המקצוע של יוסי אלפי הוא לספר סיפורים לילדים. כנראה שהמקצוע השפיע עליו, כי כשהוא מתחיל לכתוב מאמרים למבוגרים נראה שהוא לא מצליח להתרומם מהרמה של הגן. במאמר אורח אשר פורסם באתר וואלה! כותב אלפי על חג החנוכה בהקשר למציאות של היום. "אולי זה לא מקרי שהמצב בשטחים הגיע למה שהגיע ומתפוצץ לנו מול העיניים בדיוק בשבוע חנוכה".
"נטילת השלטון של ימי בית שני התבצעה בכוח הדת - 'מי לה' אלי' אומר מתתיהו האב ומקבץ סביבו את כל המתנגדים למתייוונים (בעיקר אלו שאכלו מידי הכוהנים את העולות)". באמת, מר אלפי? אפשר לאכול עולות?!
בהמשך טוען אלפי כי "העם מתחרד והציונות הקלאסית מתקבלת היום כ'התייוונות' של בית ראשון". מתיתיהו בבית ראשון?! שלא תחשבו שמדובר בטעות הקלדה, בהמשך המאמר חוזר אלפי על הנתון פעם שנייה: "'עם התורה' מאס בכוהנים של בית ראשון, אותם כוהנים בראשות משפחת מתתיהו שלקחו את השלטון...".
אלפי מציין את הכיתתיות ואת המחלוקות בימי בית שני, שהביאו לחורבן. דמויות המופת של אלפי בבית שני הם עזרא ונחמיה, אותם הוא רואה כהרצל ובן-גוריון של בית שני, ואילו רבן יוחנן בן זכאי מכונה אצלו "השמאל הליברלי" של תקופת בית שני.
ללמוד מההיסטוריה
מה שאלפי שכח או לא למד, או התעלם במכוון, הוא המלחמה שהתנהלה בתחילת בית שני נגד מחללי השבת והמתבוללים עם בנות הארץ הנוכריות. במובן זה נחמיה דווקא היה צריך להיות מזוהה יותר עם ארגון להב"ה שמשתייך, למרבה הפלא, דווקא לימין הקיצוני השנוא על אלפי כל-כך.
אצל אלפי, מתיתיהו שייך לבית ראשון, ואנשי בית שני מנסים להתנער ממנו אך נופלים בשל הקיצוניות של הבריונים בחורבן הבית ו"נוער הגבעות" של רבי שמעון בר יוחאי.
"היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין...", מסכם אלפי את מאמרו בסתירה לוגית לכל מה שכתב קודם. אם הוא מכנה את מתיתיהו ובניו כבני האור, אז המתייוונים (השמאלנים הליברלים) הם בני החושך. אז למה בכלל אתה חוגג את החג שהוא הפוך לכל מה שאתה מאמין בו?
ומכאן נובע שאולי במקום לעקם את ההיסטוריה, תנסה ללמוד ממנה משהו.
המאמר נכתב במקור ע"י אריה יואלי ,והוא פורסם לראשונה באתר NEWS1
הכותב הינו בלוגר ופובליציסט