תופעת גניבת שיחות ממרכזיות VOIP ממגוון הייצרנים בלי יוצא מהכלל הולכת ומתגברת משנה לשנה. בישראל חלה עליה דרמטית של כ- 200% בגניבת שיחות ממרכזיות VOIP וממרכזיות היברדיות, למרות אמצעי האבטחה הקיימים המקשים כביכול על ניסיונות הפלישה.
אם ניקח אינדיקציות ממדינות בהן מרכזיות Voip הן להיט חם כבר למעלה מ- 7 שנים, הרי תמונת המצב היא עגומה ביותר: לפי הנתונים העדכניים של CFCA הארגון האמריקאי לבקרת הונאה בתחום התקשורת, בשנה האחרונה הגיעו סך כל ההפסדים הכספיים של ארגונים רבים בארה"ב מגניבת חיוגים וגניבת זמן לכ- 60 מליארד דולר .
נשאלת השאלה: מי אמור לקחת את האחריות על הפריצה?
יצרן המרכזיה, טכנאי המרכזיה? ספק השירותים ? לקוח הקצה? אין תשובה ברורה על הנושא. מתביעות שהוגשו בנושאים אלו התקבלו פסקי דין שאינם חד משמעיים. בד"כ הלקוח הוא זה שנאלץ לספוג את הנזק או לפנות לבתי המשפט בהליך יקר ומייגע כדי לנסות לכפות על ספק השרותים את האחריות לכך, לא בהצלחה רבה.
השורה התחתונה היא שהפריצות הופכות להיות מתוחכמות ויצירתיות מפעם לפעם, ומתופעה של האקרים משוגעים לדבר, הן הפכו להיות מאורגנות כהתקפות טרור ע"י ארגונים עוינים.
מערכת ה SUPERVISION BI שפתחה ITCtech לנטר ולנתח את ה DNA של מרכזיות שונות בפרוטוקול אחיד, מסוגלת לזהות פריצה בשיטות שונות, מתריעה בזמן אמת כשמבוצעת גניבת שיחה, ואף מנתקת אותה, או מובילה אותה ללופ פנימי ללא מוצא . באנלוגיה לגוף האדם, SUPERVISION BI משולה למליוני כדוריות לבנות המשייטות בו זמנית ומתוכנתות לגשש ולפעול מיידית בכל הערוצים ובכל המדיות שאליהן הן מכוונות.
Daria Aharoni