בתעשיית המוזיקה המודרנית הפך המתופף לחלק בלתי נפרד, וכיום לא תהיה להקה אשר תופיע ללא מתופף. הדבר מובן בהתחשב בעובדה שקצב הינו חלק ממהות האדם והוא חרוט במוחנו מאז שחרית החיים(עוד בבטן הכרנו את המקצב החי הראשון שהרי הוא פעימות הלב).
מתופף חשוב מאוד ללהקה מוזיקלית שכן הוא לא רק מעניק מקצב נעים לשיר, אלא גם עוזר לשאר חברי הלהקה לשמור על קצב ולא להתבלבל(הדבר נכון בעיקר לגבי הופעות חיות ללא פלייבק). ישנם אנשים אשר יחשבו כי מתופף הוא חלק זוטר בלהקה שכן הוא לא מנגן מלודיה, אלא חוזר על שורה של מכות בתופים אך מתופף הוא חלק בלתי נפרד. אפשר להוכיח את הדבר בקלות על ידי שמיעת שיר מוכר ואהוב ללא חלק התופים שבו, השיר יישמע כאילו חסר בו משהו, וכך הדבר.
אמנם לכולנו יש חוש קצב בנוי מאז הלידה אך לא כולם בוחרים לפתח את החוש הזה ולרבים הוא אובד בדרך. לימודי תיפוף עוזרים למתופפים רבים להפוך למה שהם, ועובדה היא (למעט מקרים יוצאי דופן) שאדם אשר לא עבר לימוד תיפוף לא יכול לקחת מקלות תופים ולנגן מקצב מוצלח, ברוב המקרים התוצאה תהיה פשוט רעש מחריד לאוזניים.
לימודי תיפוף הנם חוויה עבור רבים אשר אוהבים את טרנד התופים ואת הווית הלהקה, אך לימוד תופים נתפס על ידי רבים גם כבזבוז של זמן, שכן אותו זמן שמבוזבז על לימוד תופים היה יכול להעניק לאותו אדם ידע בכלי מוזיקלי בסיסי ו"יותר טוב" מהתופים, תפיסה שגויה בתכלית.
במעגלי מתופפים רבים ישנם אנשים רבים אשר לא עברו לימודי תיפוף, אך הם עדיין מקיימים חלק פעיל ממעגל המתופפים, דבר אשר מוכיח כי בשביל הרמוניה חברתית והנאה מתיפוף לאו דווקא צריך לעבור לימוד תיפוף, לתיפוף צדדים שונים ואלה אשר בוחרים ללכת ללימודי תיפוף נהנים בכניסה טובה לתחום התיפוף אלה, עם בסיס טכני מסוים שיאפשר לך להתקדם ולהתפתח תוך כדי אימון.
טם טם, בית ספר לתיפוף