לא לאוהבי שיגרה
עולם האון - ליין תופח ומתפתח בקצב מסחרר: קווים מובילים בעיצוב דיגיטלי מתחלפים חדשות לבקרים וטכנולוגיות להעברת מידע מתחדשות בעודנו מביטים במילה הכתובה.
האבולוציה המואצת הזו דורשת מאיתנו לחדש, לשנות ולרענן את חלון הראווה הווירטואלי בלי לנוח לרגע על זרי הדפנה. היא מחייבת אותנו כל הזמן ליצור עניין, לגרות ולהפתיע את הגולשים.
אלטא זאכן, אלטא זאכן...
חברות, עסקים ואנשי מקצוע פרטיים אשר הקימו אתרי- אינטרנט לפני מספר שנים לא תמיד מפנימים את השינויים האדירים החלים בעולם המרושת של האינטרנט.
אתרים בעלי חזות ויזואלית מיושנת, מידע שאינו מעודכן ודפים שאינם נענים ל'הקלקות' הגולשים עלולים לגרום לנזק תדמיתי בלתי הפיך.
גולשים הנכנסים מלאי ציפייה לאתר מסוים עשויים להתאכזב קשות מהעיצוב או מהניווט. בשל זמן הסבלנות ההולך ומתקצר, הם מנווטים עצמם החוצה לאתר הבא, בו יוכלו להשיג את מבוקשם.
כמה פעמים נכנסתם לאתר של חברה מסוימת והתאכזבתם מחזותו, מאיכותו הטכנולוגית הירודה או במקרה הגרוע יותר- השילוב ה 'מנצח' בינהם? כמה שניות נשארתם בניסיונות ניווט כושלים עד שהחלטתם לברוח לבלי שוב? (ועוד עם טעם מר בפה...).
כשאין מילים נכונות - עדיף לשתוק
מילים באינטרנט פזורות כמו גרגירי חול בים. פנינים, לעומת זאת, נדירות ומושכות את תשומת הלב.
תדמית החברה נשענת על קונספט חזותי ומילולי מוביל. אותו רעיון הוא עמוד השדרה שאליו מחוברים המרכיבים החזותיים והמילוליים אשר קורמים יחדיו עור וגידים לישות עיצובית אחידה, חיה ופועמת.
לאופן המילולי הבונה את התדמית: השפה, המילים והביטויים יש חשיבות עצומה.
השפה השיווקית אמורה להתאים עצמה בדיוק לקהל היעד, אחרת היא תפספס בגדול את המטרה ואף עלולה לגרום נזק לתדמית החברה.
תמליל החברה והשפה שנבחרה להעביר את המסר השיווקי חייבים להיות מושלמים:
לא חייבים להשתמש בשפה גבוהה מידי, או נמוכה מידי, זולה או יוקרתית, מסורתית או עכשווית. פשוט צריכים להשתמש בשפה מתאימה ותו לא. ומה עושים כשאין את המילים הנכונות? עדיף לנצור את העט, או לחילופין לפנות לאיש מקצוע בתחום הכתיבה השיווקית והקופירייטינג.
לעיתים עדיף להמתין
מידי יום מתחברים לאינטרנט העולמי עשרות אלפי גולשים חדשים. מאות אתרים עולים לאוויר, נישאים על גלי ציפייה, תקווה ותפילת בעליהם שיביאו הצלחה ופרנסה.
הרשת הופכת להיות סבוכה מיום ליום ובאין צנזורה, נוצרים הבדלים עצומים באיכויות החזותיות והמילוליות המוצגות לראווה.
הגולשים, אותם אנשים אשר מחוברים לאינטרנט מהבית, מהמשרד או מכל מקום אחר מחפשים את ההנאה הפשוטה, את הקסם אשר יחבר אותם למוצר או לחברה מסוימת. הם מצפים לפגוש אתר ידידותי לניווט, נעים למראה וכתוב בצורה ברורה ומעשירה.
על-מנת שהקסם יעשה, חייבים להיות בטוחים שהאתר מעוצב באופן מקצועי, שהניווט באתר קל וידידותי למשתמש והכתיבה השיווקית מתאימה לקהל היעד.
אתר אינטרנט שעולה לג'ונגל המרושת ללא שילוב מושלם בין המרכיבים האלה - עדיף שלא יעלה. כך, לפחות לא יגרם נזק ישיר והאכזבה תהייה קטנה יחסית.
חשוב להפנים: אתר אינטרנט יכול כבמטה קסמים להביא להצלחה מסחררת אך באותה מידה-הוא יכול לגרום לנזק.
© כל הזכויות שמורות לאופיר גפקוביץ - עיצוב דיגיטלי ותדמית לחברות מסחריות
עולם האון - ליין תופח ומתפתח בקצב מסחרר: קווים מובילים בעיצוב דיגיטלי מתחלפים חדשות לבקרים וטכנולוגיות להעברת מידע מתחדשות בעודנו מביטים במילה הכתובה.
האבולוציה המואצת הזו דורשת מאיתנו לחדש, לשנות ולרענן את חלון הראווה הווירטואלי בלי לנוח לרגע על זרי הדפנה. היא מחייבת אותנו כל הזמן ליצור עניין, לגרות ולהפתיע את הגולשים.
אלטא זאכן, אלטא זאכן...
חברות, עסקים ואנשי מקצוע פרטיים אשר הקימו אתרי- אינטרנט לפני מספר שנים לא תמיד מפנימים את השינויים האדירים החלים בעולם המרושת של האינטרנט.
אתרים בעלי חזות ויזואלית מיושנת, מידע שאינו מעודכן ודפים שאינם נענים ל'הקלקות' הגולשים עלולים לגרום לנזק תדמיתי בלתי הפיך.
גולשים הנכנסים מלאי ציפייה לאתר מסוים עשויים להתאכזב קשות מהעיצוב או מהניווט. בשל זמן הסבלנות ההולך ומתקצר, הם מנווטים עצמם החוצה לאתר הבא, בו יוכלו להשיג את מבוקשם.
כמה פעמים נכנסתם לאתר של חברה מסוימת והתאכזבתם מחזותו, מאיכותו הטכנולוגית הירודה או במקרה הגרוע יותר- השילוב ה 'מנצח' בינהם? כמה שניות נשארתם בניסיונות ניווט כושלים עד שהחלטתם לברוח לבלי שוב? (ועוד עם טעם מר בפה...).
כשאין מילים נכונות - עדיף לשתוק
מילים באינטרנט פזורות כמו גרגירי חול בים. פנינים, לעומת זאת, נדירות ומושכות את תשומת הלב.
תדמית החברה נשענת על קונספט חזותי ומילולי מוביל. אותו רעיון הוא עמוד השדרה שאליו מחוברים המרכיבים החזותיים והמילוליים אשר קורמים יחדיו עור וגידים לישות עיצובית אחידה, חיה ופועמת.
לאופן המילולי הבונה את התדמית: השפה, המילים והביטויים יש חשיבות עצומה.
השפה השיווקית אמורה להתאים עצמה בדיוק לקהל היעד, אחרת היא תפספס בגדול את המטרה ואף עלולה לגרום נזק לתדמית החברה.
תמליל החברה והשפה שנבחרה להעביר את המסר השיווקי חייבים להיות מושלמים:
לא חייבים להשתמש בשפה גבוהה מידי, או נמוכה מידי, זולה או יוקרתית, מסורתית או עכשווית. פשוט צריכים להשתמש בשפה מתאימה ותו לא. ומה עושים כשאין את המילים הנכונות? עדיף לנצור את העט, או לחילופין לפנות לאיש מקצוע בתחום הכתיבה השיווקית והקופירייטינג.
לעיתים עדיף להמתין
מידי יום מתחברים לאינטרנט העולמי עשרות אלפי גולשים חדשים. מאות אתרים עולים לאוויר, נישאים על גלי ציפייה, תקווה ותפילת בעליהם שיביאו הצלחה ופרנסה.
הרשת הופכת להיות סבוכה מיום ליום ובאין צנזורה, נוצרים הבדלים עצומים באיכויות החזותיות והמילוליות המוצגות לראווה.
הגולשים, אותם אנשים אשר מחוברים לאינטרנט מהבית, מהמשרד או מכל מקום אחר מחפשים את ההנאה הפשוטה, את הקסם אשר יחבר אותם למוצר או לחברה מסוימת. הם מצפים לפגוש אתר ידידותי לניווט, נעים למראה וכתוב בצורה ברורה ומעשירה.
על-מנת שהקסם יעשה, חייבים להיות בטוחים שהאתר מעוצב באופן מקצועי, שהניווט באתר קל וידידותי למשתמש והכתיבה השיווקית מתאימה לקהל היעד.
אתר אינטרנט שעולה לג'ונגל המרושת ללא שילוב מושלם בין המרכיבים האלה - עדיף שלא יעלה. כך, לפחות לא יגרם נזק ישיר והאכזבה תהייה קטנה יחסית.
חשוב להפנים: אתר אינטרנט יכול כבמטה קסמים להביא להצלחה מסחררת אך באותה מידה-הוא יכול לגרום לנזק.
© כל הזכויות שמורות לאופיר גפקוביץ - עיצוב דיגיטלי ותדמית לחברות מסחריות
אופיר גפקוביץ - מיתוג לחברות , קידום אתרים מקצועי | עיצוב אתרים מקצועי לחברות ויועץ ומרצה לעיצוב אינטראקטיבי