אין זה טריוויאלי שהולכים ללמוד אומנות לתואר ראשון. התחושה של מרבית האנשים היא שאמנים אמיתיים אינם זקוקים ללימודים פורמאליים ממושכים ושהגאונות היצירתית פורצת מתוכם ללא ידה המכוונת של האקדמיה.
חלק מחשבה זה הוא נכון באופן חלקי. מחשבה יצירתית וכשרון ליצירה והבעה אשר גוררת תגובה מהאדם המתבונן על היצירה אינם דברים שניתן ללמוד באופן שכלתני, אבל הם גם לא מרכיביה היחידים של האומנות בת זמננו.
האומנות אשר התפתחה במהלך המאות מימי הביניים ועד לתקופה המודרנית עברה שינויים ותמורות אשר בראו בכל רגע תשובה חדשה לשאלה "מהי אומנות?". אם בעבר התחושה הייתה שאמנים כסזאן, ואן-גוך וקראבג'יו המציאו את האומנות מחדש מה נותר לאמנים של היום, אחרי שהכול כבר מוכר ומשומש? התשובה נתונה בעובדה שגם אמנים אלו, שנחשבים לגדולים בתחומם ובתקופתם, לא יצאו מתוך האין ובראו יש מאין. כל אחד מהם למד גם הוא אומנות באופן פורמאלי, הכיר את השיטות, הטכניקות ואת היחס לאומנות בתקופתו ומתוך כל זאת יצר זווית חדשה.
לא ניתן ליצור דבר מה חדש מבלי להכיר את הישן ולהתייחס אליו באופן כזה או אחר, גם אם היחס הוא יחס מבטל. לפיכך, כישרון ומחשבה יצירתית אינם אבני הבניין היחידות אשר מרכיבות אמן. אבנים נוספות הכרחיות כוללות בתוכן הכרה של תולדות האומנות, ההיסטוריה של האומנות, היכרות עם חומרים שונים וטכניקות שהיו בשימוש בעבר וכאלו שעודן בשימוש.
בנוסף, יש להכיר את האמנים הפעילים כיום אליהם מתייחס ומתכתב היום עולם האומנות. מתסכל יהיה לאמן המחשיב עצמו גאון בתחום לגלות שאת האמירה שלו שהייתה מאד ייחודים בכפר הקטן בו נולד כבר מכיר לעולם אמן אחר לפניו, עליו הוא עצמו לא שמע כיוון שלא נחשף לעולם מתוך ביטחון גדול או מופרז ביכולתו.
בלימודי תואר ראשון באמנות משלבים בין לימודים עיוניים על תולדות האומנות לבין לימודי אומנות יצירה, משמע אומנות מעשית הכוללת היכרות עם חומרים וטכניקות שונות. השילוב של השניים מאפשר לאמן הצעיר או לסטודנט להיחשף לקיים וליצור מתוך מודעות ותוך השוואה והתייחסות לכל שנאמר בתחום.
האמן צומח מתוך הקיים ויכול, אז, ליצור אמירה שונה וייחודית לו, אשר מתכתבת עם יתר התחום.
תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.