אז כולם בחוץ מדברים על "שיווק חברתי" ואתם מרגישים שנשארתם מאחור?!
למרות ההתלהבות סביב כל הנושא של "שיווק חברתי ברשת" והעובדה שכיום הפכנו ל"מפרסמים מגניבים" אשר "משתפים" את הלקוחות ו"מדברים בגובה העיניים", כל חברה חייבת לבחון איזה סוג של פעילות שיווקית ברשתות החברתיות תשרת את מטרות החברה באופן הראוי ביותר, איזו רשת חברתית עונה על ערכי המותג, איזה קמפיין להריץ באיזו רשת וכיצד.
לפניכם סקירה קצרה של ארבע הרשתות החברתיות הבולטות לשימוש בשוק הישראלי, בתוספת הסבר קצר איך כל אחת מהן עשויה להועיל, תוך הבנת האיום הקיים בפעילות בה.
"שיווק חברתי" מדבר בעצם על שימוש ברשתות החברתיות השונות לקידום אינטרסים של החברה החל מחיזוק מותג קיים, השקת מותג חדש, פרסום ויראלי, יצירה והעמקת קשרים עם הלקוחות ועוד. בשיווק חברתי ישנו איום עיקרי אחד - אין כללי עבודה ברורים והתוצאות אינן ניתנות למדידה מיידית (זאת בניגוד לקידום אתרים), בשיווק חברתי לא פשוט לקבוע מהם האמצעים הנכונים והמתאימים לקמפיין, בעיקר אם לא הוגדרה מטרה מדויקת על פיה יתוכנן הקמפיין.
פייסבוק
הגדולה של פייסבוק היא ביכולות רמת הניתוח של החברים בו (על פי פילוח של גיל,מגדר,אזור גיאוגרפי, סגנון חיים, תחביבים,חברים ועוד). האפשרויות השונות בפרסום בפייסבוק מגוונות החל מיצירת דף לחברה,קידום ממומן, מבצעים, תחרויות ועד אפליקציות ייעודיות שונות. בפייסבוק המשתתפים נמצאים "לשם הנאה" ועד כמה שמפתה ל פרסם שם יש להבין ש"פרסום מסורתי" לא יעבוד על הפלטפורמה הזו. כאן שם המשחק הוא יצירתיות והאתגר הוא ליצור עניין חברתי בתוך המסגרת של פייסבוק. עוד בטרם השקת קמפיין בפייסבוק כדאי לבדוק האם קהל היעד שלך אכן נמצא שם, באילו עות והאם הקמפיין יגיע אליו ויניע אותם לפעולה כפי שהייתם רוצים. חשוב מאד לשמור על מינון ולתת ערך מוסף לגולשים בפייסבוק ולא להעמיס בתוכן שיווקי מעייף,] דבר שיגרום להם לנטוש את הדף שלכם.
טוויטר
הטוויטר בשונה מה פייסבוק היא מערכת " מיקרו בלוגינג", אשר ההגבלה היא שבכל "ציוצ" (פוסט) יופיעו עד 140 תווים. בישראל לא מתחברים לטוויטר (רק כ- 110 אלף משתמשים רשומים) זאת בניגוד לעולם ובעיקר לארה"ב שם הפך טוויטר "לדבר הבא" בעולם האינטרנט. בטוויטר טוויטר חברות מגיבות בזמן אמת לבקשות ותלונות באופן מתומצת ורהוט. בטוויטר קיימים מספר כלים חשובים אשר מאפשרים לחברות לעקוב בזמן אמת אחר אזכורים הנוגעים לחברה ברשת וכך ניתן להגיב במהירות האפשרית, דבר אשר מונע "כדור שלג" צרכי בנוגע לקידום ממומן בטוויטר, התחום עדיין בחיתוליו ויש לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות בתחום בעולם ובישראל.
לינקדין
לינקדין היא רשת חברתית - עסקית המובילה בעולם עם מעל ל- 100 מליון חברים. בניגוד לרשתות חברתיות אופי הפעילות בלינקדאין הוא מקצועי ורשמי, לייצוג של החברה בלינקדאין יכול להיות משקל גדול בעיני הלקוחות הפוטנציאליים.
חברות משתמשות בלינקדין כיום בתחום גיוס עובדים, פרסום ממומן וכן קיימת אפשרות לשדרוג הכרטיסים בתשלום.
לאחרונה השיקו בלינקדין את ה - LinkedIn Search Updates דבר אשר מאפשר לכל משתמש לחפש את הסטאטוסים הרלוונטיים לו על פי מילות המפתח מה שמאפשר עתה לחפש מה נאמר עליכם ברשת לא רק על ידי החברים שלך מדרגה ראשונה, אלא על ידי כלל הרשת.
יוטיוב
יוטיוב הוא אתר לשיתוף קבצי וידאו אשר נחשב נכס האינטרנט הרביעי בגודלו ברשת האינטרנט , כמות החיפושים ביוטיוב עצום עד שהוא הפך גם למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם.בניגוד לחיפוש הטקסט המסורתי, ביו טיוב קיימת אופציית 'חיפוש וידאו' אשר כוללת התנהגויות ויעדים אשר יכולים להניב ערך רב אף יותר מבחינת המשווק שמפיץ מסר פיזי כמעט בסרטון וידאו.
יותר קל ונוח הרי לראות סרטון מאשר לקרוא מאמר, בהתאם למטרת הקמפיין, אפשר להפיץ סרטוני תדמית קלילים או הרצאות . יוטיוב מאפשרת גישה לקהילה גדולה של משתמשים המעורבים באופן מעמיק בתוכן שהם צורכים . ישנן ביוטיוב יכולות להעברת המסרים שלכם אשר מאפשרות לשווק את המותג שלכם בסביבה בטוחה על גבי פלטפורמה פשוטה בשירות עצמי במטרה להעביר את הפרסום שלכם ויכולת למדוד יעילותו.
ניתן כיום לקדם סרטונים קידום ממומן ביוטיוב ובגוגל אשר ישפיע לא רק על מיקומו ביוטיוב אלא אף בתוצאות החיפוש הגוגל. הקידום ביוטיוב דומה לקידום רגיל אך קיימים בו אלמנטים ייחודים (בניית פרופיל ויצירת קשר עם משתמשים) ישנן גם תוספות מיוחדות לסרטון עצמו שיעזרו לפעולות הקידום.
המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק
http://www.facebook.com/sagi.nitzan