במאמר זה ננסה לענות על איכות המדרסים בנעלי הריצה האיכותיות כפי שאנו מקבלים אותם בנעליים החדשות.
המדרסים ממוקמים בתוך נעל הריצה מעל הסוליה ואמורים לספק עבורנו האצנים משטח נוח לדריכה, אך במקביל יש למדרסים תפקידים חשובים רבים:
מטרה 1 של המדרסים:בלימת זעזועים.
מטרה 2 של המדרסים:חלוקת עומסים על פני הרגל.
מטרה 3 של המדרסים: ייצוב הקרסול וכף הרגל.
מטרה 4 של המדרסים: תיקון ביומכאני לכיוון הנכון במידת הצורך.
בבדיקות שנערכו בנעלי ריצה מהדגמים המובילים בשוק נעלי הריצה התברר כי המדרסים המקוריים המוכנסים לנעל הריצה
בנויים מחומרים פולימריים בעלי תאים פתוחים רכים באיכות נמוכה, בעלי זכרון נמוך ויכולת בלימת זעזועים נמוכה, חומרים אלו בדרך כלל יספקו תחושת נוחות ו" נעימות" אך לא יהיו בעלי יכולת ייצוב, בלימת זעזועים או תיקון ביומכאני של כף
הרגל.
גם במידה ויש בידכם דגם מתקדם ומוביל של נעלי ריצה, שעלויותיו עשויות להגיע למעל 1000 ש"ח, תגלו בתוכו מדרס
בעובי של כ 1-2 מ"מ מחומר רך וזול, אותה רפידה בהחלט אינה יכולה לבצע תיקון או שיפור של ביומכאניקה לקויה.
זיכרו כי גם בחברות האיכותיות והיקרות ביותר מחיר יצור נעל הריצה אינו עולה על 10-15 דולרים, ועלויות
הנעל נגזרות מפיתוך פירסום ופערי טווח אסטרונומיים.
מכאן שאצנים בעלי הפרעה ביומכאנית בכף הרגל, הסובלים מכאבי בירכיים גב או ירכיים רצוי כי ישקלו רכישת מדרס כאביזר משלים לתחום הריצה בו עוסקים.
חשוב לציין ולזכור כי יכולות רבות של מדרסי הריצה נשחקות ונעלמות לאחר כ600-1000 קמ ריצה, בדומה לשחיקתו
של בולם הזעזועים של נעל הריצה.
שטיין נתי פיזוטרפיסט המתמחה בפציעות ספורט, רפואת כף רגל ושיקום אורטופדי
מומחה בהתאמת מדרסים
מנהל אתר הידע http://www.footlab.co.il/04_foot/11_foot_main.aspl
ופורום כף רגל http://www.footlab.co.il/forum1/
>