הרלוונטיות של בית דפוס נראת לנו בזמן האחרון כמו נושא שהולך ויורד עם הזמן. בעקבות היתפתחות של אמצעי תקשורת דיגיטלים כמו המחשב למשל אנחנו יכולים לראות איך לאט לאט עולם הדפוס נדחק הצידה וצריך להילחם על מקומות בעולם המודרני.
לפי תאוריה אותה לומדים במסגרות אקדמאיות ללימודי תקשורת ניתן לראות שמה שעובר בשנים האחרונות על בית דפוס הוא תהליך טבעי שכל אמצעי תקשורת צריך להיתמודד איתו ולעבור אותו. בהתחלה כאשר בית דפוס היה המצאה חדשה כל מה שבית דפוס היה צריך לעשות הוא להוכיח את עצמו ואת מקומו בעולם. בית דפוס בהתחלה היה צריך להראות את יתרונותיו לעומת אמצעי תקשורת מיושנים יותר, משימה הייתה קלה מאוד באותה תקופה.
לאחר שבית דפוס הוכיח את יעילותו ואת הרלוונטיות הגיעה תקופת הזוהר של הבית דפוס. בית דפוס במשך שנים ארוכות היה פיסגת הרלוונטיות. הכל עבר דרך בית דפוס ולא היה דבר בעולם שלא היה קשור לבית דפוס. כל הידע בעולם הודפס בבית דפוס ולכל התקשורת העולמית הייתה מודפסת. לאחר תקופת תור הזהב של הבית דפוס אנחנו יכולים לראות איך אמצעי תקשורת אחרים נכנסו לעולמנו ואיימו על מקומות ועל הרלוונטיות שלו. הטלויזיה למשל מהווה איום גדול על בית דפוס מכיוון שהיא משדרת חדשות ופירסומות בדיוק כמו שבית דפוס מדפיס עיתונים ופליירים.
לעומת זאת הטלויזיה לא הצליחה לבטל את הרלוונטיות של בית דפוס בצורה משמעותית. האינטרנט לעומת זאת קורא תיגר גדול הרבה יותר על בית דפוס ומצליח לשים את עצמו במקום עליון מבית דפוס. הפירסום באינטרנט נהיה טוב יותר מאשר פירסום מודפס וגם המידע באינטרנט בוא זמיןם יותר. נכון שספרים שמודפסים בבית דפוס לא יכולים להיות מוחלפים בשום דבר והחוויה של קריאת ספר היא חוויה בפני עצמה. למרות זאת בית דפוס מוצא את עצמו נאבק במאבק הרלוונטיות בשנים האחרונות.
הלקוחות שואלים את עצמם למה להם לקרוא עיתון שמודפס בבית דפוס ועולה להם כמה שקלים אם הם יכולים להיכנס לרשת ולהיתעדכן במה שקורה בעולם. האמת היא שעל מנת לתת תשובה אמיתית לשאלה הזאת בית דפוס צריך לחשוב טוב על היתרונות שלו על פני המסך הדיגיטלי.
כולנו מסכימים שיש משהו אחר בחוויה של קריאה מעיתון מודפס אבל למרות זאת הזמינות של האינטרנט והחיסכון הכלכלי מאוד חשובים במקרים הללו.
בית דפוס יכול לנקוט בעמדה שאומרת שהמדיום הוא המסר. הדרך בה אנחנו קוראים מסרים מעיתון מודפס היא שונה בגלל העיתון המודפס ומשתנה לאחר שקוראים מסרים באינטרנט. בית דפוס מאפשר לנו להנות מחוויה אחרת של קריאה. כאשר מדברים על רלוונטיות אולי החוויה לא משנה ובקטגוריה הזאת לבית דפוס יש באמת בעיה שהוא נמצא במקום של עולם הולך ונעלם.