מאת:חזי מורד, מראשי הפעולה להסרת המצור של הרכבת מעיר רמלה לוד והסביבה.
שלום רב אדוני השר !
כתושבי העיר שתקועים בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת (ולמעשה במשך כל שעות היום) קשה לנו מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת ונדרש פתרון מיידי.לא ייתכן שתושבי העיר רמלה לוד ותושבי הסביבה יהיו נתונים לחסדיה של רכבת ישראל. תושבי העיר וכל הבאים בשערי העיר סובלים והשאלה היא- עד מתי ?.
א. סקירה תמציתית.
העיר רמלה מוקפת ב-4 מפגשי כביש מסילת ברזל בכל מפגש כזה ממוקם מחסום.: ("המפגש").
- להלן פרוט מיקומם של המפגשים:
א. בכניסה הצפונית לעיר, בואכה מת"א לרמלה-רח' הרצל.
ב. ברח' חשמונאים. רחוב המקשר בין רמלה ולוד.
ג. מפגש בצומת התעבורה- השופטים. נמצא בסמוך לתחנה המרכזית בעיר.
ד. מחלף יציאה מהעיר רמלה לכביש 431 ולירושלים. (רמלה דרום מזרח).
הנזק שנגרם לתושבי העיר על ידי הרכבת הוא אדיר ומתבטא בחמישה מימדים:
(שר האוצר-)
נזק כלכלי-כפי שבא לידי ביטוי בהמתנה הארוכה במחסומים, בזבוז דלק (כשמחיר הדלק ממילא גבוה ועולה כל הזמן), איחורים לפגישות ולמקומות העבודה, וכיו"ב. הנזק הכלכלי גדול לאין שעור כאשר מדובר בגופים מסחריים גדולים, בחברות אוטובוסים ובנהגי מוניות.
(הרווחה והבריאות)
סכנות ביטחוניות ובריאותיות-החשש הגדול של תושבי העיר רמלה הוא מפני מצב שבו בשל מחסומי הרכבת ייגרמו נזקים ביטחוניים. אף תושב בעיר אינו מסוגל לדמיין מה יקרה אם חלילה תפרוץ בעיר שריפה גדולה, אם יפלו בעיר טילים, אם יתרחש איזה פיגוע, אם תהיה דליפה או פגיעה מהמתקן הביטחוני שבסמוך לרמלה או אם חלילה תתרחש בעיר רעידת אדמה (והעיר רמלה נמצאת באזור בעל סבירות גבוהה לרעידות אדמה). בכל אחד מהמקרים האלה צפויה סכנת נפשות לתושבי העיר שכן מחסומי הרכבת יחסמו את התנועה בעיר וישתקו אותה. האם כבוד השר ייקח אחריות במקרה שכזה ?
(שר הבריאות)
ומה לגבי חולים או נפגעים שאמורים להתפנות לביה"ח אסף הרופא במצב של שגרה - גם אלה חשופים לסיכון גבוה מצד הרכבת. וכך במקום שחולים יתפללו על חייהם עליהם להתפלל לחסדיה של רכבת ישראל ולקוות שברגע שהם חוצים את המסילה לא תגיע במקרה רכבת ותעכב אותם לדקות ארוכות שבעיני החולה או הפצוע נמשכות כנצח.
(השר להגנת הסביבה)
נזקים של רעש ואיכות הסביבה- אין צורך להרחיב לעניין הרעש שפוגע בתושבי העיר בכלל ובתושבים שגרים בסמוך למסילות בפרט. כמו כן מיותר להרחיב לעניין זיהום האוויר והפגיעה באיכות הסביבה.
(ראשי הערים לוד רמלה)
נזק תדמיתי לעיר רמלה-מחסומי הרכבת הפכו את העיר רמלה לעיר נצורה , תחנת מעבר בדרך מ.. אל .., עיר שאינה מקבלת שירותים מרכבת ישראל (התחנה סגורה כבר קרוב לשנה וגם כשהייתה פתוחה הייתה פעילה בתדירות של שעה בלבד ורק בקו אחד) אך כל התנועה בה נעצרת ומשותקת כדי לאפשר מעבר רכבות, עיר שמזוהה בעיני כל מי שמגיע אליה או עובר בה כעיר שנמצאת בעוצר תמידי כעיר שיש בה מצד אחד את כלא איילון ומצד שני את כלא הרכבת.
בכניסה הצפונית לעיר מחסום רח' הרצל, קיימת מהמורה עמוקה הפוגעת בכלי הרכב העוברים את המסילה. המהמורה אינה תקנית ויכולה בנקל לגרום לשבירת קפיצי הרכבים ו/או להתהפכותם במידה ורכב מגיח במהירות וחוצה המסילה במהירות.
(ראשי הערים לוד רמלה)
התפתחות העיר- לא יהיה זה מוגזם לקבוע שהתפתחות העיר רמלה מתעכבת במידה רבה בשל עוצר הרכבות שהרי מי ירצה לבוא לגור בעיר שחסומה על ידי רכבת ישראל - עיר שהמחסומים בה יורדים ועוצרים את התנועה עשרות פעמים ביממה - עיר שלעתים קרובות נצורה למשך שעות בשל תקלות במערכת המחסומים. עיר שהמרחק שלה מתל אביב הולך וגודל בשל הבעיה כשנסיעה של 15 דקות הופכת לסיוט מתמשך של שעה- מחציתה רק ביציאה מרמלה.
לתושבי רמלה לוד והסביבה נמאס !!.
מתי תושבי רמלה לוד והסביבה ייהנו מגשרים מעל הרכבת כמו בכל עיר נורמאלית ?
תלונות אשר הוגשו לרכבת ישראל נענו בתשובות כמו, המצב נוצר משיקולי בטיחות, אין מספיק חיישנים ונושאים טכניים ושאר סיבות אשר מצביעות בברור, כי רכבת ישראל לא נערכה כיאות. ולשם הדוגמא, עוד בהיות הרכבת חונה להעלאת והורדת נושאים בתחנת
לוד, המחסומים כבר סגורים במפגשי הרכבת בעיר. עד הגייתה למחסום ברח' חשמונאים
עוברים למצער 4 דקות, ואם רכבת מגיעה גם מהכיוון הנגדי חולפים עוד 3 דקות!!!
והמחסום סגור, והפקקים האדירים שנוצרים מגיעים למרחק של 2-3 ק"מ מהמחסום!!!!
גם משרד התחבורה, ולמעשה העיר רמלה חסומה, נתונה בהסגר המהווה איום כבד וממשי על חיי התושבים והמשתמשים בדרך. כיום מתוכנן אף להכפיל מספר הרכבות לבאר שבע ולירושלים, עובדה זו תעלה את זמן סגירת המחסומים משמעותית
מה אתה אומר, אדוני השר, לציבור בוחריך ואנחנו ביניהם -
עד מתי אדוני השר ?
מבקשים תושבי העיר ואני בתוכם תשובות לבעיה הזאת.
באיזה שנה יבוצע הפרדה בין הרכבת,לבין הרכבים התקועים בפקקים.
בכבוד רב,
חזי מורד
מראשי הפעולה להסרת המצור של הרכבת מעיר רמלה לוד והסביבה
0528340961 חיים בר לב 2 רמלה
העתקים :חיים כץ יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות וחבר כנסת
מורן סנדק מחלקת פניות הציבור רכבת ישראל
יואל לביא ראש העיר רמלה
מאיר ניצן ראש העיר לוד
התנועה למען איכות השלטון בישראל
גלעד ארדן השר להגנת הסביבה
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
שר האוצר- ד"ר יובל שטייניץ
עו"ד רונן רוטשטיין ,ועד הפעולה להסרת המצור הרכבת בעיר רמלה לוד והסביבה
ישראל דור, עורך דין –בנושא מבקר המדינה.
מצ"ב לינק העצומה בנושא, לעיונך:
כתושב העיר שתקוע בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת קשה לי מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת צריך לזה פתרון ,לא יכול להיות שהעיר רמלה והסביבה תהיה נתונה לחסדי רכבת ישראל, העיר ושאר הסביבה סובלים עד מתי ?מחיר הדלק עולים ואנו מבזבזים המון דלק בהמתנה.אמבולנסים שצריכים להגיע לבית-חולים נתקעים.כיבוי אש וכוחות הצלה נתקעים.בגלל שמכוניות נתקעים המון זמן שורפים דלק ויוצרים זיהום של CO איכות הסביבה.העיר רמלה לוד והסביבה המון אנשים נמצאים בסכנת חיים ולא מודעים לכך. אני קורא לכל אחד לחתום על העצומה כדי שימצאו פיתרון לכולנו.עזרו לנו להפיץ את האתר הזה לכל מי שאתם מכירים.בתודה מראש מאתר העצומה נגד רכבת ישראל ומשרד התחבורה
המטה המשותף לעתיד רמלה לוד והסביבה