האתגר הגדול ביותר של העצמאי
אחד המשפטים שאני אוהבת אומר: אם תשתול תירס – יצמח תירס. אם אתה רוצה שיקרו בחייך דברים טובים עליך לשתול ולהצמיח דברים טובים. אם לא תחשוב על מה שאתה שותל, יתכן ויצמח לך עשב בר.
במאמר קצר זה אני רוצה לעסוק באתגר הגדול ביותר של כל מי שבוחר להיות עצמאי, להקים עסק מהבית או לייצר לעצמו הכנסה נוספת בנוסף למשכורת.
רוב האנשים שמקימים לעצמם עסק חדש, בעיקר כהכנסה נוספת או בתחום השיווק הרשתי, עושים זאת בהתלהבות רבה, תוך אמונה גדולה בדרכם, במוצר שהם משווקים, בשירות שהם נותנים, באיכות, בתשומת הלב וביחס הטוב שהם יכולים להעניק ללקוח.
מיעוטם עושים לפני כן סקר שוק, בוחנים עלויות ישירות ועקיפות, בונים אסטרטגיה שיווקית או מכינים תסריטי שיחה ומכירה בסיסיים. הם לומדים "על הדרך", ולכן כל טעות או כשלון גורמים להם לירידה באנרגיה, ירידה באמון בעצמם או במוצר, ומכאן גם ירידה בשירות שמשפיעה בסופו של דבר על התוצאות הסופיות.
הסיבה העיקרית לכך שהם חווים כשלון בצורה טראומטית כל כך היא שאין להם "רשת הצלה", או אף יותר מכך – אין להם כיוון מוגדר וברור, דרך פעולה שהם מאמינים בה ויכולים להמשיך לפעול לפיה.
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il