ערש"ק פרשת "רפא ירפא" משפטים תשע"ב
פרשת השבוע נא' וכי-יריבן אנשים--והכה-איש את-רעהו, באבן או באגרף; ולא ימות, ונפל למשכב. יט אם-יקום והתהלך בחוץ, על-משענתו--ונקה המכה: רק שבתו יתן, ורפא ירפא.
כאשר יריבון אנשים והכה איש את רעהו ומפילו למשכב, אומרת התורה המכה, רק שבתו יתן ורפא ירפא.ידועים פירושם של דברים שהמכה מחוייב לפצות את המוכה וכו'.
נלע"ד לומר עניין נוסף, בריב בין איש לרעהו.כאשר האיש מכה את רעהו, בהכאה זו הרי הוא עובר על ואהבת לרעך כמוך אני יהוה.הכאה זו הינה הרחקה מהמציאות האמונית של אני, יהוה.המכה, הוא זה אשר צריך ריפוי. ואהבת לרעך כמוך. רבי עקיבה אומר זהו כלל גדול בתורה.בהכאת רעהו הרי הינו עובר על כלל גדול בתורה.הלל הזקן כאשר בא אליו אותו נכרי אשר היה קודם לכן
אצל שמאי וביקש גיירני ע"מ שתלמדני כל התורה כולה על רגל אחת, דחפו שמאי באמת הבנין.הלל לעומתו אמר לו אמר לו דעלך סני לחברך לא תעביד (מה שאתה שונא על תעשה לחברך) זו היא כל התורה כולה ואידך פירושה הוא זיל גמור (כל שאר המצוות עליך ללכת וללמוד).אומר הלל התורה כולה איננה אלא פירוש למצוות ואהבת לרעך כמוך. המכה התרחק מבורא עולם התרחק מההכרה
במציאות של אני, יהוה.המכה הוא זה שצריך רפואה.מה היא רפואתו ?
אומר הקב"ה לעם ישראל:ויאמר אם-שמוע תשמע לקול יהוה אלהיך, והישר בעיניו תעשה, והאזנת למצותיו, ושמרת כל-חקיו--כל-המחלה אשר-שמתי במצרים, לא-אשים עליך, כי אני יהוה, רפאך.
ידוע השאלה, באם מבטיח הקב"ה לעם ישראל כל-המחלה אשר-שמתי במצרים, לא-אשים עליך, אם כן איזה צורך יש ברפואה באם אין מחלה ?
נלע"ד לומר, הרפואה הינה המרפא שבה לאחר המכה, זוהי הרפואה.מהותה של הרפואה הינה בחינת כל-המחלה לא-אשים עליך, היינו לא להגיע לידי חולי זהו המרפא הנכון.מרפא זה, היינו מניעת החולי באה ומהמציאות של :אם-שמוע תשמע לקול יהוה אלהיך, והישר בעיניו תעשה, והאזנת למצותיו, ושמרת כל-חקיו.זוהי הרפואה במהותה.
המכה את רעהו, תרופתו לפגם אותו נתן, בכלל הגדול שבתורה, רפא ירפא.היינו ההליכה בדרך ה' בשמיעה בקולו היא אשר תביא מזור ומרפא למכה. את רעהו.
שמוע תשמע לקול יהוה אלהיך, רפא ירפא.
שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבא.
לרפואת כל חולי עמו ישראל.
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251