אחוז הקלקה (או CTR באנגלית - Click Through Rate) הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על ביצועי הקמפיינים שלנו בגוגל אדוורדס ובמאמר הזה אני רוצה לתת כמה טיפים מאוד חשובים שיעזרו לכם לשפר את אחוזי ההקלקה במודעות שלכם.
אבל לפני שנדבר על איך לשפר את אחוזי ההקלקה, אני רוצה להסביר מה זה בכלל אחוז הקלקה ולמה זה כל כך חשוב.
אחוז הקלקה הוא היחס שבין כמות הקליקים הכוללת לבין כמות החשיפות שהיו למודעה שלנו. מבחינה מתמטית זה נראה כך:
אחוז הקלקה = כמות קליקים חשיפות (קליקים חלקי חשיפות).
למה אחוז הקלקה כל כך חשוב?
אחוז הקלקה הוא אחד הגורמים שמשפיעים באופן ישיר על ציון האיכות שנקבל מגוגל. אחוז הקלקה גבוה יותר יגרום לציון האיכות לעלות, דבר שיביא להוזלה במחירי הקליקים ושיפור במיקומים של המודעה שלנו. גם בגוגל כמו בהרבה תחומים בחיים, אנשים מצביעים ברגליים (במקרה הזה בידיים או יותר נכון באצבעות) ואם הרבה אנשים הקליקו על המודעה שלנו אז כנראה שהיא הייתה יותר רלוונטית לחיפוש שלהם מאשר המודעה של המתחרים שלנו.
אחרי שהבנו מה זה אחוז הקלקה ולמה הוא כל כך חשוב, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את אחוזי ההקלקה על המודעות שלכם.
בואו נתחיל מהבסיס:
• לבחור מונחי חיפוש רלוונטיים - חשוב מאוד לבחור במונחי חיפוש שיהיו מאוד רלוונטיים למוצר (או השירות), לדף הנחיתה וכמובן למודעה שלנו. כמה שנהיה יותר רלוונטיים, ככה אחוזי ההקלקה יהיו גבוהים יותר. זה מתחבר לסעיף הבא של בחירת מונחי זנב-ארוך.
• להתמקד במונחי זנב-ארוך (Long-Tail) - מונחים כלליים יביאו הרבה תנועה, אבל הם גם יהיו מאוד תחרותיים ויקרים ויצריכו תקציב גדול יותר. למונחים יותר ממוקדים יש פחות חיפושים, אבל התמקדות בהם תביא לעליה באחוזי ההקלקה ומכאן להוזלה של הפרסום. לדוגמא, למונח "נעליים" שהוא מאוד רחב, יש כמות מאוד גדולה של חיפושים אבל הוא מאוד תחרותי, לא ממוקד וסביר להניח שלא יביא תוצאות. המונח "נעלי ריצה מקצועיות" כבר הרבה יותר ממוקד ויביא לאחוז הקלקה גבוה יותר ובסופו של דבר לתוצאות טובות יותר.
• לבנות קבוצות מודעות קטנות וממוקדות - כאשר בונים קמפיין מומלץ לשים בכל קבוצת מודעות כמות קטנה של מילות מפתח שקשורות אחת לשניה באופן הדוק. בצורה כזו כשנבנה את המודעה, נוכל לבנות אותה כך שתהיה רלוונטית למילות המפתח שלנו, דבר שיעזור להגדיל את אחוז ההקלקה וישפר את ציון האיכות באופן משמעותי.
בואו נדבר קצת על שיטות שנוכל ליישם במודעה עצמה. חלק מהשיטות קצת מתקדמות:
• הרחבת הכותרת של המודעה - בשיטה זו אנחנו יכולים להרוויח כותרת יותר ארוכה מהמגבלה של 25 התוים. כדי שנוכל לעשות זאת ישנם כמה תנאים:
א. המודעה שלנו צריכה להיות מעל התוצאות האורגניות (אחת משלושת המודעות העליונות).
ב. שורת התיאור הראשונה במודעה צריכה להסתיים בנקודה.גוגל יצרפו את שורת התיאור הראשונה לכותרת שלנו ובצורה כזו המודעה שלנו תבלוט לעומת המתחרים.
• הוספת קריאה לפעולה למודעה - הטיפ הזה כביכול ברור מאליו, אבל משום מה אני רואה הרבה מפרסמים שלא משתמשים בו במודעות שלהם. לכתוב תיאור של המוצר או השירות שלכם לא מספיק, צריך להוסיף קריאה ברורה לפעולה. תתפלאו אבל הפסיכולוגיה שלנו כבני אדם תגרום לרוב האנשים לעשות את מה שתגידו להם במודעה. דוגמאות טובות לקריאה לפעולה הן: "כנסו עכשיו", "התקשרו עכשיו", "קנו עכשיו".
• הוספת תמריץ למודעה - אנשים באופן טבעי תמיד מחפשים דילים, הנחות, מבצעים וכל מה שיכול לעזור להם תחסוך כסף. לכן אם תוסיפו איזשהו תמריץ שקשור למוצר שלכם למודעה, אחוז ההקלקה יהיה גבוה יותר. "20% הנחה לפונים עכשיו", " 1+1 מתנה", "ייעוץ חינם בבית הלקוח", וכו'.
כמו שאתם רואים יש הרבה שיטות שיעזרו לכם לשפר את אחוזי ההקלקה על המודעות שלכם. חשוב מאוד ליישם אותם ולעקוב אחרי הביצועים. בהצלחה !
ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional).