בעידן הנוכחי, כל בית ספר לצילום או מקום שמעביר קורסים לצילום וסדנאות צילום, דואג לפרסם במנועי החיפוש השונים מספר משפטים שאמורים לתת למשתתף הפוטנציאלי מספיק כלים לבחור בו, לרוב בליווי תמונות מרשימות והמון תוכן שמשדר שפע ובקיאות בניסיון בתחום.
בעולם המדיה הויזואלית, הרושם הראשוני קובע הרבה, וישנם משתתפי קורסים פוטנציאליים שגולשים בין האפשרויות השונות מקורס לקורס ובסוף נותרו מבולבלים יותר מנקודת תחילת החיפוש.
מרוב שבתי ספר לצילום מתחרים על כל משתתף פוטנציאלי, לא תמיד המידע הרלוונטי מגיע לאותו תלמיד כפי שצריך.
קורס צילום כזה או אחר, עשוי לא להספיק מבחינת כותרת מפתה או תכנים שנראים מרשימים ומקיפים. מעבר לכמה פרטים לוגיסטיים חשובים מאוד כגון דרכי גישה, חנייה, תחבורה ציבורית, קפטריה פעילה, אווירה נעימה וגישה נוחה לנכים, חשוב לקחת בחשבון מספר דברים בחיפוש אחר בית ספר לצילום רציני שמעביר קורסים וסדנאות.
המוניטין
אמנם כל בית ספר לצילום יכתוב רבות על כמה הוא ותיק בתחום, אך חשוב לשאול על המוניטין של אותו בית ספר לכל הקשור לשנות הותק האמיתיים, המלצות שמעבר לכתוב באתר האינטרנט ומגוון הקורסים שאותם בתי ספר מציעים לקהל.
המרצה
השם הולך לפני בית הספר, במידה והוא הוכיח את עצמו בעבר. אבל חשוב לא פחות (אפילו אף יותר) לדעת מי הוא האיש שמאחורי הקורס עצמו. כלומר, שם הבית ספר הוא לא זה שמעביר את הקורס אישית אלא אדם. מי הוא?. מה הרקע שלו בצילום ויותר חשוב מכך, בהוראה!!. בדרך כלל תלמידים לקורסים מדלגים על הפרט הכל כך חשוב הזה, וצריך לזכור שהחומר, השאלות, הליווי, והטיפול האישי, הוא לא בית הספר אלא האדם האחראי להעברת הקורס.
כמה שאלות חשובות בקשר אליו:
האם הוא מנוסה בהוראה?.
האם הוא יידע את המפרט הטכני של כל המצלמות כולן על כל התפריטים השונים?.
הוא זמין גם מעבר לשעות הקורס?.
הביקורת שהוא מעביר לתמונות היא ביקורת בונה ומעמיקה?.
דואג להגיע בזמן לשיעור ואפילו קצת לפני על מנת לקבל את המשתתפים כראוי?.
המדריך מצליח לאתר מי מבין המשתתפים זקוק להסבר נוסף מבלי שיישאלו?.
האווירה היא בדרך כלל אחראיות בית הספר, אבל מי שבסופו של דבר במגע ישיר עם משתתפי הקורס הוא נציג בית הספר. האדם החשוב ביותר בקורס מבחינת הבית ספר עצמו. המדריך.
האם הוא זה שבא אישית לכל המפגשים עיוניים והמעשיים?
בקורס שמתקיים לאורך של כחודשיים, בין 36 ל-54 שעות בממוצע, חשוב להבין שבית הספר הוא הרקע החשוב, המעטפת, הגוף האחראי, אך המדריך הוא זה שבפועל פוגש את המשתתפים בכיתה, בסטדויו ובשטח, בשעות הקורס ומעבר לשעות הללו. הוא זה שמספק את המענה לשאלות...
... והוא זה שייזכר בזיכרון האישי והפרטי של כל תלמיד.
בבית הפסר לצילום בו תעברו את הקורס הבא... יש אחד כזה?
טל גולדפרב, מנהל חברת URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחוריו ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט.