מדריך קצר לבניית אתרים
ערכו של אתר אינטרנט
המודרניזציה גוררת איתה את כולנו, ואנו נגררים. אין מנוס מהתפתחות טכנולוגית לכן אנו מתאימים עצמנו אליה. בעשור האחרון לא ידעה האנושות שינוי כה משמועתי באורח החיים. חלק משמעותי ביותר הינו כניסת האינטרנט לחיים האישיים של האנשים.
מרבית האנשים היום גולשים באינטרנט באופן שוטף, דרך מחשב, אייפון, אייפד ועוד מגוון של אפשרויות. לא צריך לדעת הרבה כדי להבין שפרסום באינטרנט הינו הדרך הקלה והמועילה ביותר להתקדם ולהצליח. בניית אתר אינטרנט הינה השלב הראשון בפרסום, משיכת לקוחות הגולשים האינטרנט, תקשורות ישירה עם האנשים, נתינת חוות דעת, מסירת מידע על העסק והעלאת תמונות – הכל דרך האינטרנט.
תכנון אתר אינטרנט
מאחורי כל עסק מצליח עומדים מתכננים רבים, טיוטות ועבודה בשעות רבות מהיום. כדי לנצל שלב זה לתומו ולשאת תוצאות מרביות מומלץ למנות אדם יחיד שיהיה אחראי לאורך כל הדרך על המשימות, חלוקת תפקידים, יעדי זמנים וכל דבר הקשור לתכנון האתר בתחילתו. המשימה הראשונה היא למנות את מטרות האתר, תכונותיו, וכל השאיפות העתידיות ממנו. הפירוט כולל:
מהי מטרת הקמת האתר.
התמקדות בקהל יעד ספציפי.
מה יהיה סוגו של האתר (אתר תדמית, אתר מסחרי)
מצב השוק הנוגע לעסק.
מתחרים חזקים – יתרונות וחסרונות, כיצד לגבור עליהם.
לקוחות פוטנציאלים – כיצד למשוך לקוחות, מבצעים.
פרסום – היכן לפרסם את האתר, כיצד וע"י מי.
פרסום עבודות קודמות, תוכניות לעתיד.
אם לדעתם מיציתם את כל תכונות האתר, זה הזמן לסקרים ותשאולים: יש לתשאל את שאר עובדי החברה לדעתם, אולי למצוא חסרונות בממצאים שהשגתם, רעיונות חדשים מעובדים שונים, שיפור תכונות או כל דבר שיכול לעזור למקד את תכנון האת
מציאת חברת בניית אתרים
התחרות בין האתרים השונים קשה מאוד בימים אלו. כל עיצוב, תוכן חדש, קידום אתרים – הכל משפיע. לכן עוד בתחילת בניית אתר יש להשקיע מאמצים ולפנות לחברת בניית אתרים שתבנה, תעצב ותקדם את האתר בשבילם. בחירת החברה הוא צעד משמעותי בדרך. בחירה שגויה בחברה לא יעילה תזיק לתדמית העסק, האתר לא יצליח, לא יבואו לקוחות חדשים ומשאבים כלכליים רבים יבוזבזו לשווא.
יש לערוך השוואה בין חברות בניית אתרים שונות שתכלול מאפיינים שונים – ותק החברה, למשל, חברה בעלת ניסיון רב כנראה גם בעלת הצלחה רבה. השירות המוצע בכל חברה, יש לשים לב לכל פרט ופרט בהצעה העבודה של החברה. מהן זכויות החברה לאחר בניית האתר, האם למנהל העסק תהיה הגישה היחידה לאתר האינטרנט וכדו'. השוואת מחירים בין חברות שונות, חברה קטנה ומתחילה יכולה להציע הצעת מחיר זולה כהתחלה, וייתכן שזו תהיה השקעה משתלמת – שהרי חברה שאין לה חובות למספר רב של עסקים תתמקד יותר באתר שלכם ועבודותיה יהיו איכותיות יותר.
בניית האתר
בניית האתר דורשת בחירת דומיין, מציאת שרת לאחסון האתר ברשת, מערכת ניהול תוכן מתאימה ועיצוב אתר נכון.
בחירת דומיין – בחירת שם האתר שיופיע בכתובת האתר. יש לבחור שם קליט שיזוהה עם החברה, רצוי ללא הרבה סימנים ומקפים כדי לא לגרום לבלבול הגולש.
אחסון אתרים – יש לאחסן את האתר ברשת על שרת מסוים. אחסון זה בעלות כספית, יש לבחור את החבילה המשתלמת ביותר עבור האתר שלך – חבילה שיתופית, פרטית, על סוג שרת מסוים וכדו'.
מערכת ניהול תוכן – היא זו שמקצרת תהליכים טכניים ומאפשרת לבעל האתר להוסיף ולשנות תכנים כרצונו, להעלות תמונות בקלות ובכל מקום באתר. המערכת חוסכת זמן וידע רב.
עיצוב האתר – ראשית על האתר להיות בעל ניווט נח, גולשים שלא יבינו את אופן שימוש האתר יצאו ממנו ויעברו לאתר הבא. ועוד, שגם מראה חיצוני חשוב ביותר – דף הבית, גלריות, פורומים, כרטיסיות שיוצגו בראש האתר ויובילו לדפי אינטרנט נוספים של האתר. חשוב שהעיצוב יהיה אחיד בכל הדפים.
קידום ופיתוח
בניית אתרים אינה מספיקה כדי להצליח ברשת האינטרנט. לאחר הבניה של האתר יש לקדם אותו, להעלות תכנים, מאמרים, תמונות בכל יום ויום. לעדכן את עיצוב האת מידי פעם, לפרסם קישורים באתרים חיצוניים כדי לקדם את האתר המנועי החיפוש, פרסומות, באנרים והשתתפות בפורומים. (עוד על קידום אתרים ניתן לקרא במאמרים באתר אימפלה).