דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סך הכול לתשלום כולל מעמ 0.00 שקל חדש 

מאת    [ 02/12/2007 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3157 פעמים ]

היום (א' (2/12/08) אמור להיפתח עידן חדש בתקשורת הסלולארית הצרכנית בישראל. בתוקף תקנות חדשות, יחויבו החברות לאפשר לצרכנים לעבור מחברה אחת לשנייה ולשמור תוך כדי כך על מספר הטלפון אשר ברשותם.  הרבה מאבקים והתנגדויות מצד החברות היו בעניין זה. על רקע "העידן החדש" המדובר - הערה קטנה, צדדית , אך לא  לגמרי בשולי דברים, על התכתובת שמקיימת חברת אוראנג' (הטלפון הסלולארי) עם צרכן/לקוח מזדמן שלה.
 
 הלקוח הוא אני, שאיני צרכן קבוע של החברה. פעם הייתי, אך בעקבות הצעה מתחרה של חברה אחרת עברתי אליה, בתמורה להקלה והטבה. את מכשיר הטלפון של אוראנג' יחד עם הקו השארתי ברשותי אבל ללא כל מבצעים או התחייבות.
 
השימוש במכשיר ובקו מועט. בעיקר הוא מיועד לשימושם של אורחים המגיעים לביקור מחו"ל, על מנת לאפשר להם לנהל ענייניהם כאן מבלי לחייג בסלולר שלהם, אשר אינו תואם את הרשת כאן או שכל שיחה בו בארץ מחויבת בתעריף בינ"ל. כך יוצא שאחת לשנה או פעמיים בשנה ישנם חיובים בחשבון.
 
אבל חברת אוראנג' ומערכת המחשב שלה דואגים להנפיק ולשלוח אלי חשבון חדשי באופן קבוע. גם את סיכום החיוב הם עורכים עבורי בדייקנות. בדרך כלל הוא מסתכם בספרה אפס , כלומר 0.00 - כולל מע"מ. כבר התרגלתי לתופעה.
 
אבל לפני מספר ימים קיבלתי חשבון נוסף הראוי לאזכור כאן: בשורה התחתונה הוא זהה לקודמיו אלא שהוא היה מלווה במכתב אלי מהחברה מר מנחם רבוי שלום רב, נאמר בו. כדי להעניק לך את השירות הטוב ביותר בשוק התקשורת אנו שמחים להציג בפניך את החשבונית החדשה שלך. וכאן מפרט המכתב את השיפורים והשכלולים שהוכנסו בטופס החדש כולל סך הכול לתשלום בחשבון הנכחי , בתוספת חיובים מתקופות חשבון קודמות וכולל מע"מ = 0.00. אגב, החשבונית המשופרת החדשה כוללת הרבה פרטים:שם הלקוח, כתבתו, תקופת החשבון, תאריך הפקת החשבון, מספר לקוח, מספר חשבונית. אבל, משום מה פרט אחד לא הוזכר - מספר הטלפון שאליו מתייחס החיוב. ואם פלוני מחזיק יותר מטלפון סלולרי אחד? טוב למה להיות קטנוניים...
 
הוצאות הפקת החשבונית, מכתב הלוואי והמשלוח בודאי שעלו לחברה יותר מאשר החיוב שנצבר בחשבוני אצלה. גם צירופה של דפדפת הפרסום למבצעי החברה: - .."דבר כך וכך דקות ותזוכה בכך וכך אפשרויות משלוח s.m.s,...."  לא הקטינה את ההוצאה ולא הגדילה את הכנסות החברה, שהרי אם לא דיברתי לא זכיתי.
 
בודאי שהמקרה המתואר אינו יחיד. יש עוד כמה. האם לא כדאי שמישהו במערך הגביה בחברה יעדכן את תכנת החיוב כך שלא תשלח ללקוחות חשבונות הנמוכים מסכום  מינימום לחיוב? רק להבהיר כי זה די משעשע לקבל כמעט באופן קבוע חשבונית מקור מעוצבת ומוקפדת כשסכום החיוב לתשלום שם - כולל מע"מ הוא אפס מאופס. ובכל זאת. הלו אוראנג', מישהו שם בודק  מה שולחים לצרכן.?

 

 

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב