שזירת פרחים היא אומנות בה מימד הצבע הוא בעל חשיבות רבה. בשזירת פרחים הצבע מוסיף דרמטיות וייחודיות לעיצוב. שימוש אומנותי בצבע הינו הבסיס העיקרי לשזירת פרחים נכונה, על פי עקרונות שזירת הפרחים: בחירת צבע הפרחים שילובם והשימוש בהם נעשה על פי התאמתם למרכיבים שונים וכמובן על בסיס אישיותו ורצונו של הלקוח. על כן בבואנו לגבש קונספט אותו נעביר באמצעות הפרחים באירוע מסוים יש עלינו לברר מספר פרטים חשובים: מהו סוג האירוע אילו מיועדים הפרחים? האם זו חתונה, ברית, בריתה, מסיבת יום הולדת וכדומה. דבר שני וחשוב אף הוא, איזו אוירה אנו רוצים ליצור באמצעות הפרחים או איזה רגש מנסים להביע? למשל מוארת, דרמטית, חגיגית הבעת אהבה שמחה.
צבעם של הפרחים יוצר תחושה ויזואלית פסיכולוגית, צבע הפרחים נקלט בצורה סובייקטיבית, משמע מזוויות ראיה אישית שאינה מתבססת רק על עובדות אלה על גם על מחשבות, רגשות ותחושות.
לדוגמא: יש הרואים בצבע הצהוב סמל לשנאה ולעומתם יש הרואים בו סמל לחום, חברות וידידות. לבן מסמל טוהר ובתולין אך יש תרבויות בהם הוא מרמז על מוות. לצבע הפרחים ישנה השפעה מכרעת על הרגשות אותם הוא מעורר. צבע של חומר צמחי כמו זה שקיים בפרח לרוב לא מופיע בגוונו הטהור אלא כמיזוג צבעים. בפרחים רואים שעלי הכותרת מתגלים בגוונים שונים הגוונים יכולים להשתנות לאורך כל חיי הפרח מפתיחת הניצן ועד קמילתו של הפרח.
כאשר נגשים לשזור מספר פרחים יחד יש לייחס חשיבות רבה להשפעת צבעו של פרח על צבעו של פרח אחר. כמו כן אנו רואים כי הפרחים מושפעים מסביבתם ואין להתייחס לצבעם של הפרחים באופן אינדיבידואלי אלא כחלק ממכלול הכולל את הפרח ,עליו, והעלוה המתווספת אליו. בנוסף על כך כאשר אנו נגשים למלאכת שזירת הפרחים בין אם שזירת זר פרחים בודד או שזירת פרחים לחתונה גדולה יהיה עלינו להתייחס גם לצבע הכלי בו אנו שוזרים את זר הפרחים המקום בו הכלי יעמוד, גובה התקרה, רוחב השולחן ועוד. למשל במקרה של שזירת פרחים לאירוע יהיה עלינו להתחשב גם במקום בו יועמדו סידורי הפרחים, צבע הבסיס או המפה עליו יונח סידור הפרחים התאורה במקום אשר משפיעה באופן ישיר גם על צבעם של הפרחים לדוגמא פרחים שצבעם לבן אשר יעמדו במקום בו התאורה אדומה יראו אף הם אדומים.
על כן אסיים ואומר שהסוד לשזירת פרחים מוצלח וברמה גבוהה מההיבט של נושא הצבע הינו תכנון העבודה מהפרט הראשון אל האחרון משמע בחירת צבעי הפרחים העיקריים תוך כדי התחשבות בצבע עלי הפרח והתאמתם לצבעי התפרחת והעלווה. כמובן שדבר מרכזי נוסף הוא מתן תשומת לב גם ברמת המיקרו וגם ברמת המאקרו דהינו, ברמת המיקרו התייחסות ליחסים בין הצבעים בתוך ההרכב. ובהיבט של המאקרו היחס בין הצבע הכולל לעיצוב.