בראשיתו של תהליך מיתוג בוחרים לוגו לעסק ויוצאים למסע בעקבות עיצוב לוגו שישדר את האווירה ויעביר את המסר של העסק.
הלוגו משחק תפקיד חשוב בהעברת המסר השיווקי של העסק, תפישתו בעיני לקוחות ומהווה סימן היכר המתלווה לעסק בכל פרסום. יצירת כרטיסי ביקור, מודעות, פליירים, דף עסקי בפייסבוק, אתר אינטרנט ועוד – הלוגו הוא טביעת החותם של העסק.
החשיבות הרבה שיש לעיצוב לוגו דורשת בחירה חכמה של לוגו. חשוב שהלוגו שלכם ישקף את הפעילות של העסק, ישדר את האופי של העסק מבחינה ויזואלית, ילכוד תשומת לב וייזכר כך שלקוח ישייך את העסק באמצעות הלוגו של העסק. תחשבו על זה כעל אייקון שבסימן אחד מכיל את כל המסרים והערכים שהעסק שלכם מייצג.
אז איך בוחרים עיצוב לוגו לעסק שלכם? לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם במשימת עיצוב לוגו ודברים שחשוב להביא בחשבון בעת בחירת לוגו לעסק שלכם.
איפיון קהל יעד
חשוב להגדיר מה סוג העסק שלנו, מי קהל היעד שלנו והיכן הוא נמצא, לפקוח עיניים ולהכיר את המתחרים.
אלמנטים שמזוהים עם העסק
לוגו הוא סמל ויכול להיות אלמנט נפרד שבא בצמוד למילים שהם שם העסק שלכם, לדוגמא תנובה והבית או לוגו בו המילים עצמן עושות את הלוגו כמו במקרה של קוקה קולה.יש לעשות שימוש נכון בפונטים מסוגננים ביחד עם אלמנטים שממחישים את עולם התוכן ומקנים ללוגו את הטוויסט המבוקש. עיצוב לוגו לעסק שעוסק בחקלאות יכלול אלמנטים של דשא, פרחים, עצים בעוד לוגו לעולם המסעדות יכלול אלמנטים של הסעדה, עסק של ביטחון למשל, אלמנטים מעולם ההבטחה – אקדח, כנפיים (של יחידה מובחרת), כוכב ועוד.
כמובן שהאלמנטים לא מחייבים ויכול להיות שהלוגו יפתיע דווקא מחוץ להקשר של עולם התוכן שלו, אבל אם אתם מנסים להתמקד ולפנות לקהל לקוחות שדרך הלוגו יבין מיד במה עוסק העסק – חפשו לוגו שקשור ישירות לפעילות של העסק.
מה הסגנון המבוקש
בעת עיצוב לוגו, לסגנון של הלוגו יש חשיבות רבה. החליטו על סגנון הלוגו לפי האופי של העסק שלכם. אם העסק שלכם פונה לאמהות לתינוקות, בחרו לוגו עדין, מתוק, נאיבי ואם הלוגו שלכם הוא של עסק לממכר מוצרים לבעלי חיים, חפשו עיצוב לוגו שכולל אסוציאציות מעולם החי.
חפשו את עולם התוכן של העסק שלכם: ילדים, ביטחון, תקשורת, פנאי, נופש ועוד וכך יהיה לכם קל יותר להבין את הקונטקסט אליו שייך הלוגו שלכם ולכוון את עצמכם בעת תהליך עיצוב לוגו.
נבחרת הפונטים
לסוג הפונט ישנה משמעות .לדוגמא עסק לתינוקות יכולים להשתמש בפונט פרנק ריהל שנראה כמו פונט של פעם, רטרו. פונט עם חיבור לארץ ישראל והאדמה יתאים לעסק כמו שמן זית.
צבעוניות בעלת השפעה
הצבע מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הלוגו שלכם ויש לו משמעות אם כי לעיתים נסתרת. חפשו לוגו בצבע שאתם חושבים שיתאים לאופי הפעילות של העסק שלכם. שחור בולט, אדום עז, ורוד רך.
לוגו בצבע ירוק מתקשר לעולם הטבע, לוגו בצבע אדום לעולם המזון או סגול לפעילות רוחנית. בכל מקרה, הצבע ניתן לשינוי לאחר עיצוב הלוגו כך שתוכלו להחליט על הצבע אחרי שתראו את המוצר המוגמר.
במה ממקדים את תשומת הלב?
ישנם לוגואים שמגיעים בתוך מסגרת שממקדת את הפוקוס על שם העסק, המסגרת לא חייבת להיות מרובעת או מלבנית, היא יכולה להיות שזירה של פרחים או קווים מפותלים, עיצוב לוגו הוא תהליך דינאמי ותוכלו להתרשם ממגוון תבניות לדוגמא כדי להבין את הכיוון המתאים לכם ביותר. ישנם לוגואים בהם הפונטים הם השחקנים המרכזיים ומספיק שהפונטים ייחודיים ובעלי טוויסט שימשכו אליהם את הפוקוס.
תוכלו לבחור לוגו בלעדי ייחודי או לוגו מתוך תבנית באתר הלוגואים ברשת שמציע לכם מבחר מגוון של לוגואים לפי בחירתכם.
חנות לבחירת ורכישת לוגואים http://todesignit.com/site/