מחקרים הוכיחו כי רק 7% מהרושם אותו אנו יוצרים על אחרים נקבע ע"י המילים שלנו - מה אמרנו.
שאר 93% נקבעים ע"י הפרשנות הלא מודעת של הצד השני לשפת הגוף והקול ששידרנו לו - איך אמרנו.
מכאן החשיבות הרבה שיש ליחס לשפת הגוף בעת פגישות מכירה כחלק מ"אומנות המכירה".
רושם ראשון
תהליך ההתרשמות הראשוני הוא מהיר ואורך בין שבע לשישים שניות, במהלך פרק זמן זה נערך איסוף מידע שבמהלכו שופטים שני הצדדים זה את זה על פי האופן שבו מתנהגים, מתלבשים, נשמעים, מקשיבים ומדברים.
לכן מומלץ לתת תשומת לב רבה לדקות הראשונות של המפגש ולפעול בהקפדה רבה בכל הנוגע לשפת הגוף באותן דקות.
איך עושים את זה ??
לחיצת היד
בעולמנו העסקי משמשת לחיצת היד כ 'כרטיס ביקור' על פיה יחליט הלקוח על מידת הידידותיות שלנו, רמת הביטחון העצמי ואפילו על רמת המוטיבציה שלנו לפגוש אותו.
כדי להשיג את מירב התחושות החיוביות אצל הלקוח בשלב לחיצת היד חשוב להקפיד על כך שהיא תתבצע כך שכל כף היד שלנו תלחץ את ידו של האחר.
על זמן הלחיצה להיות עד 2-3 שניות (ולא יותר) תוך שמירה על קשר עין .
רואים לנו בעיניים : 'העיניים הן ראי הנפש'
לקשר עין תפקיד חשוב בהעברת מסרים של התעניינות והקשבה לצד השני. אין הכוונה למבט חודרני ומביך אל עיניו של בן השיחה, כי אם אל מה שנהוג לכנות 'העין השלישית' .
'העין השלישית' ממוקמת בקו הגבות בין שתי העיניים . מבט יציב ולא מתפזר משדר: בטחון, ריכוז והקשבה המחזקים גם את תחושת האמון אצל הצד השני.
מה עושים עם הידיים?
בתת ההכרה שלנו מתקשרות הידיים עם אמינות, יושר ופתיחות. זו הסיבה לכך שחשוב כי כפות הידיים תהיינה על השולחן ולא מתחתיו במהלך השיחה עם הלקוח.
תנועות ידיים עגולות ורכות מעבירות בדרך כלל מסר של רוגע ונינוחות יותר מאשר תנועות חדות או חוסר תזוזה של הידיים.
במידה והשיחה מתקיימת בעמידה כדאי לאחוז את הידיים בזווית של 45 מעלות לכיוון הלקוח כדי להעביר תשדורת ידידותית ונעימה . זה תמיד יהיה מוצלח יותר מאשר הנחת הידיים בכיסים או שילובם מאחורי הגב.
הקול וטון הדיבור
הם חלק בלתי נפרד משפת הגוף והם מהווים 50% מהרושם הראשון. כדי להישמע נכון יש להקפיד על קצב דיבור ועל טון דיבור מונוטוני שמקרין סמכות, לדבר בצורה ברורה ושוטפת ולהימנע משימוש במילות סלנג וביטויים בלתי ברורים.
בהצלחה !
שאר 93% נקבעים ע"י הפרשנות הלא מודעת של הצד השני לשפת הגוף והקול ששידרנו לו - איך אמרנו.
מכאן החשיבות הרבה שיש ליחס לשפת הגוף בעת פגישות מכירה כחלק מ"אומנות המכירה".
רושם ראשון
תהליך ההתרשמות הראשוני הוא מהיר ואורך בין שבע לשישים שניות, במהלך פרק זמן זה נערך איסוף מידע שבמהלכו שופטים שני הצדדים זה את זה על פי האופן שבו מתנהגים, מתלבשים, נשמעים, מקשיבים ומדברים.
לכן מומלץ לתת תשומת לב רבה לדקות הראשונות של המפגש ולפעול בהקפדה רבה בכל הנוגע לשפת הגוף באותן דקות.
איך עושים את זה ??
לחיצת היד
בעולמנו העסקי משמשת לחיצת היד כ 'כרטיס ביקור' על פיה יחליט הלקוח על מידת הידידותיות שלנו, רמת הביטחון העצמי ואפילו על רמת המוטיבציה שלנו לפגוש אותו.
כדי להשיג את מירב התחושות החיוביות אצל הלקוח בשלב לחיצת היד חשוב להקפיד על כך שהיא תתבצע כך שכל כף היד שלנו תלחץ את ידו של האחר.
על זמן הלחיצה להיות עד 2-3 שניות (ולא יותר) תוך שמירה על קשר עין .
רואים לנו בעיניים : 'העיניים הן ראי הנפש'
לקשר עין תפקיד חשוב בהעברת מסרים של התעניינות והקשבה לצד השני. אין הכוונה למבט חודרני ומביך אל עיניו של בן השיחה, כי אם אל מה שנהוג לכנות 'העין השלישית' .
'העין השלישית' ממוקמת בקו הגבות בין שתי העיניים . מבט יציב ולא מתפזר משדר: בטחון, ריכוז והקשבה המחזקים גם את תחושת האמון אצל הצד השני.
מה עושים עם הידיים?
בתת ההכרה שלנו מתקשרות הידיים עם אמינות, יושר ופתיחות. זו הסיבה לכך שחשוב כי כפות הידיים תהיינה על השולחן ולא מתחתיו במהלך השיחה עם הלקוח.
תנועות ידיים עגולות ורכות מעבירות בדרך כלל מסר של רוגע ונינוחות יותר מאשר תנועות חדות או חוסר תזוזה של הידיים.
במידה והשיחה מתקיימת בעמידה כדאי לאחוז את הידיים בזווית של 45 מעלות לכיוון הלקוח כדי להעביר תשדורת ידידותית ונעימה . זה תמיד יהיה מוצלח יותר מאשר הנחת הידיים בכיסים או שילובם מאחורי הגב.
הקול וטון הדיבור
הם חלק בלתי נפרד משפת הגוף והם מהווים 50% מהרושם הראשון. כדי להישמע נכון יש להקפיד על קצב דיבור ועל טון דיבור מונוטוני שמקרין סמכות, לדבר בצורה ברורה ושוטפת ולהימנע משימוש במילות סלנג וביטויים בלתי ברורים.
בהצלחה !
אילנה מור- "השחף- תנופה לעסקים" - יועצת שיווק ומכירות
אנו ב"השחף- תנופה לעסקים" מנחים את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים ב"אומנות המכירה", מגייסים במידת הצורך אנשי מכירות, מדריכים ומכשירים אותם ומלווים ב"פגישות אמת" כחלק מתהליך הלמידה.
צרו קשר לקביעת פגישה
http://www.hashachaf.co.il
אנו ב"השחף- תנופה לעסקים" מנחים את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים ב"אומנות המכירה", מגייסים במידת הצורך אנשי מכירות, מדריכים ומכשירים אותם ומלווים ב"פגישות אמת" כחלק מתהליך הלמידה.
צרו קשר לקביעת פגישה
http://www.hashachaf.co.il