כאשר אנו מנהלים משרד קטן קל מאוד לשמור על תקשורת בין אנשים. מצד אחד ניתן להשתמש בשיחות אישיות, אפשר גם להעביר תכתובות דואר אלקטרוני או אפילו שיחת טלפון. הבעיה לשמור על תקשורת נאותה בים אנשי צוות שונים מתעוררת כאשר מדובר באנשים שעובדים בתנועה ובלי מחשב או טלפון מצד אחד ובמקומות גדולים ורחבי ידיים כמו מפעלים או אזורי תעשיה.
דמיינו לעצמכם נמל תעופה בחו"ל בו עובדי הניקיון צריכים לתקשר עם דיילי הפנים ולדווח להם על גמר פעילות במטוס אשר נמצא בצידו השני של השדה, כך גם מחסנאי הנמצא במרכז אחד שרוצה לדבר עם מלגזן שנמצא במרחק 500 מטרים ממנו. איך שיחות אלה מתבצעות? התשובה לכך היא ווקי טוקי.
ווקי טוקי במקום טלפון
ווקי טוקי אינו מבוסס על שיחות טלפון באמצעות רשת מפעילה אלא בגלים פשוטים אשר יוצאים ממכשיר אחד ונקלטים במכשיר אחר. באופן הזה אין צורך לשלם לחברה סלולארית את עלויות השיחה וניתן לנהל שיחות ארוכות מבלי לשלם על כך כסף. ייתרון נוסף הוא האפשרות לשיחת ועידה בין מספר רב של משתתפים ולאפשר לכל אחד מהם לשמוע את כל הדוברים מחד ולענות כך שכולם ישמעו מאידך.
מי פנוי באלנבי?
נהגי מוניות הם עובדים אשר הפכו את שיטת הווקי טוקי לאמצעי תקשורת עם התחנה שלהם. כך יושב לו מרכז ההזמנות במשרד זה או אחר ובכל פעם שלקוח מתקשר להזמין מונית, עולה מנהל התחנה ברשת מכשירי ווקי טוקי בשאלה מי פנוי באזור. אמצעי תקשורת זה מאפשר לכל נהגי המוניות לשמוע פניה זו והנהג המתאים ביותר למשימה הוא זה שיענה לסדרן וייקח על עצמו את התפקיד.
השימוש במכשיר המכונה ווקי טוקי גם מאפשר לכל נהג להנמיך את רשת התקשורת או אפילו לסגור אותה לגמרי כאשר הוא באמצע נסיעה אחרת או מסיים את המשמרת, מבלי לפגוע ביכולתם של האחרים לדבר ביניהם. לסיכום, מכשיר הווקי טוקי הוא מכשיר תקשורת יעיל בין אנשי צוות שונים אשר נמצאים במרחק רב אחד מהשני ולא יכולים לדבר פנים אל פנים. העלויות של מכשירים אלה הם בעיקר עלות הרכישה ועלויות אחזקה נמוכות אך בוודאי ואין צורך לשלם עבור אחזקות קו, דמי מנוי, דקת שיחה וכדומה.
תקשורת - חברת תקשורת מובילה.