(נכתב בלשון זכר אך פונה כמובן ל2 המינים)
כשאתה מתחיל לכתוב לאתר מאוד חשוב קודם להסתכל קצת באתר לפני ולראות אם האתר פונה לקהל שלו בציניות, רציניות, אולי בשנינות ובכלל מה האופי של האתר. כמובן עדיף שתוסיף נגיעה מעצמך, אך בשביל למצוא-חן בעיני במעסיק, חשוב שתראה לו שעשית קצת עבודת מחקר לפני. לאחר שהבנת את העיקרון לפיו פועל התוכן באתר, תוכל לשחק עם עיקרון זה ולמתוח אותו לכיוון אופן הכתיבה שלך.
אחד הדברים הכי חשובים בכתיבת תוכן לאתרים הוא להיות ישיר למטרה של הכתבה או המאמר.
לרוב ישלמו לך לפי מספר מילים ולכן המעסיק ירצה שתהיה ברור ככל האפשר ומתומצת לעניין.
אם אתה חדש בעסק, בהתחלה עדיף שתכתוב את הכתבה או המאמר, בלי לחסוך במילים ובמידע. לאחר שעשית זאת, תתחיל לצמצם איפה שאפשר ואיפה שעדיף. אם ראית שאתה חוזר על עצמך או במידה והבחנת במידע שולי - צמצם.
לפני שאתה מתחיל לכתוב לאתר, תשאל את המעסיק אם הוא דורש חשבונית מס. זהו פרט מאוד חשוב.
בהרבה אתרים חדשים ברשת, המעסיקים מחפשים כתבים ללא תשלום. אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם ולכן מציעים לך את הניסיון שבכתיבה ואת הרייטינג שעלול להגיע בעתיד. במידה והינך חובב כתיבה מושבע, רעיון זה יכול להתאים לך. גם כשאתה כותב לאתר בחינם, תשקיע כאילו היית מקבל כסף. אינך יודע לאן כתיבה זו יכולה להוביל אותך בעתיד ועדיף שתיתן את מלוא תשומת הלב לכתיבה, גם כשאינך מקבל תמורה עליה.
מכיוון שכיום ישנו מגוון עצום של אתרים ברשת, בעברית ובאנגלית, ייתכן שאם הינך צריך לעשות עבודת מחקר לגבי נושא הכתיבה, תמצא את כל המידע הדרוש ברשת. לעולם אל תעתיק תוכן מאתר אחר, גם אם הוא באנגלית ואין סיכוי שמישהו ידע ש"גנבת" תוכן או אפילו בסינית מדוברת.
בשביל היושר והבעת האופי שלך דרך הכתיבה, רצוי שכשאתה קורא תוכן שימושי לך, תיקח משם כמה נקודות / ראשי פרקים ומשם תזרום עם הטקסט בצורה הייחודית שלך.
כשאתה מכין כתבה, רצוי שהיא לא תהיה דחוסה מדיי למראית עין ולכן, תחלק אותה לנושאים ברורים והפרד ביניהם, למען הסדר הטוב וההיגייני של הכתוב.
לפעמים, גם אם כתיבה אחת יותר רדודה מהשניה, היגיינת-הכתיבה היא מה שתקנה את המעסיק.
אם יצרת כתבה שאינך משוכנע שהיא מספיק טובה ואינך מוצא כל תוכן לגביה ברשת, תשמור על סדר מופתי בכתיבה וייתכן שזה בדיוק מה שיעזור לך לעבור בהצלחה את עיני עורך התוכן של האתר.
עדיף לא להשתמש בטקסט צבעוני. זה לא יוצר מראה מקצועי מדיי, אלא אם כן המעסיק מבקש צבעוניות וכל מיני אלמנטים מיוחדים לכתיבה.
השתמש בBOLD רק בכדי להדגיש מילים או משפטים מאוד חשובים בטקסט או לכותרת הכתבה, אך זה אינו הכרחי.
השתמש בITALIC אם הינך מביא ציטוטים מתוך כתבה / מאמר / ספר שמישהו אחר כתב.
כשאתה כותב ציטוטים, הזכר את שמו של הכתב או את שם הארגון אליו הוא משתייך בכדי לא להפר זכויות יוצרים מסוג כלשהוא.
הינך יכול לדרוש תמורה כספית לפי מילים או לפי עמודים. ראשונית, את החישוב שלך לעצמך, רצוי שתעשה לפי דף. תחשוב כמה אתה רוצה לדף ומה רמת הניסיון שלך. חשוב שתהיה כנה עם עצמך אך בו-זמנית, היה מלא בביטחון, כי בביטחון זה אפשר להבחין דרך הכתיבה.
כל כתב לוקח מחיר שונה והמחירים משתנים עם הזמנים שעוברים להם על גבי הרשת האינטרנטית.
אתן דוגמא אישית ואגיד שכשאני התחלתי לכתוב לאתר, המחיר הראשוני שלקחתי היה 100 שקל לחצי עמוד בWORD. חילקתי 100 שקל במספר המילים אשר נכנסות בחצי עמוד וזה המחיר שדרשתי פר-מילה.
ככל שהכתבה ארוכה יותר, כך מן ההיגיון שכל חצי עמוד יעלה פחות למעסיק. כלומר, החצי עמוד הבא יהיה 90 שקל והחצי הבא - 80 וכך הלאה...
כשתהפוך להיות כתב מתקדם, תוכל לבקש סכומים גדולים מאלו ולעשות חישובים שונים.
כל זאת, במידה והמעסיק לא קובע לך סכום ואומר לך TAKE IT OR LEAVE IT.
רוב מעסיקים ישאלו אותך כמה אתה מבקש על מילה או עמוד.
צוות IIK
www.katavim.co.il
כשאתה מתחיל לכתוב לאתר מאוד חשוב קודם להסתכל קצת באתר לפני ולראות אם האתר פונה לקהל שלו בציניות, רציניות, אולי בשנינות ובכלל מה האופי של האתר. כמובן עדיף שתוסיף נגיעה מעצמך, אך בשביל למצוא-חן בעיני במעסיק, חשוב שתראה לו שעשית קצת עבודת מחקר לפני. לאחר שהבנת את העיקרון לפיו פועל התוכן באתר, תוכל לשחק עם עיקרון זה ולמתוח אותו לכיוון אופן הכתיבה שלך.
אחד הדברים הכי חשובים בכתיבת תוכן לאתרים הוא להיות ישיר למטרה של הכתבה או המאמר.
לרוב ישלמו לך לפי מספר מילים ולכן המעסיק ירצה שתהיה ברור ככל האפשר ומתומצת לעניין.
אם אתה חדש בעסק, בהתחלה עדיף שתכתוב את הכתבה או המאמר, בלי לחסוך במילים ובמידע. לאחר שעשית זאת, תתחיל לצמצם איפה שאפשר ואיפה שעדיף. אם ראית שאתה חוזר על עצמך או במידה והבחנת במידע שולי - צמצם.
לפני שאתה מתחיל לכתוב לאתר, תשאל את המעסיק אם הוא דורש חשבונית מס. זהו פרט מאוד חשוב.
בהרבה אתרים חדשים ברשת, המעסיקים מחפשים כתבים ללא תשלום. אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם ולכן מציעים לך את הניסיון שבכתיבה ואת הרייטינג שעלול להגיע בעתיד. במידה והינך חובב כתיבה מושבע, רעיון זה יכול להתאים לך. גם כשאתה כותב לאתר בחינם, תשקיע כאילו היית מקבל כסף. אינך יודע לאן כתיבה זו יכולה להוביל אותך בעתיד ועדיף שתיתן את מלוא תשומת הלב לכתיבה, גם כשאינך מקבל תמורה עליה.
מכיוון שכיום ישנו מגוון עצום של אתרים ברשת, בעברית ובאנגלית, ייתכן שאם הינך צריך לעשות עבודת מחקר לגבי נושא הכתיבה, תמצא את כל המידע הדרוש ברשת. לעולם אל תעתיק תוכן מאתר אחר, גם אם הוא באנגלית ואין סיכוי שמישהו ידע ש"גנבת" תוכן או אפילו בסינית מדוברת.
בשביל היושר והבעת האופי שלך דרך הכתיבה, רצוי שכשאתה קורא תוכן שימושי לך, תיקח משם כמה נקודות / ראשי פרקים ומשם תזרום עם הטקסט בצורה הייחודית שלך.
כשאתה מכין כתבה, רצוי שהיא לא תהיה דחוסה מדיי למראית עין ולכן, תחלק אותה לנושאים ברורים והפרד ביניהם, למען הסדר הטוב וההיגייני של הכתוב.
לפעמים, גם אם כתיבה אחת יותר רדודה מהשניה, היגיינת-הכתיבה היא מה שתקנה את המעסיק.
אם יצרת כתבה שאינך משוכנע שהיא מספיק טובה ואינך מוצא כל תוכן לגביה ברשת, תשמור על סדר מופתי בכתיבה וייתכן שזה בדיוק מה שיעזור לך לעבור בהצלחה את עיני עורך התוכן של האתר.
עדיף לא להשתמש בטקסט צבעוני. זה לא יוצר מראה מקצועי מדיי, אלא אם כן המעסיק מבקש צבעוניות וכל מיני אלמנטים מיוחדים לכתיבה.
השתמש בBOLD רק בכדי להדגיש מילים או משפטים מאוד חשובים בטקסט או לכותרת הכתבה, אך זה אינו הכרחי.
השתמש בITALIC אם הינך מביא ציטוטים מתוך כתבה / מאמר / ספר שמישהו אחר כתב.
כשאתה כותב ציטוטים, הזכר את שמו של הכתב או את שם הארגון אליו הוא משתייך בכדי לא להפר זכויות יוצרים מסוג כלשהוא.
הינך יכול לדרוש תמורה כספית לפי מילים או לפי עמודים. ראשונית, את החישוב שלך לעצמך, רצוי שתעשה לפי דף. תחשוב כמה אתה רוצה לדף ומה רמת הניסיון שלך. חשוב שתהיה כנה עם עצמך אך בו-זמנית, היה מלא בביטחון, כי בביטחון זה אפשר להבחין דרך הכתיבה.
כל כתב לוקח מחיר שונה והמחירים משתנים עם הזמנים שעוברים להם על גבי הרשת האינטרנטית.
אתן דוגמא אישית ואגיד שכשאני התחלתי לכתוב לאתר, המחיר הראשוני שלקחתי היה 100 שקל לחצי עמוד בWORD. חילקתי 100 שקל במספר המילים אשר נכנסות בחצי עמוד וזה המחיר שדרשתי פר-מילה.
ככל שהכתבה ארוכה יותר, כך מן ההיגיון שכל חצי עמוד יעלה פחות למעסיק. כלומר, החצי עמוד הבא יהיה 90 שקל והחצי הבא - 80 וכך הלאה...
כשתהפוך להיות כתב מתקדם, תוכל לבקש סכומים גדולים מאלו ולעשות חישובים שונים.
כל זאת, במידה והמעסיק לא קובע לך סכום ואומר לך TAKE IT OR LEAVE IT.
רוב מעסיקים ישאלו אותך כמה אתה מבקש על מילה או עמוד.
צוות IIK
www.katavim.co.il
KATAVIM, אתר לדרושים בתחומי הגרפיקה, קופירייטינג וכתיבה בלבד!
ייחודיותו של האתר היא שהוא מציע תיקי עבודות משתמשים, לפיהם תוכל לבחור ביתר דיוק את העובדים בפוטנציאל שלך. כמו-כן, תוכל לתקשר איתם דרך האתר. השירות ניתן בחינם.
האתר מקבץ את תחומים אלו בלבד במקום אחד ומשמש כלוח דרושים וכלוח מבקשי עבודה בצורה נוחה וחכמה.
http://www.katavim.co.il
ייחודיותו של האתר היא שהוא מציע תיקי עבודות משתמשים, לפיהם תוכל לבחור ביתר דיוק את העובדים בפוטנציאל שלך. כמו-כן, תוכל לתקשר איתם דרך האתר. השירות ניתן בחינם.
האתר מקבץ את תחומים אלו בלבד במקום אחד ומשמש כלוח דרושים וכלוח מבקשי עבודה בצורה נוחה וחכמה.
http://www.katavim.co.il