בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אנשים המאובחנים כבעלי הפרעות וליקויי למידה מסוגים שונים ובדרגות שונות. אבחון ליקויי למידה הפך להיות משמעותי מאד, כיוון שאבחון שכזה יכול למנוע נזק מיותר לאדם שסובל מאותם ליקויים. האבחון מאפשר הכרה בלקויות ולאחר מכן, ניתן יהיה למצוא פתרונות ראויים על פי סוג הלקות שאובחנה. אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי הוא אחת השיטות לאבחון לקויות למידה אצל אנשים מבוגרים וילדים כאחד.
היות ומטרתו של אבחון דידקטי היא בעיקר לבדוק ליקויי למידה, מתמקד התהליך במספר היבטים. ראשית, נבחנות מיומנויות בסיסיות כמו הבנת הנקרא והנשמע, כישורי שפה, כתיבה, הבעה, חשבון וגרפומטריה. לרוב, צפים במהלך תהליכי האבחון גם בעיות כמו קשב וריכוז או חולשה בתפיסה ויכולת למידה. כל אבחון דידקטי מתבצע בצורה סובייקטיבית, על פי הצרכים והמטרות אשר הוגדרו מראש. התהליך אינו נוגע באספקט פסיכולוגי, אך ניתן להסיק מתוכו על המקור של ליקויי הלמידה ובמידה והם קיימים.
הכלים אותם מספק תהליך האבחון
האופן בו נקבע אופי הליקוי משפיע גם על ההתמודדות איתו בהמשך הדרך, לאחר סיום תהליך האבחון, ולכן בטווח הקצר מספק אבחון מן הסוג הזה כלים פרקטיים ותכנית טיפולית טובה. לאחר אבחון דידקטי יכול המטופל לקבל הפניה להבחנות נוספות, כאשר בסופו של דבר המטרה היא לשפר מצב קיים ולהשריש דרכי פעולה נכונות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, טווח הגילאים הרלוונטי עבור אבחון דידקטי הוא רחב מאוד: החל מגיל 6 ניתן לעבור אבחון מקיף, כאשר במקרה של בוגרים מתקבלת גם חוות דעת אשר יכולה להיות מוגשת למוסדות ההשכלה הגבוהה.
הרחבה לטיפול או אבחון פסיכודידקטי
בין סוגי ההמלצות השונות המתקבלות לאחר האבחון ניתן למצוא הקלות כמו תוספת זמן למבחנים ושיעורים, או טיפולים רפואיים ופסיכולוגיים מעמיקים יותר. האבחון נעשה על ידי אדם מוסמך ומקצועי, אשר פועל תחת פיקוח ובקרה. ניתן לבצע את האבחון במספר פגישות, כאשר אורכה של כל פגישה נע ברוב המקרים בין שעתיים לחמש שעות. במידה ומדובר על נוער וילדים, גם ההורים מעורבים בתהליך האבחון ולוקחים חלק פעיל הן במסקנות והן בדרכי הטיפול. בנוסף, קשיים רגשיים או התנהגותיים מעידים על צורך באבחון פסיכודידקטי הכולל בדיקת תפקודים מורחבת.
WEBRESULT קידום אתרים מקצועי