כותב תוכן
מיהו למעשה כותב תוכן?
כותב תוכן הוא אדם מוכשר אשר מנסח מידע פרסומי כמו תכנים שיווקיים או לחילופין תכנים מקצועיים המרחיבים את הידע אודות חפץ או מוצר מסוים שמעוניינים למכור. לעיתים נותן שירות זה מציע שירותי קופירייטינג שמכסים בין היתר רעיונות לשמות עבור חברות חדשות, משפטי מפתח מוכרים, אשר בשפה המקצועית נקראים סלוגנים וכיוצא בזה. מסרים המועברים באמצעות אתרים צריכים להיות מתומצתים, ולהבליט את עיקרי הדברים. אין צורך למרוח ולהרחיב יתר על המידה, ולהעמיס על הקורא. גולשים אינם סבלניים ותרים אחר תשובות ענייניות לשאלותיהם, כך שמקצוען אמיתי יידע להיכנס לראשם של הגולשים, ולנסח מאמר שיענה על ציפיותיהם בצורה מקיפה. פרט לחשיבה קדימה כותב תוכן חייב להיות משכיל ובעל תחומי עניין רבים ככל האפשר, על מנת שכל מאמר ייכתב ללא טעויות ובצורה מדויקת. יתרה מזאת נדרשת כאן בקיאות בשפה העברית על בורייה, ואוצר מילים נרחב.
איך לבחור כותב תוכן?
השאלה בדבר בחירת כותב תוכן איכותי לאתר ברשת היא לא כה פשוטה. לנוכח המצב שעיסוק זה אינו מחייב תעודה מקצועית, ולכן הוא פתוח לקהל הרחב, ולכל אחד שרואה לנכון להציע את שירותיו השונים. השיקולים שצריכים להנחות בעלי אתרים לצורך ביצוע כתיבה ברמה גבוהה הם בראש ובראשונה ניסיון נותן השירות, וצפייה בעבודות קודמות להתרשמות. פרט לכך נתינת עדיפות עבור כותב תוכן המחזיק ברשותו תעודת עורך לשוני, המעידה על תקינות השפה וביצוע כתיבה ועריכה מעולה, נגישות וידע נלווה בקידום אתרים הואיל ולעיתים נדרשים להטמיע מילות מפתח המשמשות לקידום ביטוי מסוים במאמר וכיוצא בזה. אלו הם רק דוגמאות מעטות שיש לקחת בחשבון בטרם בחירת כותב תוכן מיומן ומקצועי. בעת יצירת קשר עם בעל המקצוע ניתן לברר את כל הפרטים הנחוצים.
יש להדגיש כי המחירים נעים ומשתנים על פי סוג המאמר, הכמות המתבקשת, מספר המילים ועוד. סביר להניח כי מחירים נמוכים מעידים על חובבנות לשמה שאינה מכבדת את המקצוע, דהיינו במידה וזקוקים לשירותי כותב תוכן ורוצים לקבל כתיבה יוצאת מגדר הרגיל, שתרשים את העמוד באתר, ותפגין מקצועיות לא כדאי להטפתה אחר אנשים שאינם ניחנים בתכונות שהוזכרו מעלה ולהתבזות בעת קבלת העבודה.
אור קידום אתרים באינטרנט