המטרה בכל קמפיין פרסומי היא להשפיע על התנהגות הנחשפים לפרסומת. יצרניות מזון יריצו קמפיינים שיגרמו לצרכנים להושיט את ידם אל מוצריהם שעל המדפים בסופר, קבלנים ירצו לעורר בנו את חלום הדירה החדשה בתנאים שנראים כאילו טבלו אותם בגן עדן נדל"ני ולו רק בכדי שנבחר לגור דווקא בפרויקט שלהם, חברות רכב ימכרו לנו טכנולוגיה, בטיחות ונוחות במטרה להעלות אותנו לנסיעת מבחן בהקדם האפשרי, ועמותות גדולות יעזרו בפרסום על מנת לעודד את האזרחים להפוך לתורמים פעילים.
לפני שבכלל חושבים על סלוגן, צריך לקבל החלטה ולדעת באופן ספציפי, באיזו צורה הקמפיין והסלוגן שלו, צריכים לשנות את התנהגות הצרכנים. הווה אומר עלינו להיות מאוד בהירים ביחס למטרותינו. הפסקאות הבאות יעזרו לכם לתכנן, להתכונן וליצור סלוגן שידייק בול למטרת הפרסום.
1) מה יש לנו להציע? עלינו לזהות ולנסח את השירות שאנחנו רוצים לפרסם. עלינו לרשום את כל היתרונות כמו גם את החסרונות של השירות הזה.
2) למי אנחנו מנסים להגיע? עלינו לדעת מי הם המשתמשים הפוטנציאלים, מה הגישה ומה הם המאפיינים שלהם. אם הצלחנו להגדיר קבוצות של צרכנים שימנעו מהמוצר שלנו, או שלא ירצו בו, עלינו להבין למה ומה יכול לשכנע אותם להשתמש בו בכל זאת.
3) מה אנחנו רוצים שיקרה בעקבות הקמפיין והסלוגן שיוביל אותו? עלינו להגדיר במדויק את הפעולה שאנחנו רוצים שתקרה ולהבין איך היא עשויה להתרחש בקבוצת היעד שלנו.
הגעתם לאמצע המאמר, לחצו כאן רק אם הוא מעניין אתכם ואתם רוצים לקרוא את השאר...
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com