לא לחינם פרסום באינטרנט הפך להיות הפרסום הנפוץ ביותר בקרב עסקים. רוב העסקים, גדולים או קטנים, יודעים לזהות את הפוטנציאל שקיים ברשת האינטרנט ומבינים שלטווח הארוך הפרסום באינטרנט משתלם להם הרבה יותר מפרסום בכל אמצעי תקשורת אחר.
פרסום באינטרנט מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: האחת היא פרסום בכפייה והשנייה היא פרסום ממוקד. פרסום בכפייה הוא למעשה כל אותן הפרסומות שהגולשים ברשת נתקלים בהן בזמן שהם נמצאים באתר מסוים ובלי קשר לסיבה שלשמה הם גולשים באותו אתר. פרסום ממוקד הוא כזה שמעניק לגולשים את מה שהם מחפשים ומתי שהם מחפשים את זה.
פרסום באינטרנט בשיטה הממוקדת מתבצע על ידי קידום אתרים במנועי החיפוש. קידום אתרים משחק לטובת העסקים בעיקר אך גם לטובת הגולשים. כאשר גולש מחפש מידע, מוצר או שירות מסוימים במנועי החיפוש השונים, מנועי החיפוש יכולים להציע לו מאות, אלפי ואף מיליוני תוצאות שתואמות למילות החיפוש שהוא הקליד. אתר של עסק יכול להיות בעמוד הראשון או השני, שאחריהם רוב הגולשים לא טורחים להמשיך לדפדף, והוא יכול להיות בעמודים הבאים, שבעצם הופכים ללא רלוונטיים ברגע שהגולשים מוצאים את מבוקשם בעמודים הראשון והשני.
קידום אתרים עוזר לעסקים להביא את האתר שלהם אל העמוד הראשון והשני, בהתאם למילות החיפוש שהגולשים הזינו.
קידום אתרים בגוגל הוא הטוב והיעיל ביותר מכיוון שרובם המוחלט של הגולשים מחפש מידע דרך מנוע החיפוש של גוגל.
ציינו שקידום אתרים מתבצע לפי מילות חיפוש, אך בעת קידום אתרים בגוגל אי אפשר לבחור כל מילה שרוצים ויש שתי נקודות שצריך לשים לב אליהן: ראשית, מילות החיפוש צריכות להיות קשורות באופן ישיר לתחום העיסוק של העסק. ושנית, יש מילות חיפוש פופולאריות יותר מאחרות ובעל האתר צריך לקחת בחשבון שככל שהמילה פופולארית יותר כך הקידום יהיה תחרותי וקשה יותר, מה שיבוא לידי ביטוי במחיר שיהיה עליו לשלם למקדם האתר שלו.
כן, בלי מקדם אתרים מקצועי הקידום לא ילך כפי שרוצים וכפי שצריך. קידום אתרים בגוגל הוא לא פשוט וגם אם קוראים את כל המדריכים שיש באינטרנט לא יכולים להסתדר לבד. רק מקדם אתרים מומחה ומנוסה יודע את כל המידע והטריקים שההסברים באינטרנט לא מספקים לגולשים.
אם כן, כמו כל פרסום אחר, גם פרסום באינטרנט כרוך בהוצאה כלכלית, אך משום שהיא קטנה כל כך, היא משתלמת לכל עסק, ובעיקר לקטנים שלא יכולים להרשות לעצמם פרסומת בטלוויזיה.