נתקלתי בסיטואציה שבה אתם, ההורים ,בודאי מכירים הליכה למקלחות אני לא יודע למי יש אתגרים בעניין
אבל אצלנו יש.הבת שלי הבכורה הייתה בת 4 בערך וזה היה ערב,זמן ללכת להתקלח, ביקשתי ממנה ללכת להתקלח והיא אמרה "לא בא לי". מכירים "לא בא לי"?ביקשתי שוב, והיא שוב לא הסכימה ולא רק זה הי...א החליטה שהיא משתוללת
ומשתטחת על הרצפה בחדר שלה דווקא עכשיו זה כן בא לה אמרתי אולי תתקלחי עם מוצץ? היום אני מרשה לך,כי היא הייתה עם מוצץ והיא-"לא בא לי" אני זכרתי שהיה אז משהו ב NLP להזכירכם זה היה לפני כ-6 שנים ואז לא ידעתי מה
זה אימון הורים אפילו בקושי ידעתי מה זה אימון. אז כמו שאמרתי ב-NLP היה לזה שם משונה כזה. פייסינג אנד לידינג ככה קראו לזה, אז מה שעשיתי זה התחלתי להשתולל כמוה היא התחילה לשכב על הרצפה ולהתגלגל.
התחלתי לעשות כמוה, התגלגלתי וגם הוצאתי קול כזה מצחיק קול של השתוללות היה מאוד כיף. גם זמן איכות. אחרי כמה דקות של כיף הבנתי ש-היי, הייתה לך מטרה בהשתוללות הזאת אתה לא סתם עושה את זה בשביל
להנות יש לך מטרה, מעבר לכיף זה גבול שהחלטת לתת. אז תוך כדי ההשתוללות עצרתי לרגע, ואמרתי לה, יאללה הולכים לאמבטיה? והיא אמרה כןןן ועשיתי לה שק קמח לאמבטיה בסופו של דבר, הכול עבר בשלום בכיף ובהנאה בלי צעקות,
בלי כעסים, ובלי תסכולים. אז מה עשיתי למעשה ?מהרגע שהחלטתי שאני משתולל איתה החלטתי לשים את עצמי במצב שלה, בהלך רוח שלה,בשמחה שלה ,לא כמשהו טכני כי אי אפשר להנות טכנית-באמת נהניתי לשחק איתה ומתוך
זה ששמתי את עצמי במקום שלה זה נקרא בשפה המקצועית "ראפור"והחיבור הזה קורה הרבה גם בצורה טבעית למשל הייתם פעם במסעדה בטח ,שמתם לב איך האנשים יושבים ומיד ניתן לראות מי בראפור אחד עם
השני,מי בכימיה עם זה שיושב לידו אם נניח רואים זוג אז שמים לב מיד לשפת גוף זה,זאת אומרת אם הם יושבים אותו דבר זה כאילו הם חלק מאותו שלם. דוגמא נוספת של ראפור היא,בטח הייתם פעם במקום שלא הכרתם אף אחד
והיה מישהו או מישהי שהתחלתם לדבר איתו ואחרי כמה רגעים הרגשתם כאילו אתם מכירים הרבה זמן, כאילו אתם כבר מרגישים קרובים. הרגשה כזאת של וואלה, הוא דומה לי. אז את התחושה הזאת ניתן לייצר עם הילדים שלנו. גם לא
חייבים להשתולל איתם כדי להגיע לראפור. זה גם לא משהו שחייבים להקדיש לו זמן, הוא לא חייב להיות יותר מדי ארוך זה מאוד כיף. דבר נוסף שחשוב להבין זה שאנחנו הרבה פעמים בהלך נפשי שונה מאשר הילד ולכן קשה
לפעמים להגיע אליו.לכן גם רבים שואלים אותי את השאלה הזאת, אם זה במהלך אימון הורים או אימון רגיל .אז אני מסביר את זה כך, תחשבו על כוס שהייתה במקפיא כמה דקות אנחנו לוקחים ומוציאים את הכוס מהמקפיא ורוצים לעשות עם הכוס נס קפה אם נשפוך לתוך
הכוס מים חמים מה יקרה?היא תתפוצץ כמובן אז מה צריך לעשות?צריך להעביר אותה איזה שהוא תהליך הפשרה אפשר להשאיר אותה בחוץ ואפשר בתהליך יותר מהיר לשפוך עליה מים פושרים ואז זה מזרז את התהליך -זה
דומה מאוד למה שעשיתי עם נטע-המשך בחלק 2. ואפשר גם להכנס לכאן ולקבל מדריך להורים בחינם.
לקבלת מדריך להורים עכשיו בחינם לחץ כאן