ערש"ק פרשת בשלח
ופרעה, הקריב; וישאו בני-ישראל את-עיניהם והנה מצרים נסע אחריהם, וייראו מאד, ויצעקו בני-ישראל, אל-יהוה.... ויאמר יהוה אל-משה, מה-תצעק אלי; דבר אל-בני-ישראל, ויסעו.
אומר הקב"ה למשה עת זאת איננה עת לצעקה/לתפילה, זוהי עת ליסע.
מה משמעות דבר אל בני ישראל ויסעו?
הקב"ה מורה למשה להנחיל אמונה לעם ישראל, לקדש שם שמים ברבים, לעיני כל ישראל. בני ישראל רואים את פרעה רודף אחריהם
כדברי הפסוק ופרעה, הקריב; וישאו בני-ישראל את-עיניהם והנה מצרים נסע אחריהם, וייראו מאד, ויצעקו בני-ישראל, אל-יהוה.משה שומע את בני ישראל ואומר להם ויאמר משה אל-העם, אל-תיראו--התיצבו וראו את-ישועת יהוה, אשר-יעשה לכם היום: כי, אשר
ראיתם את-מצרים היום--לא תספו לראתם עוד, עד-עולם. יהוה, ילחם לכם; ואתם, תחרשון.תשובתו של הקב"ה ויאמר יהוה אל-משה, מה-תצעק אלי; דבר אל-בני-ישראל, ויסעו.
עם ישראל יוצא ממצרים, לאחר שראה את המכות אשר הכה הקב"ה את המצרים.עם ישראל עם עבדים יוצא ורואה את מצרים רודפים
אחריהם וצועקים/מתפללים, משה אומר לבני ישראל אין מקום לצעקתכם, לא מוטל עליכם לעשות, אתם צריכים רק התיצבו וראו את-ישועת יהוה, אשר-יעשה לכם היום.... יהוה, ילחם לכם; ואתם, תחרשון.אתם תמתינו ותיראו את ישועת ה'.
אומר הקב"ה למשה זו איננה הדרך אין זו העת לתפילה/לצעקה, אין זו עת להתיצבו וראו, אין זו עת לואתם תחרישון.זוהי עת לעשיה, עשייה אמונית.עשייה הבאה לאחר תפילה, עשייה הנובעת מאמונה שתפילותיי נענו לטובה, עשייה הנובעת מביטחון ואמונה גדולה בקב"ה אמונה שכזו מביאה לעשייה ולא להמתנה, התיצבו וראו את-ישועת יהוה, אשר-יעשה לכם היום.ישועת ה' תראה בעשייה, תוך כדי העשייה.דבר אל-בני-ישראל, ויסעו.
תפילה מהותה אמונה, ללא אמונה לתפלה אין כל בסיס.ללא אמונה בה', אליו אני נושא עיניי, ללא האמונה בה' שנענה לבקשותיי, לא
אשא תפילה, לא אשא את עיניי. אמר הקב"ה למשה, לאחר צעקתם של בני ישראל, צעקה הנובעת מאמונה גדולה, אין עליהם להמתין ולראות, אמונתם הגדולה צריכה להביאם ל"ויסעו" להתקדמות לעשיה, שכן הקב"ה עימם.אומ' הגמ' במסכת ברכות "אמר רבי יוחנן ולואי שיתפלל אדם כל היום".ענינה של תפילה הינה אמונה, הכרה במלכות שמים, קבלת מלכותו ית', על כן ולוואי ויתפלל כל היום.עצמותה של תפילה של פנייה לקב"ה הינה אמונית.ויסעו הינה עשייה המחוסרת הגיון אך כולה אמונה ובטחון
בבורא עולם.ויסעו.
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251