דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הערכה עצמית בעסקים 

מאת    [ 05/12/2011 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2064 פעמים ]

"הערכה עצמית (ויקיפדיה) : ביטחון עצמיאמונה עצמיתתפיסה עצמית) הוא הרושם או חוות הדעת שיש לאדם על עצמו. תפיסה פסיכולוגית זו עשויה להתבסס על אישיותו וכישוריו של הפרט, על זיכרונות העבר ועל תפישת האני או התחושה העצמית."

 

הערך העצמי של האדם תלוי בגורמים רבים, בילדות שלו, בחוויות שחווה ובמבנה האישיויות של כל אחד ואחד מאיתנו.

כשתשאל אדם על עצמו, במה הוא טוב יותר, במה הוא פחות טוב, לרוב נקבל תשובה מפורטת. בני אדם לרוב יודעים להגדיר את הערכים שלהם ולעתים נעזרים בבעלי מקצוע בכדי לחזק את ההערכה והתפיסה העצמית.

 

לעומת זאת מהי ההערכה העצמית של העסק שלכם? במה הוא טוב? במה הוא פחות טוב? מהן החולשות האמיתיות של העסק ביחס לעצמו וביחס למתחרים שלו? האם אתם מקשיבים באמת לתלונה אשר מגיעה מלקוח או שאתם מיד מקטלגים אותו "נודניק" או "מתלונן סדרתי"?

 

מעט סדר בבלאגן לא יזיק... המצרכים הדרושים:

 

* מוטיבציה עצמית

* 2 עובדים (או ספקים) שלכם

* 2 לקוחות של העסק

 

הגדרת הזהות

 

כתבו בשני משפטים (לא יותר!) מיהו העסק שלכם. בקשו מעוד 2 עובדים בחברה  ובנוסף עוד שני לקוחות שלכם לכתוב את אותו הדבר,  כעת השוו בין התוצאות. רמת השונות של הגדרת העסק בין הגרסאות מצביעה על רמת הבלבול אותה חווה הלקוח הפוטנציאלי שלכם בתהליך קבלת ההחלטה לעבוד עמכם. שונות גדולה מצביעה על כך שהמסר שלכם אינו חד מספיק עבורכם, עבור העובדים שלכם ועבור הלקוחות שלכם.

 

למידה

 

ערכו תהליך למידה מקיף על עצמכם, פרטו את תכונות העסק שלכם הן במובן הפיזי (נגישות, נראות, שירות) והן במובן הרגשי (מה אני חש כלפי העסק שלי ומה הלקוחות שלי מרגישים כלפיו).

למדו על החולשות של העסק, מה פחות טוב בו? על מה נוטים להתלונן העובדים והלקוחות? כתבו לעצמכם רשימה של חולשות, שוב, גייסו 2 עובדים ושני לקוחות נאמנים למשימה. שוב השוו בין הגרסאות ולמדו האם אתם תמימי דעים או שיש סתירות בינכם לבין הלקוחות שלכם?

 

הערכה עצמית

 

כעת, משאתם יודעים מהי זהותכם המדויקת, היכן אתם פחות טובים ואיך להתגבר על החולשות של העסק, נתפנה לדברים הפשוטים יותר... במה אתם טובים? הכי טובים? במה אתם עולים על המתחרים שלכם? מה הערך שהלקוחות שלכם מוצאים בכם? למה שיבחרו אתכם ולא את המתחרים שלכם?

הכינו רשימה של עשר התכונות הטובות אשר מאפיינות לדעתכם את העסק שלכם, שוב בקשו משני עובדים ושני לקוחות לכתוב מה טוב בעסק שלכם ולמה הם עובדים דווקא עמכם. נסו להבין האם התכונות אותן אתם מציינים ורואים בהן חוזקות אלו הן התכונות אשר הובילו הלקוח הפוטנציאלי לעבוד דווקא עמכם? האם התכונות החשובות באמת בולטות דיין בכל המסרים השיווקיים שלכם, בשפת המכירות שלכם?

 

הפקת לקחים ושינוי-

 

לאחר שלמדתם על עצמכם והגדרתם את הזהות עצמית של העסק, תוכלו להפיק לקחים על ההתנהלות שלכם בעבר ולהתאימה למטרותיכם העתידיות.

 

פתחו שיטות שיסייעו לכם להתגבר על החולשות של העסק ( ממש כשם שהורה מסייע לילד שלו להתגבר על החולשות והדחפים השליליים שלו). נסחו מחדש את המסרים השיווקיים שלכם בהתבסס על החוזקות שלכם (כפי שקרוב לודאי אתם משבחים את הילד בפני הדודים על התנהגויות חיוביות).

כעת, ערכו שיחות טלמרקטינג ללקוחות מתעניינים מהעבר שפספסתם בדרך, הסבירו להם למה כדאי להם לעבוד דווקא עמכם והגדילו את מאגר הלקוחות שלכם כל יום.

 

אל תחששו ליזום, מכל עשר יוזמות תצליחו לבטח לגייס לקוח אחד ...

תאהבו את העסק שלכם,

אל תחששו לטעות

ובעיקר, אל תחששו לתקן!

 

 

המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק
http://www.facebook.com/sagi.nitzan


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב