צילום משתתפים באירועים ובפעילויות קידום מכירות הינו אמצעי יעיל להגברת האפקטיביות השיווקית של הפעילות.
ראשית, משתתפי הפעילות ישמחו לקבל את תמונותיהם למזכרת. לרוב ניתנות התמונות ללא תשלום ומהוות "חלק מהשירות" ומהמתנות או המזכרות שמקבלים המשתתפים באירוע.חשוב כמובן שהתמונות יהיו "אטרקטיביות" וייצרו מוטיבציה אצל המשתתפים להצטלם, לשמור ולשתף אותן. כך למשל ניתן "לייצר" תמונות אטרקטיביות ע"י תפאורה מעניינת, צילום עם פרזנטור, איבזור אטרקטיבי או רקע מעניין.
שנית, פעילות צילום באירועים שיווקיים תעשה תוך שימת דגש על שילוב המותג או התועלת מהמותג בצילום. באירוע השקת רכב ניתן לצלם את המשתתפים על רקע דגם חדיש וספורטיבי, ואילו באירוע מזון תינוקות ניתן לצלם את האמהות עם ילדיהן ועם דוב פנדה ענקי. התוכן בתמונה צריך "לקשור" את הלקוחות למותג או למסרים באירוע. ניתן כמובן גם למתג את התמונות עצמן בלוגואים , מסגרות ממותגות או פרטי התקשרות.
האתגר הבא יהייה בניהול האופרצייה של צילום מספר רב של משתתפים והענקת התמונות האישיות לכל משתתף. ישנם אירועים בהם מודפסות התמונות על מגנטים ומסודרות על לוחות גדולים - לאיסוף ע"י המשתתפים. בפעילויות אחרות , וכאשר רוצים להעביר למשתתפים עותק דיגיטלי של התמונה - ניתן לאסוף כתובות אימייל ולנהל רישום על פי מספרי התמונות.
פתרון זה יש לציין הינו דיי מסורבל לתפעול.
אחד הפתרונות החדשניים בתחום עושה שימוש בצילום עם ברקודים. משתתפי הפעילות מקבלים כרטיסים ממותגים כשעל כל כרטיס מודפס ברקוד-צילום מיוחד (הדומה לQR Code). צלמי האירוע מצלמים את המשתתפים כשהם אוחזים את הגלויות עם ברקוד הצילום. על גלויות הברקוד שמקבל כל משתתף מודפס גם קוד אישי והוראות כיצד לקבל את התמונות. בתום הפעילות טוענים הצלמים את התמונות עם הברקודים למערכת אשר סורקת אותן באופן אוטומאטי, מזהה את הברקודים בתמונות ויודעת לקשר את התמונות למשתתפים.לאחרונה קיבל תחום הצילום השיווקי תנופה וזאת עם הופעת הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק. תחום השיווק בפייסבוק הולך ומתפתח. צילום שיווקי באירועים תוך חיבור לפייסבוק מאפשר למשתתפי האירוע לשתף את התמונות הממותגות עם כל החברים בפייסבוק - ובכך להגדיל את החשיפה השיווקית באופן ניכר. טכנולוגיית הצילום עם ברקודים יודעת להציע למשתתפים לשתף את תמונותיהם באופן אוטומאטי בפייסבוק - ובכך לתת מענה מקצה לקצה לצילום שיווקי באירועים ולמינוף פעילויות קד"מ באמצעות הפייסבוק.
איתן חפץ
מנכ"ל - פיקטוגו בע"מ
www.pic2go.com