ההצלחה הראשונה בייצור אופני הרים בעלי צמיג רחב באיכות גבוהה הייתה במחוז מרין בקליפורניה, ארה"ב, על ידי גון בריז ומספר חברים, רוכבי כביש ורוכבי שבילים.
עד אז, אופני ההרים היו מצוידים בצמיגי בלון, הילוך יחיד שהיה נפוץ כבר משנות השלושים, ובכדי לעצור השתמשו במעצור שדמה לתחתית של סירה.
גו' בריז, אוטיס גאי וגרי פישר השתייכו לקבוצת velo והיו הרוכבים המובילים בין רוכבי ה - USCF
בשנת 1977, בנה גו אופניים בעלי צמיגים שטוחים עם פנמיות קלות שהיו נפוצות בקרב רוכבי הכביש המקצועיים בלבד. האופניים צוידו בחלקים האיכותיים ביותר, חישוקים בקוטר 26 אינטש של שווין וצמיגי יונירויאל ונבות של פיל ווד.
גו' בנה 10 יח' עד 1978 ונקראו בשם בריזרז - Breezers.
הדגם הראשון הוצג במקומות שונים, ומאז 1985 במוזיאון באוקלנד.
עוד קודם לכן, לפני החשיפה הראשונה, נבנתה השלדה הראשונה עבור צ'ארלי קלי על ידי קרייג מיטשל בתחילת 1977.
השלדה נבנתה מצינורות כרומולי 4130, קליי צייד את האופניים במיטב החלקים. מעבירי סאנטור, קראנק אלומיניום, מעצורי יוניון, דוושות של אופנועי שטח, כסא של ברוקס, חישוקי שווין וצמיגי יונירויאל.
בינואר 1979, גו ואוטיס, אשר תכננו לקבוע שיא בין יבשתי, ביקרו אצל טום ריצי', יצרן שלדות טאנדם והביאו עימם את הבריזרז, אופני ההרים שבנו. פיטר גו'נסון , יצרן שלדות נוסף שנכח במקום מייד התרשם מאופני ההרים גם כן. כמו טום, הבין גם הוא את חשיבות הקונספט החדש. בהיותו ותיק בתחום ועתיר רכיבות בהרי הסנטה קרוז. גארי פישר הזמין מייד אופניים לעצמו וטום ייצר לו שניי זוגות, האחד לשימושו האישי של גארי והאחר למכירה.
.
לאחר ייצור 9 זוגות נוספים בשלהיי 1979, לא מצא טום קונים נוספים. הוא ביקש את גארי לנסות למורם באזור מארין. פישר יחד כם קליי השקיעו כמה מאות דולרים והקימו את mountainbikes.
שלימים נהיו למותג Gary Fisher.
היה זה העסק הראשון האקסקלוסיבי בתחום אופני ההרים. פתיחת העסק היווה את ה"גאפ" הראשון לפתיחת עסקים נוספים בתחום והביא להתחלתה של תעשייה משגשגת ולקידום רב בתחום פיתוח אופני ההרים.
בשנים הראשונות לא נכלל והוכר תחום אופני ההרים על ידי ה - UCI אך לאחר התפתחותם של מרוצי נורבה נכלל תחום זה גם כן.
עד אז, אופני ההרים היו מצוידים בצמיגי בלון, הילוך יחיד שהיה נפוץ כבר משנות השלושים, ובכדי לעצור השתמשו במעצור שדמה לתחתית של סירה.
גו' בריז, אוטיס גאי וגרי פישר השתייכו לקבוצת velo והיו הרוכבים המובילים בין רוכבי ה - USCF
בשנת 1977, בנה גו אופניים בעלי צמיגים שטוחים עם פנמיות קלות שהיו נפוצות בקרב רוכבי הכביש המקצועיים בלבד. האופניים צוידו בחלקים האיכותיים ביותר, חישוקים בקוטר 26 אינטש של שווין וצמיגי יונירויאל ונבות של פיל ווד.
גו' בנה 10 יח' עד 1978 ונקראו בשם בריזרז - Breezers.
הדגם הראשון הוצג במקומות שונים, ומאז 1985 במוזיאון באוקלנד.
עוד קודם לכן, לפני החשיפה הראשונה, נבנתה השלדה הראשונה עבור צ'ארלי קלי על ידי קרייג מיטשל בתחילת 1977.
השלדה נבנתה מצינורות כרומולי 4130, קליי צייד את האופניים במיטב החלקים. מעבירי סאנטור, קראנק אלומיניום, מעצורי יוניון, דוושות של אופנועי שטח, כסא של ברוקס, חישוקי שווין וצמיגי יונירויאל.
בינואר 1979, גו ואוטיס, אשר תכננו לקבוע שיא בין יבשתי, ביקרו אצל טום ריצי', יצרן שלדות טאנדם והביאו עימם את הבריזרז, אופני ההרים שבנו. פיטר גו'נסון , יצרן שלדות נוסף שנכח במקום מייד התרשם מאופני ההרים גם כן. כמו טום, הבין גם הוא את חשיבות הקונספט החדש. בהיותו ותיק בתחום ועתיר רכיבות בהרי הסנטה קרוז. גארי פישר הזמין מייד אופניים לעצמו וטום ייצר לו שניי זוגות, האחד לשימושו האישי של גארי והאחר למכירה.
.
לאחר ייצור 9 זוגות נוספים בשלהיי 1979, לא מצא טום קונים נוספים. הוא ביקש את גארי לנסות למורם באזור מארין. פישר יחד כם קליי השקיעו כמה מאות דולרים והקימו את mountainbikes.
שלימים נהיו למותג Gary Fisher.
היה זה העסק הראשון האקסקלוסיבי בתחום אופני ההרים. פתיחת העסק היווה את ה"גאפ" הראשון לפתיחת עסקים נוספים בתחום והביא להתחלתה של תעשייה משגשגת ולקידום רב בתחום פיתוח אופני ההרים.
בשנים הראשונות לא נכלל והוכר תחום אופני ההרים על ידי ה - UCI אך לאחר התפתחותם של מרוצי נורבה נכלל תחום זה גם כן.
יניב וסרהולץ, רוכב ומדריך אופני הרים, יבואן חוסמי הזיעה halo headband
http://www.dekelbikes.com
http://www.dekelbikes.com