לכלם נתן לאיש חלפות שמלת, ערש"ק ויגש תשע"ב
יוסף והבגדים
או' הקב"ה לאברהם ויאמר לאברם, ידע תדע כי-גר יהיה זרעך בארץ לא להם כידוע יוסף מורד/יורד למצרים ע"מ להכין הירידה לעם ישראל.יוסף הכנתו הייתה הכנת בגדים לבני ישראל, בגדי שרד אשר ישמשו אותם בארץ מצרים.
יוסף מכיר היטב הבגדים וגם יודע הבגד המתאים והנכון לאדם ולזמן.מס' פעמים מופיעה יוסף בקשר לבגד.
וישראל אהב את-יוסף מכל-בניו כי-בן-זקנים הוא לו ועשה לו כתנת פסים-תחילה עושה יעקב ליוסף כתונת פסים, כתונת
זו, יודע יעקב שהינה תואמת את מהות של יוסף.הדבר עורר קנאה אצל האחים מכיוון שהכירו שאכן זהו בגדו של יוסף, אך לא בעת הזו עדיין לא הגיע זמנו. ויפשיטו את-יוסף את-כתנתו את-כתנת הפסים.הבגד אינו מתאים ליוסף.האחים מפשיטים הבגד מעל יוסף.ויקחו את-כתנת יוסף וישחטו שעיר עזים ויטבלו את-הכתנת בדם.אחי יוסף רוצים להראות לאביהם שאכן הבגד אינו נקי ואינו ראוי ללבוש כרגע, לכן טובלים בדם.ויכירה ויאמר כתנת בני חיה רעה אכלתהו טרף טרף יוסף.יעקב מבין ואכן יודע, או' המדרש יעקב ראה את הצפוי ליוסף ואמר חיה רעה – אשת פוטיפר אכלתהו.ואכן, ותתפשהו בבגדו לאמר שכבה עמי.אכן אשת פוטיפר תופסת את יוסף בבגדו, בגד שאינו תואם את מהותו, לכן ניתן לתפוס בו.יוסף מכיר שהבגד הנ"ל אינו נכון לו ומפריע לו, לכן ויעזב בגדו בידה וינס ויצא החוצה.
לאחר שלב זה של הכרות עם הבגד, ולבישת הבגד שאינו תואם את מידותיו, מתחיל תהליך לבישת הגדים הנכונים, התואמים.וישלח פרעה ויקרא את-יוסף ויריצהו מן-הבור ויגלח ויחלף שמלתיו ויבא אל-פרעה, ואכן פרעה מלבישו וילבש אתו בגדי-שש.יוסף
לבוש בבגדי שש, בגדים התואמים את מידותיו.כרגע יוסף מבין מהותו של בגד ולכן יכול גם מלביש את אחיו.יוסף מלביש את אחיו בבגדים התואמים את עניין ירידתם למצרים, ירידה לגלות לבין המצריים עובדי ע"ז.לכלם נתן לאיש חלפות שמלת ולבנימן נתן שלש מאות כסף וחמש חלפת שמלת.
מהותו של בגד, הינה גילוי והגנה.גילוי מהות האדם והגנה מפני מריעין בישין.כאשר הבגד תפור למידותיו של האדם, אזי נגלית
מהותו ואף מגינה עליו.באם הבגד אינו תפור למידותיו אזי ישנה הסכנה של ותתפשהו בבגדו.כאשר הבגד אינו תואם למידותיו של האדם, הבגד משמש אמצעי להשיג האדם, לתופסו.
יוסף נותן לאחיו בגדים אשר יגלו מהותם ויגנו עליהם בעת היותם במצרים.בני ישראל הצליחו לשהות במצרים ולא לרדת למדרגת המצרים זאת בשל "שלא שינו את לבושם".
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251