם קופירייטר שאינך מכיר באמת, בדוק מרכיבים חשובים בעבודת הכתיבה שלו לפני שאתם מתחילים. כמה גרסאות טקסט תקבל או כמה סקיצות תראה עבור המחיר שהציע? עד כמה תהיה שותף במהלך עבודת הכתיבה שלו? איך תתקשרו במהלך העבודה? באמצעות המייל בלבד? טלפון? פנים מול פנים? בדוק גם עד כמה הוא פתוח לרעיונות קריאטיביים אם וכאשר יבואו מצידך? יש קופירייטרים שנסגרים כאשר מישהו מציע להם רעיון מדליק שהם לא הצליחו להגות בעצמם, אחרים יתמסרו לתהליך סיעור המוחות במטרה משותפת אחת – ליצור את הטקסט הטוב ביותר עבורך.
2) לוחות זמנים: עסקים קטנים רבים השוכרים קופירייטרים מביאים אל שולחן העבודה גישה של "תתחיל לעבוד, נסתדר כבר" שלא מתאימה לכל קופירייטר. זכור שלאיש המקצוע שאתה שוכר את שירותיו יש חיים משלו, והוא אינו יכול לעבוד אתך לנצח. אם אתה מחפש מישהו שילווה אותך לאורך מספר חודשים, כי זה קצב ההתקדמות האופייני לך, תהיה כנה וספר לו על כך. טוב ששני הצדדים ידעו מה אופי העבודה עליה הם חותמים לפני שחתמו. תאום ציפיות מסוג זה ימנע אכזבות בעתיד.
3) ממליצים: אל תתבייש לבקש מספרי טלפון של לקוחותיו הקודמים, שקבלו עבודות כתיבה מהקופירייטר שאתה בוחן. הכן מראש מספר שאלות ובדוק איתם למשל: ממה היו מרוצים בתהליך העבודה מולו? ממה היו פחות מרוצים? מה היו שמחים לו היה עושה או כותב אחרת? למה הם שכרו אותו בכלל? כמה אנשים בעסק שלהם נחשפו לטקסטים שלו לפני אישורם?
4) פילוסופיית עבודה: לא צריך לקרוא את כתביהם של אריסטו או סוקרטס לפני שלב זה, אך בהחלט מומלץ לבדוק את פילוסופיית העבודה של הקופירייטר לפני שאתה מתחיל לעבוד איתו. וודא שהוא מבין את ההבדל בין טקסט מקוון המיועד למסכי מחשב לבין טקסט מודפס. בדוק גם את ה"אני מאמין" שלו בנוגע לכתיבה שיווקית ותרשה לעצמך לשאול אותו למה בכלל נכנס לעסק נדיר כל כך כמו כתיבה שיווקית וקופירייטינג.
5) חוזה: אנשים רבים מדי מתייחסים לכתיבה כתחביב ולא כמקצוע. זו סיבה מספקת עבור שני הצדדים – הקופירייטר והעסק ששוכר את שירותיו – לכרות חוזה עבודה לפני תחילת פרויקט הכתיבה. מסמך כתוב שכזה ימנע עבודה ב"תנאים של ניחוש". הכל יהיה כתוב: צורת ואופן ההתקשרות (מיילים, פגישות, טלפונים), לוחות זמני הגשת הטקסט, אופן הגשת הטקסט, מספר הסקיצות של כל עבודת כתיבה וכיוצא באלה.
לחצו כאן אם המאמר הזה עניין אתכם ואתם רוצים לקרוא את חלקו הראשון.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com