דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של המבנה העסקי במיזם 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 2013 פעמים ]

שלום. במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

אני כותב את מאמר זה מכיוון שהשבוע פנה אלי יזם שיש לו רעיון למיזם מעניין בתחום הסלולר והאפליקציות. לאחר שדברתי אתו על המיזם, ושאלתי שאלות לגבי איך הוא מעוניין ליישם אותו, מה היעדים והתהליכים שהוא מעוניין לעבור, מי הלקוחות הפוטנציאלים וכו הגענו למסקנה (שלאחר שהסברתי לו מה עומד מאחוריה הוא הסכים איתי) שיש לו בעיה במבנה העסקי/ שיווקי של המיזם. ואם הוא ימשיך לקדם את המיזם הוא עלול להיקלע לקשיים גדולים מאוד בשלב גיוס ההשקעה.

מכיוון שאינני יכול לפרט על המיזם אתן דוגמא כללית שלא קשורות למיזם הזה ספציפי:

דוגמא: מיזם של קומקום חשמלי שכדי לשפוך את המים לכוס אין צורך בלהרים את הקומקום. מה אותו יזם צריך לקחת בחשבון לגבי האסטרטגיה העסקית?, כתשובה אתן מספר נקודות לחשיבה (את התשובות אתן לכם להסיק בעצמכם..):


    • למי הוא הולך למכור את הקומקום?.
    • מי קהל היעד שלו (כטיפ – קהל היעד זה לא אותה תשובה כמו בשאלה מספר 1)?.
    • מה הוא מתכוון להציג לאותו קונה כדי שהוא יקנה את המוצר/ המיזם?
    • מה היתרונות היחסיים שלו לעומת מוצרים קיימים? והיכן אותו קונה יעשה את הרווח היחסי?

הנקודה שאני רוצה להבהיר כאן היא שהקונה של המיזם, או לחילופין מי שישקיע במיזם בשלבים הבאים, יחשוב בצורה הבאה: כמה כסף אני צריך להשקיע?, לאיזה תקופה?, מתי אראה את הכסף שלי חזרה?, איך אני יכול למנף את ההשקעה הזו הלאה?, מה הפוטנציאל העתידי של המיזם?, האם היעדים שאותם הציב היזם הם נכונים/ ריאליים?, וכו.

ובגדול – כדי לגייס השקעה צריך להציג בפני המשקיע/ הקונה את הרווח שלו מההשקעה במיזם. למשל (דוגמא נוספת) אם ניגש לסופר ונציע להם להקים מסעדה ליד הקופות שתמכור ארוחות צהריים.

העלויות שצריך לקחת בחשבון (בין היתר) הם: שכירות למקום/ לשטח/ שיפוץ/ עלות עובדים וכ"ו וכ"ו.

הפוטנציאל שהיזם צריך להציג בפני המשקיע/ הסופר צריך להיום (בין היתר ולא דברים סטנדרטים שגם אותם צריך לציין – כמו רווח פר מנה): שהלקוח יבלה יותר זמן בסופר, שניתן יהיה לקבל הנחות ומבצעים במסעדה של הסופר מעל גובה קנייה מסוים, ניתן להציע ללקוחות הנחות בקנייה הבאה אם אוכלים במסעדה, פרסומות בטלוויזיות שיהיו במסעדה, למכור אוכל מוכן הביתה, וכו וכו

כמובן שכל הנתונים צרכים בשלב הבא להיכנס לתכנית עסקית – כדי שניתן יהיה לדבר בצורה עניינית ולא במילים של: נראה לי, אני מעריך וכו.

לסיכום – המבנה העסקי בתחילת תהליך המיזם יגדיר ליזם עוד בתחילת הדרך מה פוטנציאל הרווחים של המשקיעים הפוטנציאלים ומה ניתן יהיה להציג להם כרווחים כדי למשוך את תשומת ליבם (מקווה שאני ברור..).

מספר מילים עלנו

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות:

מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי המחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן התכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

 

קישור למבנה ארגוני:

http://b-focus.com/WebForms/structure.aspx

קישור לתהליכים אותם אנו מעבירים ליזמים:

http://b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

 

המלצה אחרונה – תעיפו מבט באתר שלנו, יש שם כתבות רבות בנושא עיצוב ופיתוח מוצרים, גיוסי הון, תכניות עסקיות, פטנטים וכ"ו. בנוסף נשמח כמובן ל Like בפייסבוק שלנו..

והכי חשוב – בהצלחה לכולם J

התמדה!!!
אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus
/>amir@b-focus.com
www.b-focus.com
0525449558
0775508737




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב