בהירות, תוכן ושכנוע, הם המרכיבים שדברנו עליהם במאמר הקודם, כגורמים משמעותיים בבניית סלוגן שעובד. בנוסף יצרנו רשימה של מבחנים עבור הסלוגן בכדי לוודא שאינו נכשל באף אחד מהם ואכן מעביר את המסר הפרסומי בצורה שאינה פוגעת ומכשילה את החברה, את המוצר או את המסר.
לסיום סדרת המאמרים אודות סלוגנים שעובדים, נבחן סלוגן לדוגמא שנכתב בסן פרנסיסקו שבארצות הברית, לשם קידום נושא השמירה על הסביבה. מטרת הקמפיין הייתה להעביר מסר בסגנון הבא: "אין להשליך פסולת רעילה לפחי הזבל". לאחר התלבטויות רבות ותהליכים שפורטו בשני המאמרים הקודמים נבחר הסלוגן "Garbage Cans, Garbage Cant's" . כל ניסיון לתרגם את משחק המילים הזה לעברית נדון לכישלון, אך לאלו מכם שמבינים קצת אנגלית, נבחן את הסיבות בגללן נמצא הסלוגן כמתאים לקמפיין:
1) בהירות: הסלוגן הטוב ביותר לקמפיין מסוים הוא לא בהכרח המשפט הכי ברור שיש, אבל כזה שכן מעביר את המסר בצורה הכי מעניינת ובהירה מבין שאר האופציות שעלו. "Garbage Cans, Garbage Cant's" אומר בעצם "דברים שמותר ואסור לעשות עם זבל" רק באופן חכם יותר. יוצרי הסלוגן התלבטו בינו לבין סלוגן אחר: "Garbage Do's and Don'ts" אך הגיעו למסקנה הנכונה שהסלוגן הנבחר מעביר את המסר באופן בהיר, חכם ומעניין יותר.
2) תוכן: הקונספט היה להבהיר לאנשים שפסולת רעילה (מסוג סוללות לדוגמא) לא שייכת לפחי הזבל. הסלוגן ממש מסביר את זה ומשתמש במשחק מילים באנגלית שקשור בפחי זבל וב"מותר ואסור" בחבילה אחת.
לקריאת חציו השני של המאמר לחצו כאן
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com