כולם מדברים על תוכן, אז מה כותבים בעצם ?!
מילים הן עולם גדול, הן יכולות לבנות, להרוס, לייצר מלחמות או שלום עולמי.
הכול תלוי בבחירת המילים המדויקות, הסדר, אורך המשפטים, קצב המאמר והטון.
כתיבה היא סינרגיה של מילים אשר יוצרת את האמירה הנכונה בסופו של דבר.
בעולם עמוס תוכן, הפכנו "מזפזפים" סדרתיים ולכן ככל שנרבה במילים נאבד את ריכוז הקורא.
תוכן מדויק ומשכנע ימקד את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי וכך נדע שהמסר הגיע ליעדו.
להלן מספר כללי אצבע לכתיבת תוכן:
1. משפטים תכליתיים
המנעו מכניסה לעודף פרטים ולניתוחים סטטיסטיים ונסחו את האמירה באופן כללי יותר אשר מדגיש את הנושא אליו אתם מתייחסים.
דוגמא - את המשפט, "למעלה ממחצית מאוכלוסיית הנשים בישראל חשות אחריות בלעדית על קבלת ההחלטה בבית בקניית רכב משפחתי". ניסוחים כמו "למעלה ממחצית" או "חשות אחריות בלעדית" נכונים ככל שיהיו, מיותרים ואינם נוחים לקריאה. ניסוח נכון, , "רוב הנשים מעדיפות להחליט איזה רכב תרכוש המשפחה".
2.קצרו
בשיווק, בניגוד לרפואה או משפטים, לרוב אין סיבה להאריך בטקסט. קצרו ככל הניתן.
חלוקת הקטע לפסקאות קצרות (עד חמש שורות) כאשר כל פסקה תתמקד ברעיון מרכזי אחד ותהיה מורכבת ממשפטים קצרים וברורים.
3. השתמשו בפחות מילות קישור : של, את ש... וכו'
דוגמא – "הנושא של המאמר" לעומת "נושא המאמר".
"הלקוחות שבהם טיפלתי" – "הלקוחות בהם טיפלתי"
4. הימנעו מפאסיביות, קחו אחריות,
הציגו ביטחון והצהרה עצמית לגבי היכולות המקצועיות שלכם.
דוגמא " הלקוחות שטופלו על ידינו מביעים שביעות רצון ואף מעבר"
לחילופין " הלקוחות שלנו מרוצים מאד מהטיפול ומהתוצאות"
5. הקפדה על מבנה משפט
לעתים, מוכרחים להשתמש במשפט מעט ארוך ומורכב יותר, אז יש לתת תשומת לב לפיסוק נכון של המשפט. פיסוק לא נכון עשוי לשנות לחלוטין את הקונטקסט.
דוגמא - "להרוג! לא לחון!"
ובפיסוק שונה "להרוג - לא. לחון!"
6. הימנעו משימוש יתר בשמות תואר
משפט משפט חשוב המליט את חוזקות הלידה לשניים-שלושה משפטים קצרים או בולטים מובלטים
דוגמא : "חברתנו מצטיינת בפיתוח תוכנה וביצוע פרוייקטי אפיון מורכבים תוך התאמה לצורכי הלקוח המדוייקים ובמתן שירות איכותי ויחס אישי ומקצועי לכל אחד מלקוחותינו בארץ ובחו"ל".
ולחילופין: " חברתנו מעניקה שירותים מקצועיים בתחומים הבאים"
• · פיתוח תוכנה.
• · אפיון מלא.
• · התאמה מלאה לצרכי הלקוח.
• · ניסיון רב בישראל ובחו"ל.
• · ליווי צמוד של הלקוח.
7. הבלטות וסטנדרטים
על התוכן להכתב על פי כללים ברורים מאד של כתיבה: פסקאות, כותרות, הדגשות.
קחו בחשבון כי המפגש של הקורא עם הטקסט הוא סריקה קצרה בעין בלבד ולכן ככל שהטקסט יוגש עם כותרות, כותרות משנה, פסקאות קצרות והבלטות, הקורא יצליח לקלוט את המסר.
8. לא רק מילים
טקסט אמור לגרות את הקורא, ולכן שימוש בתמונות, גרפים וטבלאות פשוטות לא ישעמם את העיין וימחיש לרוב בצורה טובה יותר בהשוואה למסרים כתובים בלבד.
9. התאמה לקהל היעד
יש לכוון את התוכן לקהל אליו הוא מיועד: נוער, נשים, חובבי ספורט, הורים וכו' על ידי שימוש במושגים מעולם התוכן שלהם.
10. גובה העיניים
כתיבה בגובה העיניים יכולה בהחלט להיות עשירה ומקצועית ויחד עם זאת לא מתנשאת. זכרו, מאחורי המילים אנחנו אנשים שנותנים שירות לאנשים אחרים. ככל שעולם המושגים יהיה אישי ואנושי יותר, ניתן לקורא תחושת נוחות וקרבה.
המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק http://www.facebook.com/sagi.nitzan