בשבוע שעבר פירטנו בפניכם את תהליך כתיבת הסלוגן המנצח, הסברנו את חשיבות הלוגו, את הזמן שיש לקחת בחשבון כאשר ניגשים למלאכת כתיבת סלוגן ואף רפרפנו קלות על העלויות הכרוכות בכך. מאמר זה, ימשיך ויתאר את תהליך כתיבת סלוגן אפקטיבי הן מצד הלקוח והן מצד הקופירייטר.
פשטות – זה כל הסוד:
"לשמור את זה פשוט" הוא אחד הכללים הבסיסיים של סלוגן טוב. הסלוגן יכול להיות מתוחכם, מתחכם, אפילו גאוני, אבל אם הוא לא יהיה מובן במהירות על ידי הקהל הנחשף אליו, לא עשינו כלום ושום דבר. עלינו לזכור כי יש לנו רק כמה שניות כדי להרשים, ועל כך הקופירייטר צריך לשים דגש, וגם על הלקוח להקפיד לחתור לפשטות.
יחד עם זאת, סלוגנים לא יכולים לארוך יותר ממשפט אחד, זהו כלל שאין לעבור, ומנגד יש לשבור את הכללים של השפה אם צריך, כדי להפוך את הסלוגן למיוחד, ייחודי וכזה שמעביר את המסר בחדות. אם הצלחתם לגלגל כמה משפטים בעלי משמעות למסר הפרסומי, במשפט אחד לא מסובך, כנראה שעליתם על הסלוגן הנכון עבורכם.
סלוגן מצחיק הוא סלוגן טוב:
אם אתם יכולים להכיל הומור בסלוגן, מבלי לפגוע במסר ובתדמית המוצר – תלכו על זה ללא היסוס. כשחברת סוני פרסמה את אחת ממערכות הסאונד הטובות שלה בשנות התשעים תוך רכיבה על התדמית הפרועה של להקת Guns&Roses וכתבו: "זה כמו להכניס את אקסל רוז לסלון, אבל בטוח יותר" הם עשו את המלאכה היטב. כאשר חברת שילוח אמריקאית כתבה: "אם מישהו יציע להעביר את החבילה שלך ב 200 קמ"ש, דווח עליו למשטרה" הם גם אמרו שהם עושים את זה מהר ובאופן חוקי, גם הזהירו מפני נהיגה פרועה, גם הצחיקו וגם מכרו את עצמם היטב. אם רק נזכור שהומור הוא כמו שמן שנוסכים על גלגלי השיניים של המערכת השיווקית, נבין את חשיבותו האדירה גם בסלוגנים.
היה לך מעניין לקרוא? לחץ כאן להמשך קריאה אודות תהליך כתיבת סלוגן מנצח
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com