שיפורי רכב - לג'יפים
• שיפורי רכב עבור שימוש רך עד בינוני
ג'יפ שמגיע מהחברה "עם הניילונים" הוא למעשה רק פלטפורמה של ביצועים ממוצעים מינוס ,גם בכביש ובטוח שבשטח ,כך שאם אנחנו רוצים להשתמש באמת באפשרות לרדת מהכביש , נצטרך לשלשל עוד זוזים לכיסים זרים . נכון שלטענתי , ניתן בצורה מוכחת , לרדת לשטח ואפילו ברמה "בינונית" מבלי להפוך את עורו של רכב ה-4X4 , אך תשומת הלב ,הזהירות ,האיטיות ולפעמים הנזקים , אינם משתווים לשקט הנפשי ונסיעה הנעימה יותר כאשר ציידנו את רכבינו כהלכה.
ומדוע "כהלכה" ?
כיוון שניתן להגיע להוצאה של 20000שח בקלות ,צריך? לא בטוח . על כך דיברנו במאמר "שיפורים -מתחילים "
אז נצא מנקודת הנחה ,שמדובר ברכב שנוסע בכביש רב הזמן , גם האישה והילדים שותפים וטיולי השטח מסתכמים בפיקניק ביער בן שמן ואת קיצור הדרך לעבודה .
אז מה יש לנו:
מיגונים - תחתית הרכב פגיעה לעצמים שלפעמים מוצאים את עצמם נוגחים בכח במכלול עדין כלשהו ומשבית את רכבך, לכן המציאו את המיגונים . לא מדובר בכיסוי פלסטיק שמגיע עם המכונית אלא בפלטות מסיביות של אלומיניום בעובי 6 מ"מ , או לפעמים מפלדה . מיגון טוב יגן על תחתית הרכב וישמור על מעבר אויר כדי לא לטגן את הגיר /טרנספר וכו'.
מדרגות /מגיני סף ?
למה זה חשוב - מיגון סף נכון ימנע פגיעה בספי הדלת(שזו לשעצמה , בעייתית לתיקון ) ,מאפשר לנו לעמוד בצד הרכב לאיזון או לנקות את הנעליים לפני הכניסה חזרה לרכב וכמובן נותן לנו אפשרות לעבוד עם הייליפט.
שיפור מתלים(הגבהה)-
גם בסעיף הזה ניתן לחגוג , אבל אנחנו נעצור ב"הגבהה של "2 " (2 אינץ')כלומר לאחר החלפת הקפיצים והבולמים , הרכב יהיה גבוה יותר ב-5 ס"מ .
הגבהה זו נחשבת ל"סטנדרטית" ואכן פרט לאיזון/כיוון גלגלים לאחר ההתקנה ,כמעט ושאר ה"גאומטריות" נשארות בתום העבודה שלהן . נגדיר את אופי השימוש שלנו ברכב וכך נוכל לבחור בקיט הנכון . הגבהה זו דרושה כדי להגביה את הגחון מהקרקע וזה למעשה המעשה היחיד שנעשה בתחום זה , בונוס נוסף , אנחנו עדיין בצד הנכון של החוק. בעל רכב חדש שהוא למעשה גם חדש בנושא השטח , יכול לחכות עם ההוצאה הזו , רק לאחר שילמד את הרכב , יכיר את חבריו וסגנון ה"שטח" בו יעוצב (וזה הזמן שבולמים מתחילים לנזול), ירכוש קיט "הגבהה" שיהיה "נכון" עבורו.
נעילות-
ואין פה הכוונה לנעילת חלונות , מדובר על נעילת הדיפראנציאל . לנו יספיק לנעול את הסרן האחורי . פעולה זו תעזור לנו בזמן הצלבות ועליות קשות ותאפשר לנו להגיע למכשולים במהירות נמוכה יותר וכך למעשה גם נשמור על רכבינו .
צמיגים-
המחוקק עזר לנו מאוד , כיום כמעט ולא ניתן להחליף מידות של הצמיג וכך למעשה נותר לנו לבחור רק את פירמת הצמיג ואת איפיונו.לגבי הפירמות , יש הבדלי מחיר משמעותיים לפעמים בין החברות השונות , נבחר בחברה מוכרת ובמחיר שיתאים לנו , לגבי החתך , אנחנו עדיין נתגלגל על צמיגים 50-50 ,כלומר 50%שטח 50%כביש שהם צמיגים המחורצים לכביש אך מחוזקים יותר. אין צורך לעבור לצמיגי100% שטח מכיוון שלא נגיע למצב שבו נזדקק ל-100% שלהם .
תאורה-נכון , גם בתאורה יש לטפל, למען הנוחות שלנו בשטח . נפריד בין תאורת חוץ ולתאורת פנים .
לגבי תאורת פנים , נבחר בנורות לד חסכוניות ונתקין את התאורה בכמה משטרים: תאורה כללית ?יכולה להיות במרכז הרכב- ולהאיר את כל הפנים בצורה נעימה . תאורה ספציפית- לתא מטען,לתא מנוע, לקריאה מאחור ושלא יפריע לנוהג וכו' לפי רמת היצירתיות של בעל הרכב.תאורת החוץ תכלול פנסי ערפל ואפשרות לתאורה הקפית בזמן חניה .
מאמר כללי זה , מיועד ,לספק לך את המושג הראשון , לאן לפזר את כספיך בצורה מושכלת.
ניתן לקרא עוד בפורטל השטח