כל סוחר באיביי כיום יודע שבשביל להתקדם לרמה הבאה,עליו לפתוח חנות באיביי ולנצל את הפלטפורמה בצורה מקסימלית.
חנות באיביי מאפשרת להציג מגוון רחב של מוצרים,ולא רק מוצר אחד בודד כפי שקורה בפורמט מכירה אחר.
המוצרים בחנות מסודרים בקטגוריות ובתתי קטגוריות,ואפשר להוסיף עד 300 קטגוריות שונות.
בנוסף מערכת לשליחת ניוזלטר כשמירה ופיתוח מערכת יחסים עם הקונים,שחלקם הופך ללקוחות קבועים שחוזרים לקנות מדי חודש.
כתובת URL ייחודית עם שם החנות,אותה ניתן להדפיס גם על כרטיסי ביקור,וכל הניירת של העסק וכך להרוויח תנועה נוספת בחינם לחנות באיביי,תנועה שתומר למכירות.
עוד יתרון הוא האפשרות להופיע בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש העולמיים,אבל על זה במאמר אחר.
העמלות בפרסום מוצר בפורמט חנות באיביי זולות בצורה משמעותית מפורמט אחר,ואפשר להעלות מכירות ל30 יום בזול מאוד
(ליותר פרטים על עמלות ראו דף פירוט עמלות חנות באיביי).
כבעלי חנות באיביי תופיע סמוך לשם המשתמש דלת אדומה,כשמקליקים עליה מגיעים לחנות שלכם ואז נחשפים לכל המוצרים שלכם
ואפילו יש אופציה להוסיף אתכם למועדפים.
כבעלי חנויות באיביי תזכו להטבות ומבצעים שסוחרים רגילים לא זוכים להם,וכמובן שמחזור המכירות שלכם יעלה בצורה דרמטית.
אם אתם בעלים של עסק בעולם האופליין אך עדיין לא נכנסתם למסחר האלקטרוני,כדאי מאוד שתשקלו פתיחת חנות באיביי.
קיימות 3 אופציות של חנות באיביי,הראשונה בסיסית(מומלץ למתחילים),השניה בינונית והשלישית חנות גדולה.
בשביל האופציות השניה והשלישית כבר איביי דורשים חשבון חזק וותיק,וצריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר,וגם דמי המנוי יקרים יותר לכן מומלץ לפתוח חנות בסיסית.
באיביי קיימות מיליון חנויות כיום חלקן מצליחות יותר ומגלגלות עשרות אלפי דולרים בחודש,וחלקן פחות מצליחות עקב ניהול כושל,ופרזנטציה לוקה בחסר.
הדבר העיקרי שמשפיע באופן ישיר על הצלחת החנות הוא העיצוב,העיצוב הוא שמשפיע באופן בלתי מודע על החלטת הקונה אם להישאר בחנות או לנתר החוצה בחזרה לתוצאות החיפוש.
עיצוב חנות באיביי מקצועי וייחודי,מבדל אתכם בצורה פנומנאלית משאר החנויות הרבות שיש באיביי.
כשאתם נרשמים לחנות באיביי אתם מקבלים את עיצוב ברירת המחדל של איביי,שאצל כולם זה פשוט נראה אותו דבר.
זיכרו,אתם רוצים לבלוט יותר מהיתר,ולתת למבקר תחושה שהוא נמצא במקום הנכון,בעזרת האווירה שהעיצוב יוצר,ונותן לו עידוד להמשיך לעבר הרכישה,(הרי בשביל זה פתחתם את החנות).
מחקרי סטטיסטיקה ומדדי אינטרנט,מראים ש עיצוב חנות באיביי גורם לנסיקה בגרף המכירות ביחס לעיצוב ברירת המחדל.
נסו בעצמכם,פרסמו מוצרים בחנות אחת עם עיצוב דיפולטי ותעקבו אחרי התוצאות במשך תקופה.
במקביל פרסמו את אותם מוצרים בחנות איביי אחרת,אבל מעוצבת,בצורה שתבדל אותה מכל השאר,ותבדקו שוב את מחזורי המכירות,
חשוב לציין כדי שהמחקר יהיה אמפירי,בשתי החנויות צריכים להיות אותם המוצרים ובאותם זמנים.
בסיום התהליך תגלו שהעיצוב אכן עושה את ההבדל.
שמחתי להעביר לכם את המידע החשוב הזה
שלכם אורן כהן
אורן כהן בונה ומקדם אתרים סוחר באיביי מומחה לאינטרנט ויזם ממליץ על מערכת רב-מסר לשליחת ניוזלטר