מעבר לרכב על גז
התחליף הזול לדלק וסולר הנקרא גז פחמימני מעובה הפך אותו לאטרקטיבי במיוחד לאור עלייתו המתמשכת של מחיר הדלק.
הרי זה ידוע לכל שכל עוד מחירי הדלק עולים ואין פתרון אחר או תחליף, פרט להתעצבן אין בידינו שום דבר לשנות בכדי לשנות את המצב.
מעבר לכך שחלה ירידה מסויימת בצריכת הדלק אנו עדיין רואים כלי רכב מתודלקים בתחנות הדלק בכל עת פשוט כי אין ברירה.
אבל כאמור מאז כניסת הגז הטבעי לחיינו (חוץ משימושו לצורך חימום והסקה) אנו רואים התעניינות ומעבר של כלי רכב רבים לעבודה על גז.
שימוש ב גז לרכב משמעותו תדלוק בגז במקום הדלק או הסולר הרגיל אך בעלות הרבה יותר מופחתת המסתכמת במחצית מהעלויות הרגילות שאנו רגילים אליהם.
לאחרונה עת התגלו מצבורי גז טבעיים בארצנו החל שימוש מאסיבי בגז יעודי לרכב ולתעשייה. אומנם אנו נמצאים בתחילת דרכו של השימוש בגז אך יחד עם זאת ניתן לומר ששימוש בגז הוא הרבה יותר בטוח משימוש בדלק וזול הרבה יותר אבל מעבר לתועלת הפרטית שלנו זה אומר שייחסכו גם עלויות ייצור החשמל ושיפור איכות הסביבה בגלל היות הגז הטבעי פחות מזהם מהדלק המוכר.
בישראל, ניתן להבחין על הכבישים ב רכב על גז וגם ברחבי אירופה מה שאומר שתושבים רבים מבינים את חשיבות האלטרנטיבה לא רק לאיכות הסביבה אלא גם לכיס ולתקציב המשפחתי.
ניתן לומר שעיקר ההתעניינות לגבי מעבר לשימוש בגז הוא בקרב נהגי הרכבים הפרטיים אך סביר להניח שבשל יתרונות הגז לכלי התחבורה נראה את השימוש בו בעתיד הקרוב גם בתחבורה הציבורית קרי אוטובוסים ומוניות.
כפועל יוצא מהשימוש בגז בתחבורה הציבורית ייתכנו גם הורדת מחירי הנסיעה וכמובן שיפור איכות הסיבה ופחות זיהום אוויר.
עוד יתרונות לגז נראה בתחזוקה של רכבים אלו שהיא הרבה יותר זולה מפני ששמני הסיכה מחזיקים מעמד יותר בהשוואה לשימוש באמצעות הדלק.
שימוש בגז טבעי במקום דלק גם גורם לכך שחיי המנוע יהיו ארוכים יותר – וזאת בשל העובדה שמערכת הגז תיצור פיח בכמות קטנה לעומת בנזין וסולר.
לגז הטבעי – הגפ"מ יש אוקטן גבוה ולכן תתאפשר התאמתו לסוגי מנוע חדשים. מה שאומר שכל רכב יוכל לעבור הבה לגז ולכן אופציית ה רכב חשמלי .
כמו כן, שימוש בגז נחשב לשקט יותר עם בעירה חלקה יותר ולכן גם משפיע על הפחתת זיהום האוויר ועל כך שהוא מתאים במיוחד לתחבורה הציבורית.