מוצרי קידום מכירות – התוספת שתופסת את העין חברות וארגונים רבים מקיימים כנסים והשתלמויות באופן קבוע
תהליך ההפקה והארגון של אירועים אלו אינו פשוט, בעיקר כיוון שהמשתתפים הפוטנציאלים חשים רוויה מהם בנוסף לעובדה כי עבור חלקם יש לשלם. בכדי להפוך כנסים והשתלמויות לאטרקטיביים מבחינת המשתתפים חשוב להעניק תשומת לב אל הפרטים הקטנים שכוללים בין השאר גם חלוקה של מוצרי קידום מכירות במתנה למשתתפים שלעתים קרובות אף מצפים לכך.
בין אם מדובר בחברות גדולות וותיקות בעלות עיסוק שמרני שמקיימות כנס שנתי ללקוחותיהן, ובין אם מדובר על חברות סטרט אפ קטנות וחדשניות שעורכות ימי גיוס מרוכזים, ישנה חשיבות גבוהה לחלוקה של מוצרי קידום מכירות למשתתפים אשר יכולים להתאים לעולם התוכן של החברה, לסגנון המשתתפים או לאופי האירוע.
כך לדוגמה, בכנס של עורכי דין ניתן לחלק תיקיות מהודרות, הדפסה על עטים או להעניק במתנה דיסק און קי צבעוני לסטודנטים המגיעים ליום עיון של חברות צעירות. חשיבה חדשנית ומקורית המגמה העכשווית של ייצור מוצרי קידום מכירות היא לחשוב "מחוץ לקופסה" ולנסות לספק את המוצרים המעניינים והמקוריים ביותר שיעניקו את הערך המוסף.
עטים או לוחות שנה כבר ממזמן לא מהווים פריטים מבוקשים, ואת מקומם תפסו מנקי המקלדת, פרחים שולחניים, כדורים צבעוניים וחבילות דפים מקוריות
מוצרי קידום מכירות אלו מתאימים לעבודה היום יומית במשרד אך גם לשימוש ביתי ולשעות הפנאי ובכך יתרונם הגדול. סגנון העיצוב של מוצרי קידום מכירות כמו הדפסה על כובעים השתנה אף הוא עם הזמן וכיום ישנה הקפדה על צבעוניות ועל פונטים חדשניים ופחות על מראה שבלוני ומשעמם. משתתפי הכנסים כיום הם פעמים רבות קהל צעיר באופיו ובגילו ולכן חשוב להתאים לו את המתנות שמחולקות.
המוצרים המבוקשים והאהובים ביותר הם כאלו אשר משלבים בין המטרה הפרסומית לבין חשיבה יצירתית המושכים את תשומת הלב של המשתתפים.