בעולם קידום האתרים ישנם שני סוגים בולטים של קידום, הראשון הוא קידום אתרים ממומן שניתן למצוא כמעט בכל מנועי החיפוש ובבולטים שבהם GOOGLE ו BING, מולו ניצב איתן קידום אתרים אורגני, ממנו רבים חוששים, לשם כך נכתב מאמר זה במטרה להבליט את יתרונותיו של הקידום האורגני.
קידום אתרים ממומן בנוי בצורת תשלום על פי לחיצה (CLICK) זאת אומרת שככל שלוחצים על המודעה שלכם יותר כך תשלמו יותר.
מחיר קליק בקידום ממומן נקבע על פי תחרות מילת המפתח אותה חיפשו אשר אותה אתם מממנים, זאת אומרת שאם ניקח את תחום הדפוס ונממן את המילה התחרותית בתחום זה לצורך המחשה "בית דפוס" שעליה התחרות רבה, המחיר לכל קליק יהיה גבוה.
במערכת הפרסום הממומן של google adwords התחרות על מילת המפתח אינה הפרמטר היחיד הקובע את המחיר לקליק, פרמטר נוסף הקובע את המחיר בפועל הוא איכות המודעה שלכם בעיני גוגל, זאת אומרת שככל שמודעה שלכם איכותית בעיני גוגל כך תשלמו פחות עבור הופעה במקומות גבוהים יותר.
ניתן לקרוא רבות על קידום אתרים ממומן באינטרנט אך הנושא של מאמר זה הוא הקידום האורגני ויתרונותיו, לשם כך נעבור לקידום האורגני.
קידום אתרים אורגני בנוי ממספר פרמטרים (200+) הקובעים את מיקום דף מסויים במנועי החיפוש, במאמר זה נתמקד במנוע החיפוש המוביל בישראל ובעולם, גוגל.
בשונה מקידום ממומן, מיקום האתר בקידום האורגני לא נקבע על פי המחיר אותו בעל האתר מוכן לשלם, אלא על פי איכות האתר בלבד, כאשר כפי שהוזכר קודם איכות האתר מורכבת ממאות פרמטרים שגוגל בודק במטרה לסווג את האתר האיכותי ביותר עבור כל חיפוש שמתבצע.
הפרמטרים המובילים כיום הם: מספר הקישורים המפנים לאתרכם מאתרים שונים וסמכותיים בתחום, איכות התכנים ורמת הכתיבה באתר, תדירות עדכון התכנים באתר ועוד.
אז למה לבחור בקידום אורגני ולא בקידום ממומן? ראשית, אין ניגוד בין קידום אורגני לממומן וניתן לעשות את שני הקידומים גם יחד, עם זאת לקידום אתרים אורגני יש יתרונות גדולים על הקידום הממומן והם באים לידי ביטוי מיד לאחר שמגיעים לעמוד הראשון בגוגל לחמישייה הראשונה.
קידום אתרים אורגני מומלץ לעשות בתחומים בהם נפח החיפושים גדול מאוד (מעל 300) וכאשר המחיר לקליק בקידום ממומן עולה על 5 שקלים לקליק, זאת אומרת שהכפולה של נפח החיפושים במחיר לקליק יעבור את מחיר הקידום.
ניקח לדוגמא את תחום הצימרים (התחרותי במיוחד בתחום הקידום האורגני) על הביטוי "צימרים בצפון" יש למעלה מ 33,000 חיפושים מידי חודש כאשר כל קליק ממומן עולה כ 10 ש"ח.
אם היינו צריכים לממן את כל החיפושים האלה המחיר היה 330,000 ש"ח לחודש, שזהו מחיר לא הגיוני לתשלום בחודש.
בתחומים בהם המחירים מגיעים בתחשיב שהוצג לעיל לאלפי שקלים בודדים מידי חודש, מומלץ לעשות קידום אתרים מקצועי בצורה האורגנית, כך נהנים מחשיפה של 24 שעות ביממה לכל החיפושים הקשורים לתחום, ללא קשר לתקציב יומי (כמו בקידום ממומן), ללא תלות בסוג הדפדפן של הגולש המחפש את המוצר או השירות ובעצם זאת חשיפה חינמית לחלוטין ללא עלויות נוספות מלבד הקידום עצמו.
גולשים מעדיפים ללחוץ על אתרים המופיעים בחלק האורגני יותר מאשר על החלק הממומן, למעשה רק 8% מהגולשים בממוצע לוחצים על פרסומות ממומנות ואילו 92% מהגולשים בוחרים באתרים המופיעים בצורה אורגנית בעמוד הראשון.
חשוב לזכור שקידום אתרים אורגני חייב להעשות בצורה מקצועית כבר מהשלב ההתחלתי על מנת שהוא ישתלם לכם בסופו של דבר.
אפיון ראשוני חשוב יותר מעבודת הקידום עצמה ויכול לחסוך אלפי שקלים עתידיים בקידום האתר והצלחת המכירות.
WEBRESULT קידום אתרים מקצועי