טריילרים
טריילרים הם המונח הלועזי למושג המכונה קדימון, כלשונו כן הוא, הקדימון, שאורכו מספר דקות בודדות בלבד, זוכה לצאת לאור בקרב הציבור הרחב בטרם צאתו של הסרט באורכו המלא. כך, טריילרים המופצים מהווים מעין כרטיס ביקור של הסרט עצמו, כרטיס אותו יש לשווק לצופה בצורה הטובה ביותר והרחבה ביותר על מנת שהסרט יזכה להכרה וציפייה בקרב קהל גדול ובהצלחה כלכלית.
טריילרים ותוכנן
הטריילרים כוללים בתוכם את הכוכבים המשתתפים, רגעי השיא ואת הצילומים הכי מובחרים ויפים. בחירה זאת אינה נעשית במקרה, אלא בחירת מיטב הקטעים הקיימים בסרט והפיכתם לסרטון מנצח יוצרת הצגה מוצלחת יותר של הסרט ומשיכת קהל רב יותר. עם זאת, יש לזכור, כי סיומו של הסרט לעולם אינו יופיע בטריילרים עצמם על מנת לייצר מתח אצל הצופה. לרוב, הקדימונים יסתיימו בסימן שאלה שעל הצופה יש להתמודד איתה ולפתור לבדו באמצעות צפייתו בסרט.
מטרות הטריילרים
המטרה המוגדרת והמרכזית של יצירת טריילרים היא למכור, למכור את הסרט עצמו. יציאת טריילרים לאקרנים בטרם צאתו של הסרט באה במטרה ליצור מתח אצל הקהל, ציפייה וריגוש לקראת צאתו של שובר הקופות הבא למסכי הקולנוע. הדיבור בקרב הצופים על הטריילרים עצמם, שהופכים לעיתים לדיון ציבורי, מהווה למעשה פרסום של הסרט עצמו והפצתו בקרב קהל גדול ככל האפשר, על מנת לזכות את יוצרי הסרט ברווחים כלכליים.
הפצה של סרטים מומלצים
הפצתם של סרטים מומלצים של סרטי טריילרים בקרב הציבור הרחב, בייחוד בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, נעשית לרוב באתרי האינטרנט השונים, המהווים נתח גדול מפרסומו של הסרט, מלבד הפצתם בבתי הקולנוע. רשתות אינטרנט חברתיות כגון: פייסבוק (facebook), יוטיוב (youtube) וכדומה, הפכו להיות מגרש ההפצה המרכזי של טריילרים רבים עקב יכולתם להגיע לכמות רבה ומגוונת של קהל צופים, וזאת, ללא עלות כספית המתבקשת בעת הפצת הטריילרים בבתי הקולנוע ובטלוויזיה המסחרית.
לסיכום, טריילרים, המכונים בשפתנו קדימונים, הינם יצירה טרום- קולנועית הכוללת בתוכה את רגעי השיא של הסרט, בעוד שסופו, נותר בסימן שאלה על מנת לעורר מתח וציפייה. כך, הופכים הטריילרים לכרטיסי ביקור של הסרט במטרה להפיץ ולמכור אותו בקרב קהל רחב ככל האפשר.