לפניכם מספר נתונים שנידונו בהרחבה בחלקו הראשון של הסמינר.
החוק החשוב מכולם הוא:
מה שלא יוחצן - לא ניתן לקדם
מה שלא קודם - לא ניתן למכור
אין קיצורי דרך!!!
מה שזה אומר הוא שעליך לעשות יחסי ציבור (= שם טוב) לעסק שלך, למוצר שלך, לתחום שלך וכו', כדי שאנשים יגלו בו עניין ולאחר מכן עליך לקדם את הדבר הזה כדי לעודד מכירות.
בואו ניקח לדוגמא מסעדה: בעל הבית רוצה שאנשים יבואו, אבל לא מכירים אותו בשוק. לכן הוא מתחיל לפרסם כתבות ומאמרים בנושא מזון, מתכונים ודברים יצירתיים אחרים, בכל אמצעי אפשרי, עד שהשם שלו מתחיל להיות מוכר. ואז, כאשר הוא מקדם את המוצר שלו - אנשים מגיבים באהדה רבה יותר.
לצורך השוואה קח מסעדה לא מוכרת שתקדם לך ומסעדה שראית כתבות עליה באינטרנט או בעיתונות, וכעת מקדמת לך.
המלצתנו - אל תוותר לעולם על השלב של יחסי ציבור.
עקרון מספר 1
תקשורת יוצאת מביאה לתקשורת נכנסת
אם לא תפיץ שאתה קיים - אל תתפלא אם אף אחד לא יבוא...
ככל שתפיץ את הנתון הזה יותר, שאתה קיים, שיש לך מוצר איכותי, מהו המוצר שלך וכו' - כך יותר אנשים יגיבו ויתעניינו.
זהו חוק יסוד, אבל הוא מופר לעתים קרובות מאוד.
עקרון מספר 2
קידום נכשל רק בגלל אי ביצועופה שוב אנחנו רואים נתון שהוא כל כך בסיסי שפשוט כואב הלב כשהוא לא מיושם - אם לא תעשה את זה, זה לא יקרה.
כן, אתה צריך לחלק פליירים, לשלוח פקסים, לכתוב מכתבים ולדוור פרסומים שלך.
כן, ברור שזה עולה כסף.
אבל אם לא תעשה את זה, שום דבר לא יקרה והעסק לא יזוז לשום מקום.
עקרון מספר 3
התמדה
כמו בכל תחום אחר בחיים, אין נוסחאות קסם של "אני אעשה עכשיו משהו וזה יספיק לי לשנה הקרובה". עסקים רבים שוגים בעיקר בנושא הקצאת התקציב לכמות הקידום שנעשה ובוחרים לעשות פרסום בעיתונות באלפי שקלים, דבר שמחסל את תקציב הפרסום החצי-שנתי שלהם לפחות.
בשביל לבצע קידום מוצלח על פי כל הכללים שפירטנו עד כה, אתה חייב להפיץ כל הזמן, להפיץ בכמויות, ולהפיץ בהתמדה.
כמה זה אמור לעלות לך? ישנה נוסחה מדויקת שקובעת בדיוק כמה, וזה כבר נושא שלא נוכל להקיף במאמר זה. מה שנוכל להבטיח לך כאן ועכשיו הוא שזה סכום שאתה לגמרי יכול לעמוד בו ואתה לא אמור "למכור את התחתונים" בשביל לעשות קידום טוב ומוצלח.
בהמשך הסמינר עסקנו בשגיאות נפוצות בקידום ובכל סעיף הרחבנו על הדרך הנכונה לעשות את הדברים. הנה כמה מהדברים שהמשתתפים רשמו בסיום:
החוק החשוב מכולם הוא:
מה שלא יוחצן - לא ניתן לקדם
מה שלא קודם - לא ניתן למכור
אין קיצורי דרך!!!
מה שזה אומר הוא שעליך לעשות יחסי ציבור (= שם טוב) לעסק שלך, למוצר שלך, לתחום שלך וכו', כדי שאנשים יגלו בו עניין ולאחר מכן עליך לקדם את הדבר הזה כדי לעודד מכירות.
בואו ניקח לדוגמא מסעדה: בעל הבית רוצה שאנשים יבואו, אבל לא מכירים אותו בשוק. לכן הוא מתחיל לפרסם כתבות ומאמרים בנושא מזון, מתכונים ודברים יצירתיים אחרים, בכל אמצעי אפשרי, עד שהשם שלו מתחיל להיות מוכר. ואז, כאשר הוא מקדם את המוצר שלו - אנשים מגיבים באהדה רבה יותר.
לצורך השוואה קח מסעדה לא מוכרת שתקדם לך ומסעדה שראית כתבות עליה באינטרנט או בעיתונות, וכעת מקדמת לך.
המלצתנו - אל תוותר לעולם על השלב של יחסי ציבור.
עקרון מספר 1
תקשורת יוצאת מביאה לתקשורת נכנסת
אם לא תפיץ שאתה קיים - אל תתפלא אם אף אחד לא יבוא...
ככל שתפיץ את הנתון הזה יותר, שאתה קיים, שיש לך מוצר איכותי, מהו המוצר שלך וכו' - כך יותר אנשים יגיבו ויתעניינו.
זהו חוק יסוד, אבל הוא מופר לעתים קרובות מאוד.
עקרון מספר 2
קידום נכשל רק בגלל אי ביצועופה שוב אנחנו רואים נתון שהוא כל כך בסיסי שפשוט כואב הלב כשהוא לא מיושם - אם לא תעשה את זה, זה לא יקרה.
כן, אתה צריך לחלק פליירים, לשלוח פקסים, לכתוב מכתבים ולדוור פרסומים שלך.
כן, ברור שזה עולה כסף.
אבל אם לא תעשה את זה, שום דבר לא יקרה והעסק לא יזוז לשום מקום.
עקרון מספר 3
התמדה
כמו בכל תחום אחר בחיים, אין נוסחאות קסם של "אני אעשה עכשיו משהו וזה יספיק לי לשנה הקרובה". עסקים רבים שוגים בעיקר בנושא הקצאת התקציב לכמות הקידום שנעשה ובוחרים לעשות פרסום בעיתונות באלפי שקלים, דבר שמחסל את תקציב הפרסום החצי-שנתי שלהם לפחות.
בשביל לבצע קידום מוצלח על פי כל הכללים שפירטנו עד כה, אתה חייב להפיץ כל הזמן, להפיץ בכמויות, ולהפיץ בהתמדה.
כמה זה אמור לעלות לך? ישנה נוסחה מדויקת שקובעת בדיוק כמה, וזה כבר נושא שלא נוכל להקיף במאמר זה. מה שנוכל להבטיח לך כאן ועכשיו הוא שזה סכום שאתה לגמרי יכול לעמוד בו ואתה לא אמור "למכור את התחתונים" בשביל לעשות קידום טוב ומוצלח.
בהמשך הסמינר עסקנו בשגיאות נפוצות בקידום ובכל סעיף הרחבנו על הדרך הנכונה לעשות את הדברים. הנה כמה מהדברים שהמשתתפים רשמו בסיום:
עפר פלאוט מנהל את היעוץ העסקי בקבוצת קומליין, הוא יועץ עסקי בכיר ומרצה באקדמיה לעסקים.