ענף מתנות הוא שוק בצמיחה. בישראל מגלגל שוק זה כ 10 מיליארד שקל בשנה. יותר ויותר רשתות שיווק הבינו את הפוטנציאל בשוק זה והן מרחיבות את פעילותן בתחום (NON FOOD ). בתחום זה נכלל גם מכירת מתנות חג הנרכשות ומוענקות על ידי וועדי עובדים ומעסיקים, בערך 20% מהשוק, זהו ענף פופולרי ורווחי בפני עצמו.
השוק בישראל
ניתן לחלק את השוק לכמה קטגוריות:
1. חנויות פשוטות
2. חנויות אקסלוסיביות
3. רשתות כלי בית ומתנות
4. מחלקות משלימות ברשתות שיווק
5. מחלקות ברשתות עשה זאת בעצמך
תחרות בשוק מתנות
ענף זה פרוץ לחלוטין וללא פיקוח. עקב הקלות ביבוא ובמכס נכנסו לענף גורמים רבים לא בהכרח מקצועיים. יש בענף מבחר גדול של מוצרים באיכות ירודה, לרוב תוצרת סין, אותם ניתן למצוא בעיקר בשווקים לעומת מוצרים בינוניים או אקסלוסיבים אותם ניתן למצוא בחנויות מוכרות. התחרות מבוססת בעיקרה על פי רמת המחיר והעיצוב. רמת האיכות לא משחקת תפקיד לרוב.
פרסום בענף
השוק מתאפיין במספר מגמות גידול לפי חגי ישראל כדוגמת ראש השנה, פסח וחנוכה. במועדים אלה יוצאות רשתות המציעות מתנות בפרסום ממוקד ובפריסה ארצית. חנויות קטנות ובינוניות נוהגות לפרסם בעיקר בקיץ ובפורים פרסומים ממוקדים לפי מיקום גיאוגרפי בעיתונות המודפסת. כמו כן נהוג להשתמש בויטרינה של בית העסק על מנת לקדם מוצרים חדשים ופופולריים.
ספקים
מגוון ספקים פעילים בענף זה. ישנם יצרנים מקומיים המשווקים מתנות איכותיות, יצרנים מקומיים המייצרים גימיקים פשוטים ופופולריים משתנים, אך רוב הספקים הם יבואנים אשר מיבאים את סחורתם ממדינות רבות בעולם ובאחוז גדול מאוד מסין.
תוצרת הארץ
בעקבות קמפיין רחב שביצע משרד המסחר והתעשייה גדלו היקפי רכישת המתנות תוצרת הארץ. וועדי עובדים ומעסיקים מעדיפים להעניק שי תוצרת הארץ. אין לשכוח כי כ - % 60 מהמעסיקים נותנים מזומן או תלושים אשר גם נחשבים כמתנות אך יותר ויותר מעסיקים יעדיפו לרכוש שי תוצרת הארץ והאפשרויות הן רבות, הפופולריות ביותר הן סלסלות שי הכוללות יין ושוקולדים, סט מוצרי טיפוח וכלי בית.
מתנה מקורית | מתנות מקוריות picapic.co.il 03-9517621