משלוחי פיצה ככלי לשימור נאמנות
פיצריות רבות מתייחסות לסוגיית משלוחי הפיצה בתור שירות, או אפילו בונוס אם תרצו, שהן מציעות ללקוחותיהם. בעוד שאיש אינו מפקפק בכך שמשלוחי פיצה הם אכן שירות, הרי שלא כאן מסתכמת התועלת שלהם, אלא מדובר בכלי לשימור נאמנות לכל דבר.
נסביר: פיצה היא אחד המאכלים הבודדים שהטעם שלהם נשמר בדיוק כפי שהוא בין אם אוכלים אותה בסניף עצמו ובין אם מזמינים אותה הביתה. זה גם מסביר מדוע משלוחי פיצה הם פופולריים כל כך. למרות שהעסקה לא מתבצעת פיזית בסניף הפיצריה, הרי שמדובר בהזדמנות פז ליצור קשר עם הלקוח ולחזק את נאמנותו.
משלוח מהיר ונטול פשרות
כדי להמחיש את הנושא נבחן לרגע את הדוגמא ההפוכה- משלוחי פיצה שמתבצעים באיטיות ובחוסר יעילות, ומגיעים לבית הלקוח כשהפיצה כבר אינה חמה, לאחר שזה נדרש לצלצל שוב ושוב לבית העסק כדי לשאול היכן נמצאת הפיצה שלו.
גם אם מדובר במקרה חד פעמי, הרי שדי במקרה כזה כדי להשכיח מהלקוח שנים של שירות מעולה, וחבל. משלוחי פיצה במיוחד לפיצרייה שזיכיון לפיצה כבר נעשתה שם לפני מספר שנים ויש לצוות ניסיון רב, הם ההזדמנות של בית העסק להציג את איכותו בעיניי הלקוח ולזכות שוב באמונו. מדובר במערכת יחסים מתפתחת, שנתונה לעליות ומורדות, ולכן חשוב מאוד לנסות ולכבוש את הלקוח כל פעם מחדש.
משלוחי פיצה - הדור החדש
משלוחי פיצה שעומדים במסגרת הזמן לעומת זאת, כבר זוכים לנקודת זכות אצל הלקוח. למרות זאת, לא די במשלוח פיצה מהיר כדי לזכות בנאמנותו של הלקוח, הרי עמידה בלוח זמנים היא מצופה כשמבצעים משלוח.
משלוחי פיצה כפר סבא או בכל עיר אחרת, מחזקי נאמנות הם משלוחים שיש בהם ערך מוסף כלשהו. יכול להיות שמדובר אפילו בפרט זניח כמו מגנט למקרר, שיוכל הלקוח להדביק בביתו על מנת לא לחפש בכל פעם את מספר הרשת. יכול להיות שמדובר בקופון שיעניק ללקוח הטבה ברכישה הבאה. כך משלוחי פיצה לא רק יבטיחו לקוח שבע רצון, אלא גם לקוח חוזר, שהרי יש לו מוטיבציה להזמין מכם פיצה גם בפעם הבאה.