התפשטות האינטרנט הגיעה מהר מאוד גם לציבור הדתי והחרדי. אלה הם ציבורים שונים שיש להתייחס אליהם באופן שונה.
איזה תכנים להכניס בעת בניית אתרים לציבור הדתי?.
בעת עיצוב אתרים לציבור הדתי צריך לקחת בחשבון שהתכנים שיכנסו לאתרים האלה הם תכנים רגילים אבל מותאמים לציבור. יחד עם זאת יש לשמור על מספר כללים חשובים.
הקפדה על שפה. בעת עיצוב אתרים לציבור הדתי יש להקפיד על שימוש בשפה ללא ביטויים מיניים. רצוי מאוד לשלב במהלך הכתיבה ביטויים מהתנ"ך ומלשון חז"ל, ולנסות לשלב פתגמי חכמים. כללים אלה צריכים להיות תקפים גם לקישורים השונים ולפרסומות.
תמונות. התמונות שישולבו בעת עיצוב אתרים לציבור הדתי צריכות להיות על פי כל כללי הצניעות המקובלים היום בציבור הדתי. גברים וילדים עם כיפה וציצית, גברים עם זקן. נשים ללא מחשופים ולבושות בחולצה לא צמודה עם שרוולים וללא גופיות ובחצאית ארוכה.
גרפיקה. הגרפיקה צריכה להיות צנועה ורגועה, לשדר איפוק ומכובדות.
צלילים ומוזיקה: המוזיקה צריכה להיות יהודית מסורתית, רצוי מזמורים מהתפילה, או שירים המבוססים על פסוקים מהתנ"ך , וכמובן בלי קולות נשים. ויש להקפיד כי בימים האסורים בשמיעת מוזיקה (ל"ג בעומר, בין המצרים וכדומה) לא תושמע מוזיקה.
תאריך: התאריך המופיע באתר צריך להיות עברי ולא לועזי. יש לזכור ולשלב את ספירת העומר, ולציין אירועי דתי באותו יום. (למשל צום גדליה, ראש חודש וכו')
בעת עיצוב אתרים לציבור הדתי כדאי לשלב גם בתמונות וגם בגרפיקה אלמנטים יהודים ודתיים כגון מגן - דויד, חנוכייה, פמוטים, ועוד. ברור שלא יהיה שום אלמנט נוצרי או מוסלמי.
במידה ואפשר, כדאי לשלב ברכה והמלצה של רבנים חשובים באופן מובלט.
שיווק אתרים לעולם הדתי.
גם שיווק אתרים לציבור הדתי צריך לקחת בחשבון את המאפיינים של ציבור זה. למשל הוספת הודעה של אתר שומר שבת היא הכרחית.