סלוגנים טובים הם ביטויים תחביריים בלתי נשכחים בהם משמשים, לעיתים קרובות, בשילוב עם לוגו חברה במהלך מסע פרסום. טענה רווחת היא שהדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב, ביותר מהיבט אחד של המוצר או המותג, היא באמצעות סלוגן טוב. אבל כמה פעמים אתם רואים סלוגנים מוצלחים במיוחד תחת לוגו מעוצב להפליא? לא מספיק... במאמר הזה נדון במספר מרכיבי בסיס לכתיבת סלוגן מנצח ובתהליך הכרוך בכתיבתו.
הצעד הראשון הוא להחליט אם המותג שלכם בכלל צריך סלוגן? אם יש לכם לוגו, אתם כנראה עסקתם או עוסקים במיתוג המוצר או החברה שלכם, ואם כבר עשיתם את הצעד הזה, אתם באמת צריכים לשקול גם כתיבת סלוגן. אם אתם רוצים למשוך לקוחות גדולים כדוגמת חברות ענק, מיתוג שכזה הוא לא פחות מהכרחי. לקוחות אלה ירצו לראות שאתם רציניים לגבי המוצר שלכם לפחות כפי שהם רציניים לגביכם. המודל העסקי של חברכם הוא זה שקובע את רמת המיתוג. אם אתם רוצים לקחת את העסק לרמה גבוהה יותר, הקפידו על הכללים הבאים:
התחילו מהלוגו:
הלוגו הוא התרנגולת, הסלוגן הוא הביצה. אם למותג שלכם אין עדיין סמל (לוגו), אתם חייבים להתחיל בזה עוד לפני הסלוגן, שכן סלוגן עובד עם לוגו באופן הטוב ביותר, לצורך קידום זהות המותג. הסלוגן היחידי שיכול לעבוד ללא לוגו הוא סלוגן המשמש ג'ינגל, או תשדיר רדיו פרסומי. זכרו כי מותגים מובילים משנים את הסלוגנים שלהם כל הזמן, ואתם יכולים לעשות את אותו הדבר אם אתם מרגישים שמסע הפרסום שלכם לא יסתיים תוך שנה. סלוגן אינו יצוק באבן ואין סיבה שלא יעבור שינויים בהתאם לצרכים של מסע הפרסום ולתנודות השוק.
בכדי לקרוא על המשך התהליך בין הלקוח לקופירייטר בבחירת סלוגן לחצו כאן
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com