מיתוג הוא תהליך ארוך ומורכב, אך חיוני להצלחה של כל מוצר ועסק. בסופו של תהליך מיתוג מוצלח, קהל היעד יזהה את החברה שלכם ולכן, חשוב להתחיל לעבוד עליו מוקדם ככל האפשר.
יש כמה מושגי בסיסי במיתוג שיעזרו לכם להבין מה הוא מותג ומה הוא מיתוג
נתחיל במותג, זה סמל, עיצוב שיוצרים זהות לעסק / מוצר / שירות ומבדילים את החברה מהמתחרים שלה.
לכל מותג יש זהות עיצובית שמתחילה בבירור מהם ערכי המותג, אופי, צבעים, אמירה על החברה ועל השירות שלה.
לכל מותג יש 3 תפקידים חשובים: תפקיד מעשי שמתייחס לייעוד של המותג, תפקיד רגשי שאחראי על העברת המסר הרגשי והחיבור בין המותג לצרכנים ותפקיד חברתי שמתייחס להשפעה שיש למותג על החברה.
בתהליך מיתוג חשוב לחשוב על היתרון שהמותג נותן לצרכן וליצור ערך מעבר למוצר כדי שהצרכנים יתחברו אליו בצורה חיובית.
איך עושים את זה?
כאן נכנס לתמונה תהליך מיתוג בו אנחנו מאפיינים את המותג, יוצרים לו זהות ובידול וחושבים על הדרך הנכונה להטמיע אותו כך שהוא יתקבל אצל הצרכנים בכל הרמות: המעשית, הרגשית והחברתית.
איריס רוט - מערכי שיווק לתוצאות, 054-6921860 iris@irismarketing.co.il
www.irismarketing.co.il, הצטרפו אליי בפייסבוק www.facebook.com/irismarketing