"נסעתי עם חברים בקארטינג, ניצחתי את כולם, אני מרגיש את הדגדוג הזה וחושב על עצמי כנהג מירוצים.
אני יודע שיש לי משהו בוודאות, הרי החברים שלי נוהגים והם לא עושים שום דבר נכון ואז אני פשוט חולף על פניהם.
אחרי המקצה הם מתרצים כדי להקל על ההפסד, אז מה הלאה? איך אני נכנס לעולם הזה? מה יש בו בכלל? איך אפשר מהעולם הזה להכנס לדלת של רכב מירוצים?"
אם שאלתם את כל השאלות האלה פעם, אז הגעתם למקום הנכון.
קארטינג - לא צעצוע
התפיסה הישראלית היא שכולם חושבים ויודעים הכל "קארטינג? זה לילדים"
האומנם? אז ממש לא.
הקארטינג המודרני הוא מכונת מרוצים לכל דבר.
בישראל המצב ביחס לעולם שונה, רוב המסלולים הינם מסלולים פנימיים(דייהנו INDOOR), ברובם מדובר בקארט להשכרה של 4 פעימות שעומד על הספקים שבין 7-9 כ"ס.
מבחוץ כשהילדים נוהגים לרוב זה נראה על סף מגוחך ואנחנו אפילו נגלה לכם 'סוד' קטן, כל המסלולים מגבילים את הכלים.. ובצדק!
רוב הגדול של האוכלוסיה לא יצליח להשתלט על הכלי למרות שמדובר רק בכ- 7-9 כ"ס, עלול לסכן את עצמו ואת הסובבים אותו שבאו רק להנות.
אלה שכן מצליחים להשתלט עליו, תמיד דורשים: "תפתח לי את ההגבלה אני נהג טוב".
הדרך לנהיגה על הגבול ללא טעויות עוד ארוכה מאוד ואנחנו רק בתחילתה, עם הרבה רצון והכוונה נכונה ניתן להגיע ליעד.
אז איך מתחילים בכלל ?!
שלב 1 - קורס נהיגה בסיסי
קורס נהיגה בסיסי הוא פשוטו כמשמעו, הוא הבסיס לידע תיאורטי ומעשי כאשר הוא כולל בתוכו חוקי נהיגה.
בסוף הקורס אפשר באמת להשתחרר מההגבלה המעצבנת הזאת שהייתה איתנו בתור חובבנים, משם אנחנו מתחילים להפוך לנהגים מהשורה.
שלב 2 - אימונים ואם אפשר הרבה!
רגע לפני שהחלטנו אם להתחרות באליפות הקרובה, על מנת להגיע לרמה מסויימת, כמו בכל ספורט זה דורש אימונים.
האימונים באים לידי ביטוי בפן הפיזי (כושר) וגם בפן של נהגיה נכונה ובפן המנטלי.
כשמתחילים לחזק את הנקודות האלו ולהתמיד בהם, אנחנו בונים בסיס חזק שהוא חשוב מאוד בשלב הזה.
שלב 3 - צבירת ניסיון.
אחרי כמה אימונים, לפעמים עם נהגים טובים ממני ולפעמים עם פחות טובים ממני, אני מרגיש שהגיע הזמן להתחיל לצבור נסיון בעולם המירוצים.
בין להיות מהיר לבין להיות נהג מירוצים יש הבדל לא קטן.
אם יש משהו שהיה עקבי בכל תקופת הקארטינג הישראלי משנת 1995 זה מירוצי ה4 פעימות.
עונת 2011 בה השתתפו כ-70 נהגים מכל הארץ עם חשיפת טלוויזיה ופרסים כספיים שונים היתה עונת מפתח שמראה על ההתפתחות של הענף.
העונה שבפתח אפילו תהיה גדולה ממנה ותעלה את רמת הנהיגה משמעותית בכך שנהגי עבר שחיכו בפינה להזדמנות כזאת לצוץ שוב חוזרים לעניינים.
הפרס הנוצץ שנחשף, יום נהיגה על סינגל סיטר באירופה, ימשוך אחריו הרבה מאוד נהגים טובים.
נהגים חדשים, אל תחששו בשביל זה קיימת ליגת 'רוקיז', הליגה תשולב ביחד עם כלל הליגה אך תהיה בניקוד נפרד וכך גם אתם תוכלו להתאים את עצמכם לאנשים עם וותק דומה לשלכם.
ולכן אם אי פעם שקלתם להכנס לעולם הקארטינג, זה הזמן האידיאלי.
שלב 4 - קורס מתקדם, יש חיה כזאת?
"עברה חצי עונה ואני מתחיל להתייאש, אני מסיים באופן קבוע מאחור או באמצע, אבל יודע שזה בעיקר הנסיון והוותק, למרות זאת אני רוצה לנצח ולהיות מהמובילים."
כל אחד ללא יוצא מן הכלל זקוק לתמיכה ממנוסים ממנו ולכן קיים למזלנו קורס נהיגה מתקדם של 'אקדמית קארטינג ישראל' שמנוהלת על ידי נהגים ותיקים עם נסיון.
השלב הזה מאוד מומלץ בכל שהוא באופן קבוע יעלה את רמת הנהיגה שלכם ויצמצם את הפערים מהנהגים המובילים.
האקדמיה גם ממשיכה לשמור על קשר עם נהגיה לאחר הקורס ועוזרת להם לאורך כל הקריירה להתקדם ולשפר את היכולת שלהם.
שלב 5- אחרי העונה מה הלאה?
לאחר מינימום עונה ב-4 פעימות ( לא חובה, אך מומלץ) ובהתאם להתקדמות האינדיבידואלית שלכם אתם עכשיו עם מספיק נסיון כדי לשלב קטגוריות נוספות.
אחת מהאפשרויות היא קטגורית הדו-מנועי, בה מתחרים עם כלים חזקים יותר ועליהם שתי מנועי 4 פעימות שמייצרים ביחד כ11 כ"ס+.
למרות המשקל הרב של הכלים (בגלל המנוע הנוסף) הכלים נחשבים למהירים יותר ולקשים יותר לנהיגה.
שלב הדו מנועי הוא גם שלב חיוני לצבירת נסיון והפקת לקחים.
מאוד מומלץ לעבור דרך הקטגוריות לפי הסדר, למעשה זה כמו מתמטיקה-
אסור לדלג מבלי ללמוד את הבסיס כמו שצריך, וזו הסיבה למה כל נהג מצליח בחו"ל, עבר לרוב דרך כל הקטגוריות.
שלב 6- הולכים על זה ?
מהשלב הזה, זה כבר תלוי בכם, הולכים על זה או לא?
ליגת הימאהה ( על שם המנוע) הינה הקטגוריה הבכירה (נכון לעכשיו) בארצנו, וזו רמה אחרת לגמרי.
המנועים, 2 פעימות 100 סמ'ק, מוערכים בכ15 כ'ס מרוכזים. ועם משקל נמוך של הקארט יוצרים אתגר לנהג ומביאים אותו למגבלות!
בקטגוריה הזאת מתקבצים נהגים בתחום הקארטינג ברמה הכי גבוהה בארץ ויש לאן לשאוף.
הכל טוב ויפה אבל פה כבר העלויות עולות, זמן הכנה עולה ובעצם הכל קצת מסתבך.
דווקא בגלל זה, הנצחון מתוק יותר, ועם זאת עדיין יש לשקול היטב ולחשב היטב עלויות של עונה מבחינה כלכלית ולוגיסטית.
לחישוב עלויות לעונה, ניתן להכנס למאמר הבא - "עלות עונת מירוצים - קארט 2 פעימות" כשהגעתם לשלב הזה כל אחד לפי הקצב שלו כמובן, אז מזל טוב!מפה אין דרך חזרה ואפשר לאחל רק בהצלחה לכל מי שכן משקיע בתחום. לכל הערות/שאלות ניתן לשאול באופן פרטי או בפורום.